IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо електромобилите са опасни за тийнейджъри

Колите на ток ускоряват много по-бързо и липсата на опит може да бъде фатална

Първите електрифицирани автомобили на модерната епоха бяха бавни машини, които се фокусираха предимно върху ефективността. Когато Tesla дебютира с Model S през 2012 г., възприятията за електрически превозни средства започнаха да се променят. Същият този Model S беше много бърз, а топ-версията, която се появи няколко години по-късно засрамваше дори суперколи с ускорението си.


Rimac Nevera


Сега почти всички производители предлагат електрифицирани (хибридни, plug-in хибридни или електрически) превозни средства в продажба и много от тях са значително по-бързи от своите колеги, задвижвани с газ. В същото време тинейджърите и новите шофьори нямат опит да контролират подобно на Lamborghini ускорение, както и поведението на подобно преводно средство. И това ги прави опасна комбинация, пише в свой анализ Newsweek.

Електрическите превозни средства ускоряват толкова бързо, защото електрическите двигатели, които ги задвижват, имат на разположение 100% от своя въртящ момент. Изследване на Gridserve - базирана във Великобритания компания, която произвежда устойчива енергия, показва, че Tesla Model 3 Performance може да изпревари 90% от автомобилите на бензин, като някои от тях са два пъти по-скъпи. Електрическият седан във версията със задвижване на четирите колела ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди.

В същото време Kia EV6 GT предлага същите показатели, като е способен да изпреварва някои модели на Ferrari и McLaren. Дори най-бавните електромобили изпреварват като ускорението 43% от моделите с ДВГ, предлагани на пазара.

„Колите с бързо ускорение са риск за начинаещите шофьори, тъй като те може да са по-изкушени да изследват възможностите за производителност. Затова и препоръчваме начинаещите шофьори да се насочат към традиционни модели с умерена мощност и 4-цилиндров двигател“, коментира Уилям ван Тасел, мениджър в асоциацията на школите за обучение на шофьори във Великобритания (AAA).

„Времето за реакция на тинейджърите е по-добро, но те имат нужда от основа, за да преценят нещата. А за това трябва опит, който се придобива с времето“, категоричен е Брет Робинсън, изпълнителен директор на Американската асоциация за обучение на шофьори и безопасност на движението (ADTSEA), цитиран от Newsweek.


Tesla


„Факт е, че има много други фактори, които влияят на времето за реакция, включително наркотици и алкохол, и сънливост. Тинейджърите водят различен начин на живот и често не спят достатъчно. Дори и да имат добра реакция, тя се сблъсква с нерешителността им, която се дължи на липсата на опит“, казва още Робинсън.

Бени Молбърт, собственик на школа за обучение на шофьори в Роял Оук (Мичиган), смята, че не е обмислено достатъчно как да се създаде електромобил за нови шофьори. Той отбелязва, че повечето коли на ток са блестящи, готини и бързи (самият той дори притежава една такава), но се съгласява, че те създават проблеми за тинейджърите шофьори.

„Новите шофьори изпитват това, което наричаме претоварване, когато започнат да шофират. Техните мозъци трябва да свикнат да обръщат внимание на опасностите, управлението, спирането, пропуските в трафика и контрола на скоростта наведнъж. След като шофирате известно време, много това става втора природа, но не и за новия шофьор“, каза Малбург пред Newsweek.

„При електромобилите обикновено имаме по-голям екран с повече неща за игра и автомобили, които ускоряват с невероятни скорости, за които повечето нови шофьори не са подготвени. Освен това автономността на електромобилите, макар и чудесна за опитни шофьори, води до липса на развитие на умения при новите шофьори в сравнение с тези, които учат с превозно средство с ДВГ", казва Малбург.

