IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо електромобилите са опасни за тийнейджъри

Колите на ток ускоряват много по-бързо и липсата на опит може да бъде фатална

Първите електрифицирани автомобили на модерната епоха бяха бавни машини, които се фокусираха предимно върху ефективността. Когато Tesla дебютира с Model S през 2012 г., възприятията за електрически превозни средства започнаха да се променят. Същият този Model S беше много бърз, а топ-версията, която се появи няколко години по-късно засрамваше дори суперколи с ускорението си.


Rimac Nevera


Сега почти всички производители предлагат електрифицирани (хибридни, plug-in хибридни или електрически) превозни средства в продажба и много от тях са значително по-бързи от своите колеги, задвижвани с газ. В същото време тинейджърите и новите шофьори нямат опит да контролират подобно на Lamborghini ускорение, както и поведението на подобно преводно средство. И това ги прави опасна комбинация, пише в свой анализ Newsweek.

Електрическите превозни средства ускоряват толкова бързо, защото електрическите двигатели, които ги задвижват, имат на разположение 100% от своя въртящ момент. Изследване на Gridserve - базирана във Великобритания компания, която произвежда устойчива енергия, показва, че Tesla Model 3 Performance може да изпревари 90% от автомобилите на бензин, като някои от тях са два пъти по-скъпи. Електрическият седан във версията със задвижване на четирите колела ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди.

В същото време Kia EV6 GT предлага същите показатели, като е способен да изпреварва някои модели на Ferrari и McLaren. Дори най-бавните електромобили изпреварват като ускорението 43% от моделите с ДВГ, предлагани на пазара.

„Колите с бързо ускорение са риск за начинаещите шофьори, тъй като те може да са по-изкушени да изследват възможностите за производителност. Затова и препоръчваме начинаещите шофьори да се насочат към традиционни модели с умерена мощност и 4-цилиндров двигател“, коментира Уилям ван Тасел, мениджър в асоциацията на школите за обучение на шофьори във Великобритания (AAA).

„Времето за реакция на тинейджърите е по-добро, но те имат нужда от основа, за да преценят нещата. А за това трябва опит, който се придобива с времето“, категоричен е Брет Робинсън, изпълнителен директор на Американската асоциация за обучение на шофьори и безопасност на движението (ADTSEA), цитиран от Newsweek.


Tesla


„Факт е, че има много други фактори, които влияят на времето за реакция, включително наркотици и алкохол, и сънливост. Тинейджърите водят различен начин на живот и често не спят достатъчно. Дори и да имат добра реакция, тя се сблъсква с нерешителността им, която се дължи на липсата на опит“, казва още Робинсън.

Бени Молбърт, собственик на школа за обучение на шофьори в Роял Оук (Мичиган), смята, че не е обмислено достатъчно как да се създаде електромобил за нови шофьори. Той отбелязва, че повечето коли на ток са блестящи, готини и бързи (самият той дори притежава една такава), но се съгласява, че те създават проблеми за тинейджърите шофьори.

„Новите шофьори изпитват това, което наричаме претоварване, когато започнат да шофират. Техните мозъци трябва да свикнат да обръщат внимание на опасностите, управлението, спирането, пропуските в трафика и контрола на скоростта наведнъж. След като шофирате известно време, много това става втора природа, но не и за новия шофьор“, каза Малбург пред Newsweek.

„При електромобилите обикновено имаме по-голям екран с повече неща за игра и автомобили, които ускоряват с невероятни скорости, за които повечето нови шофьори не са подготвени. Освен това автономността на електромобилите, макар и чудесна за опитни шофьори, води до липса на развитие на умения при новите шофьори в сравнение с тези, които учат с превозно средство с ДВГ", казва Малбург.

Той отбелязва, че много коли вече имат ограничения на скоростта, както и други ограничения, които родителите могат да поставят върху превозните средства, за да гарантират, че техните тинейджъри са възможно най-безопасни и сигурни на пътя. Ford, например, предлага своя Mustang Mach-E EV с MyKey - програмируем ключодържател, който може да ограничи неща като сила на звука на радиото и максимална скорост, въпреки че все още позволява на водача да ускорява с пълна сила (в случая от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди)

Автомобилите на General Motors пък са оборудвани със софтуер Teen Driver, който има функция Buckle to Drive, която заглушава звука, докато пътниците на предните седалки не бъдат закопчани и автоматично включва наличните технологии за активна безопасност. Той също така разполага с отчетна карта за шофирането на вашия тинейджър, така че родителите да могат да идентифицират потенциални проблеми

„Днешните тийнейджъри трябва да получат известна част от обучението за електромобили, защото нещата се чувстват различно в електрическите превозни средства. Това е ключът към безопасността на тийнейджърите. Те вероятно ще шофират всеки ден от живота си и затова е много важно да придобият това основно умение“, каза Робинсън.


0 от 500
  • #14
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Виждаш ли колко си зле? Кон с капаци! То нещо не го пише в интернет и Уикипедия, значи не е съществувало. Хайде попитай някой възрастен човек за мотокросите в Освен honda се караха и yamaha и kawasaki. Даже съм присъствал на разбиването на дървения сандък в който идваха чисто нови от Япония. Ходил съм по мотокроси в Самоков, Севлиево и Сопот и имам снимки с Димитър Аргиров, Димитър Рангелов и още няколко батковци, които бяха републикански шампиони и ходеха и по световни първенства.
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Димитър ( преди 10 месеца )
    Всъщност са по лесни за каране като цяло може и дете да ги кара
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 11.Мотор Хонда през соца???Нещо послъгваш.
  • #11
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Идея нямам ( преди 10 месеца )
    Карах картинг и кросови мотори (Хонда) към ОСО. Също така тренирах и спортна стрелба там. На 1 май на манифестацията карах учебната кола с две възглавници на седалката за да виждам през волана. Трябва да съм бил трети четвърти клас. Това са ми спомените от детството.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    осми разкажи как е в клуб 300
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 3.Може,само ако са пожарникари.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 10 месеца )
    Не. По време на комунизма нямаше електромобили. Но за сметка на това от 10-годишен карах картинг, а после мотори, като преди да навърша 18 имах и А и B категория, като си взех книжката на рождения ден. Малко звучи като виц, но инструктора при първото ми посещение на полигон, ме остави да обучавам една жена, която беше късана няколко пъти, без дори да ми обясни какво точно трябва да се прави на този полигон, като ни остави учебната кола и тръгна нанякъде да си върши работа. Смятай!
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тези с електромобилите са доста нагли парчета, да в София може да паркирате безплатно на синя зона, но за 1 час не да ми седите с дни. Трябва да ви вдигат трошките след първия час ама то какво ли е наред в тази държава, ***.
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    ФАКТ ( преди 10 месеца )
    Дизелите са опасни трябва да се забранят: Твърдите дизелови частици, навлизат директно в кръвопотока. Летливи органични съединения (бензен, ацеталдехид, 1,3 бутадиен) - белодробна недостатъчност, различни видове рак. Азотни окиси - белодробни възпаления, разрушена устойчивост на пневмония и инфлуенца. Въглероден моноксид - ограничава кислорода до сърце, мозък и др. жизнени органи. Поражда малоумие и изблици на агресия. Забавено развитие при децата. Серен двуокис - астма, намален белодробен обем.
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    До 3.Ти на Тесла ли се учи?