IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Не монтирайте филтър на охладителната система на колата

Някои шофьори прибягват до такава инсталация, но това е опасно

Идеята за инсталиране на филтър в охладителната система на двигателя не е нова. Такива решения някога са били използвани при камиони, но не са пуснали корени при автомобилите. Въпреки това, някои собственици на обикновени автомобили все още използват този трик. А за това дали си струва да вградите филтър за охладителната система и до какво може да доведе такава надстройка, ви разказваме сега.
   
     
Филтър на охлаждането
    
      
Филтърът, разположен в издръжлив метален корпус, улавя частици ръжда, гумени уплътнения и други замърсявания, които могат да влошат преноса на топлина и да доведат до прегряване. Вътре в този консуматив, в допълнение към хартиения материал, има и малко отделение с гранули, което още повече пречиства антифриза.

Водачите на камиони често поглеждат през „стъклото“, за да разберат колко мръсотия се е събрала. Обикновено вътре има достатъчно боклук, така че собствениците на автомобили, виждайки този резултат, решават да монтират такъв филтър и на колата. В крайна сметка, колкото по-чиста е системата, толкова по-добре. Но какъв консуматив да сложим? Определено няма да се побере такъв от камион, затова се използва обикновен горивен филтър.

Монтира се пред разширителния съд или на тръбата, която отива към отоплението на дроселовата клапа. В същото време се препоръчва използването на филтри не с чисто хартиен елемент вътре, а на така наречената основа на резба. Твърди се, че те са по-издръжливи.
    
      
Филтър на охлаждането
    
       
Филтърът наистина ще може да събира мръсотията, но не за дълго. Факт е, че той просто не е проектиран да работи в охладителната система - топлоустойчивостта на пластмасовия му корпус е изключително ниска.

Преценете сами: при нормална работа филтърът, дори поставен в двигателното отделение, се охлажда с гориво. А загрятият до работна температура антифриз постоянно го нагрява. В резултат на това пластмасовите тръби и тялото могат просто да се спукат, при това в неподходящ момент.

Освен това филтърната хартия бързо се задръства с отлагания. Да, така че може да престане да пропуска течността напълно и поради това може да възникне прегряване. Така че най-правилното решение е да промиете охладителната система с разтвор, който се продава във всеки автомагазин, и след това да напълните висококачествена „охлаждаща течност“.

Не забравяйте периодично да почиствате радиатора и топлообменника на нагревателя. Тогава системата ще бъде в ред и филтър няма да е необходим. Освен това, както вече споменахме, рисковете от употребата му са големи.
  
    

 

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    шушанков ( преди 1 година )
    От костилките става убав филтер за гориво - слагате в бурканя с изглозгане маслинови костилке един мандщук и след резероара пречиства тунджата и я прави на кристал. Друго е ако зимата закъса колата захар на бучке - да едете докато чекате пътна помощ.
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    тъпси ( преди 1 година )
    Нямам търпение да прочета следващия материал наречен "Не се опитвайте да подобрите нафтата с маслинови костилки."
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Дедо Чочко ( преди 1 година )
    Все е било глупави статии но тази уби рибата в света,ама то било за пари беее
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За първи път чувам за филтър за филтър за охладителна система.Това ще е някоя поредна простотия изсмукана от нейде си.Охладителната система работи под налягане,което такъв детайл би избушвал доста често.до сега такова не са предлагали,като явно ненадежден и безполезен детаил.А,производителите указват,че смяната на охладителната течност трябва да е на всеки 5 години.който държи на автомобила си ще го спазва и ядове няма да има въобще с простотийте описани горе,като ръжди *** и гумени частици.