IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите електрически марки се оказаха на дъното по качество

Tesla, Rivian, Lucid и Polestar заемат последните места в класацията на J.D. Power

Всички големи производители само на електромобили, които присъстват на пазара в САЩ, се представят много зле в проучване на J.D. Power за качеството на превозните средства веднага след придобиването им. Целта на допитването до собствениците е да се установи какви проблеми възникват в ранния период на притежание на нов автомобил.


Tesla


През тази година резултатите се основават на отговорите на 93 380 купувачи и лизингополучатели на нови автомобили от 2023 моделна година, които са участвали в анкетата. И резултатите са красноречиви - Tesla, Rivian, Lucid и Polestar се класират на последните места, като най-лошият резултат е на Lucid Motors. Той получава резултат от 340 проблема на 100 автомобила.

Tesla отбеляза увеличение от 31 пункта на 100 коли спрямо представянето си от преди година, а Polestar – 15/100, докато Rivian и Lucid Motors участват в проучването за първите път. От J.D. Power уточняват, че и четирите производителя на автомобили не са официално класирани сред другите марки в проучването, тъй като не отговарят на някои от критериите.

Компанията за анализ посочва, че за разлика от други производители на автомобили, Tesla, Rivian, Polestar и Lucid не й дават разрешение за такива изследвания в някои щати. Затова и резултатите на тези марки са въз основа от проучвания сред собствениците в други щети, където подобно разрешение не се изисква.


J.D. Power


В сравнение с първите три марки, класирани в тазгодишното проучване, четирите производителя на електромобили изостават сериозно. На първо място е Dodge (140/100), следван от Ram (141/100) и, доста изненадващо за мнозина - Alfa Romeo със 143/100.

J.D. Power отбелязва, че всички нови превозни средства стават все по-проблематични, с 12 проблема на 100 превозни средства повече тази година, отколкото през 2022 г., и с 30 повече в сравнение с 2021 г. Сред проблемите, съобщени от собствениците, попадат дори елементарни детайли като клаксон, поставки за чаши и дръжки за врати.

Оказва се също, че собствениците имат проблеми и с най-високо технологичните функции, като особено засегнати са именно електрическите превозни средства. Това се отчита при 7 от 10-те най-проблемни модела, предлагани на пазара в САЩ.


0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Алекс ( преди 10 месеца )
    В класацията на J.D.Power TESLA е на последните места.В класацията за продажби на първите.Кое е по-важно?
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Последните трима ще разберат защо е добра Теслата , ама след 15-20 години , щото за нова кола ( квато и да е ) са твърде скъсани !
  • #20
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тесла измамените още ли се жалват по форумите от окачването и сменят амортисьори или вече са им го фикснали, също лепяха и някакви гуми да не им шуми от вятъра тези кръжочници направо как не ги е страх да се качват в такава кола тя е сглобена на магия.
  • #19
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Предпочитам да сменям консумативи, като масла, филтри, ремъци, ролки и евентуално съединител, отколкото скейтборда на колела да виси постоянно в сервиза заради всякакъв вид проблеми, или да не може да запали докато не му обновят софтуера, а това става, когато се разпищят половината купувачи. Да не говорим да се засилва срещу хора, пропасти и коли и спирачките да работят когато си искат.
  • #18
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Електропитек ( преди 10 месеца )
    Хаха, облъчените лаят яко. Много ми е смешно, как Таралесла с модели на по толкова години не можа да им оправи проблемите, а даже са се увеличили с 30 пункта, което е 10%повече. Нали тролейчетата бяха безпроблемни и нямаше какво да им се пипа за разлика от гадния, чуплив двг. Нещо май не са точно така нещата. Отговорът на това, защо не си правят здрави колите, е че няма смисъл при положение, че е пълно с овце, които да им ги купуват. Стрижи Наркомъск, стрижи яко, овце има колкото искаш.
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Оставете ме да се мъча с тия некачествени Ауди и Тесла, пък вие отивайте направо с рая с невероятно качествените американски пикапи!
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до #6 ( преди 10 месеца )
    И аз нищо не съм пипал по Lotus Eletre!
  • #15
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Като гледам класацията не са само електричките ами и ФВ и Ауди ;)))). Изправарили са само Крайслер и Волво ... Копаят ново дъно, след като вече и 2 литровият им дизел (гордостта на германското инженерство) гори здраво масло, а 3-литровият тече от нов (личен опит) ...
  • #14
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Качествен ( преди 10 месеца )
    Да паднеш с колата със семейството си от 150метра в пропаст - с цел самоубийство, но резултата да е - всички излезли от колата невредими. (Става въпрос за Model X) Или да се хващаш че фугата на лявата врата е с 0.5мм по голяма от фугата на дясната врата. И това да определя качеството.
  • #13
    17 rate up comment 4 rate down comment
    до 12 ( преди 10 месеца )
    Ще ме извиняваш, но автомонтьорите далеч не са обективен източник на информация. Първо, универсален механик няма. Ако обслужва всички марки, значи не разбира от нито една от тях. Ако обслужва само 1, значи няма база за сравнение. Освен това, механиците в БГ обикновено работят върху 20 г. коли и по никакъв начин не могат да дават мнение за новите модели. Друга универсална истина е, че предпочитат прости, стари технологии, с които лесно се работи, каквито в новите коли няма. От нови не разбират.