IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо някои автомобили имат двойни изпускателни тръби?

Ако колата не е проектирана така от завода, по-добре не го правете

Много от нас са забелязали, че две или четири изпускателни тръби правят колата визуално по-привлекателна. Хората наоколо гледат такъв наточен автомобил, виждайки спортен стил. Това решение обаче има своите нюанси, за които ви разказваме сега.


ауспух


На пръв поглед подобен ход на инженерите в епохата на ДВГ изглежда странен. По-лесно и по-евтино е да направите фалшиви тръби в задната броня (те могат да бъдат  колкото искате на брой), така че колата да изглежда модерна и спортна. Купувачите обаче искат нещо истинско. Особено когато става въпрос за премиум автомобили.

Обръщайки се към историята, виждаме, че "многоцевната" изпускателна система се появява заедно с мощните V-образни двигатели. Те имат два реда с по четири цилиндра, две цилиндрови глави и два изпускателни колектора. Съответно всеки има своя собствена „писта“ към задницата на колата.

Има опити да се направи обща изпускателна тръба, очевидно с цел икономия. Спомнете си кросоувърът Nissan Murano. Но резултатът беше масивна тръба, която стоеше неестествено. И беше толкова нефункционална, че при щурмуване на висок бордюр, често опираше и се късаше. За собствениците на употребявани такива автомобили това все още е проблем. Получава се парадоксална ситуация: пътният просвет е висок, а офроуд способностите са като на лек автомобил. Излишно е да казваме, че замяната е скъпа.


ауспух


Обратната страна на монетата е тунингът. Вместо обикновена тръба са монтирани две. Изглежда готино, а и двукът се променя и ободрява тъпанчетата на водача. Ефектът обаче често е обратен. Поради намаляването на напречното сечение се появяват така наречените помпени загуби. Те са доста значителни, което води до намаляване на ефективността на двигателя. По този начин разходът на гориво се увеличава, а мощността намалява. 

Самите производители на автомобили помагат на купувачите, като инсталират двойни тръби дори на скромни двигатели, и то директнто от завода. Дори и да са истински, няма практически смисъл от такова решение. Както писахме по-горе, това прави колата само визуално привлекателна.

Единстнеият плюс е, че когато това решение е направено красиво, колата се продава по-добре. Така, че ако искате да монтирате допълнителни двойни ауспухни накрайници, по-добре е да не го правите. Ако колата е излязла от завода така, то това е друг въпрос. Там инженерите са сметнали всичко.


0 от 500
  • #7
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Унуфри ( преди 10 месеца )
    Защо колите имат по 4 пушки отзад? Защото са бързи! Затуй!
  • #6
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Понеже знам че идея си нямате Какво е това трифазен ток, за него са необходими четири силови кабела един за нулата и три за фазите плюс един за заземяване. Дотук пет дебели кабела а трябват и още два комуникационни. Как предлагате да стане унификацията и в САЩ и Европа да се ползват едни и същи кабели и конектори? Дайте конкретно предложение?
  • #5
    22 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    В този сайт няма ли да се намери един, който да напише статия без поне една правописна грешка. Явно сте закъсали за пари и нямате редактор. Смешно е човек да чете статия която има 25 реда с по две правописни грешки във всеки от тях.
  • #4
    25 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Всичко което се променя по генерацията влияе върху работата на колата. Дори след гниене на тръбата и гърнетата, ако се сменят с не оригинални водят до намаляване на ресурса на двигателя, защото всичко е изчислено по него, от перката на радиатора, до накрайника на ауспуха.
  • #3
    18 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    1-ви, не съм сигурен че примера ти е удачен, но частично имаш право. Ако някъде е прекалено със силикона, акъл не тръси. Но има и направени, на които много трудно ще разбереш че има силикон. Та и при колите - има тунинг и тунинг - иа и стилен има .. селски. Въпрос на вкус и възможности. Колкото до душата на колата, не е в салона а под капака ;-).
  • #2
    11 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    някога след тролейбус обръщал ли си се същото е и при жените само един автомобил който ускори твоя пулс може да превземе сърцето ти
  • #1
    30 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Според един писател в съседна статия, тези неща придавали душа на автомобила, а тези които ги нямат били бездушни! Там го бъзиках, че най-големи души имат онези тунингованите със силикон в гърдите и в циците. Та и тук така. За някои външността е много по-важна от съдържанието както при колите, така и при жените. Пълнежа в устните и циците е по-важен отколкото пълнежът в главата, а повечето ауспуси са по-важни от повечето коне.