Той отбелязва, че много коли вече имат ограничения на скоростта, както и други ограничения, които родителите могат да поставят върху превозните средства, за да гарантират, че техните тинейджъри са възможно най-безопасни и сигурни на пътя. Ford, например, предлага своя Mustang Mach-E EV с MyKey - програмируем ключодържател, който може да ограничи неща като сила на звука на радиото и максимална скорост, въпреки че все още позволява на водача да ускорява с пълна сила (в случая от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди)

Автомобилите на General Motors пък са оборудвани със софтуер Teen Driver, който има функция Buckle to Drive, която заглушава звука, докато пътниците на предните седалки не бъдат закопчани и автоматично включва наличните технологии за активна безопасност. Той също така разполага с отчетна карта за шофирането на вашия тинейджър, така че родителите да могат да идентифицират потенциални проблеми

„Днешните тийнейджъри трябва да получат известна част от обучението за електромобили, защото нещата се чувстват различно в електрическите превозни средства. Това е ключът към безопасността на тийнейджърите. Те вероятно ще шофират всеки ден от живота си и затова е много важно да придобият това основно умение“, каза Робинсън.


0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    По време на социализма нито една манифестация на която присъствието беше задължително не е успявала да събере стотици хиляди зрители както правеха мотокросите. Само който не е живял по това време, не знае че още по комунизма се караха японски мотори по мотокросите. Това беше един от най-любимите спортове на масите.
  • #23
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 9 месеца )
    То затова ти не знаеш какво е ОСО какво е АМК и как тези организации са успели да осигурят мотори като honda, yamaha, suzuki, KTM и ducati за мотокросите по време на социализма. Няма как да знаеш какво е чувството да тръгнат 50 кросови мотора 250 кубика едновременно и как се тресе земята дори да си на 200-300 м от тях при тръгването. Надали си правил снимки със Зенит или смяна 8 на моторите които се намират 10 метра върху главата ти. Тези неща няма как да ги научиш от спортуване във facebook
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Абе класик , ква война бе ? НалЕ вашия Копейкин и митрошматкова казаха , че е операция ! Що тъй се връзваш на пропагандата и казваш ,че е война ?
  • #21
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До долния.Дечко,тогава си бил само еротичен блясък в погледа на баща си.
  • #20
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Истинския Богдан ( преди 9 месеца )
    Не съм много сигурен в годината, май беше 1972 г. Карах едно Балканче на шосе в Плевен. Стартирахме заедно с Димитър Рангелов. Той падна, а после и аз. Това съм го запомнил. Падането не ме отказа, а ме мотивира. После, през 75-а за първи път станах шампион в клас 125 куб. см с МВА. На следващата вече карах 250-кубикова Yamaha и пак станах първи.
  • #19
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Богдан Николов ( преди 9 месеца )
    Какви Хонди си сънувал преди 89та момко,кой от бившата комунистическа номенклатура ще ти даде долари за мотори.Децата тренираха на 50 кубикови Балканчета.
  • #18
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До 17 ( преди 9 месеца )
    Ти ходил ли си на мотокрос ВЪОБЩЕ? Когато и да е било? Къде? То затова мощността и ускорението не могат да ви впечатлят! Най добрия мотор за вас е чз 125, а най добрия автомобил лада седмица едно време, а сега тойота Корола!
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 14.Караха се Мз и Чз ,къде по соца Хонда.Ти да не си от клиниката в Нови Искър.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Абе класик ( преди 9 месеца )
    Излагаш се! Цял пост си написал без да споменеш бай Ставри и Тръмп. Не мога да повярвам!
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Класика ( преди 9 месеца )
    Не! За озона и здравето на човека най вече! Трябва да са в затвора лансиращите ги и производителите! Но технологичните гиганти плащат за да ги има и никой не го интересува климата или човека!... Просто ел колата е само таблети,чипове- следят те,знааят какво искаш и те манипулират! Както бялата магия измисли ковид! И войната сега! За да не фалира САЩ които се крепят на оръжейния бизнес,защото целите са в борчове,разбира се има война предизвик и трябва да продължи още за да продат застояли оръжия!