IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасен проблем с безопасността беше открит при някои електромобили

Спирачните светлини не се активират при регенеративно спиране (ВИДЕО)

Американските регулатори, следящи за безопасността по пътищата, все още нямат правила за това как трябва да работят спирачните светлини, докато се извършва регенеративно спиране, което води до потенциални проблеми с безопасността. Сред електромобилите, при които е открит този недостатък да моделите на Hyundai Motor Group – проучваните показват, че те могат бързо да намаляват скоростта си, без да предупреждават другите шофьори на пътя.


Hyundai Ioniq 5


Проблемът със забавянето на превозните средства, без шофьорът да натисне педала на спирачката, е известен отдавна, но наскоро той отново беше повдигнат от YouTube-канала Technology Connections. Във видеото са показани спирачните светлини на Hyundai Ioniq 5, които не светват, докато автомобилът намаляваше в режим на шофиране с един педал. Въпреки че кракът на шофьора не е бил на педала на спирачката, забавянето е достатъчно значително, за да предизвика безпокойство.

Публикуваното видео събра повече от 2 милиона гледания и привлече вниманието на Consumer Reports, чиито експерти разгледаха проблема. Установено е, че на моделите Ioniq 5 SEL (2022 г.), Genesis GV60 Advanced (2023), Electrified GV70 (2023), Kia EV6 Wind AWD (2022) и Niro EV Wind (2023) не светят спирачните светлини, докато скоростта им бързо намалява.

В случая регенеративната система забавя с 0,1g тези автомобили, което е определено като „леко, но забележимо“ количество спирачна сила. В същото време спирачните светлини при други модели на корейския концерн – като Ioniq 6, например, се активират при забавяне без натискане на педала на спирачката.


Hyundai Ioniq 5


„Докато този проблем не бъде отстранен, водачите на засегнатите електромобили трябва да се придържат към режимите на регенеративно спиране от ниво 1 или ниво 2 и да избягват използването на по-силните режими - ниво 3 и най-силния i-Pedal“, препоръчва Дженифър Стокбургер, директор на операциите в Consumer Reports Auto Test Center.

От Hyundai коментираха, че са наясно с опасения, но в същото време посочиха, че всички негови превозни средства отговарят на действащите федералния разпоредби, свързани със спирането. А това означава, че за премахване на проблема трябва да бъдат направени промени в правилата на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA). В момента те не изискват спирачните светлини да се активират при определено ниво на забавяне на скоростта.

По същия начин, в резултат на това тестване, Consumer Reports установи, че електрическите превозни средства на Mercedes имат някои собствени проблеми със стоп-светлините. Установено е, че в режим „Силна рекуперация“ спирачните светлини се изключват, когато автомобилът спира.



Въпреки че спирачните светлини светват, когато автомобилът започне да забавя, когато скоростта падне под 8 км/ч, те се изключват. Това може да се дължи на факта, че Mercedes е проектирал превозните средства да забавят по-малко агресивно при тази скорост, за да изгладят процеса на спиране. Германският производител също твърди, че неговите спирани светлини отговарят на всички федерални разпоредби, но от CR са категорични, че това е риск за безопасността.

„В интерес на безопасността смятаме, че спирачните светлини на превозното средство трябва да останат включени, докато превозното средство е неподвижно – сякаш водачът е с крак върху педала на спирачката. Това прави колата по-видима за превозни средства, приближаващи се отзад, и показва, че водачът възнамерява да остане неподвижен“, коментира Алекс Книжек, ръководител на автомобилните тестове на CR.


0 от 500
  • #65
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Дънна рибо плоск@.Скорост 2 км/ч е 0,55 м/сМощността е 10 кN.0,55 е 5,5 kw.Две числа не можеш да умножиш без да сбъркаш 5 пъти.
  • #64
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Пак питам ( преди 10 месеца )
    До всички ериудити? При движение с 2км/ч и максимално натоварване от 10 000 нютон метра на колелата, които се въртят с 13 оборота в минута електродвигателя се върти с 130 оборота и 1000 нютон метра. Тогава мощността е 13,6kW, като от батерията се употребяват 15 kw. Я направете разбор на същият сценарий с ДВГ? Чакам! Действайте? Намерете и грешка в тези цифри ако можете? Ще намерете, ама друг път, нито пък ще дадете аналогичен пример с ДВГ. Обор НЕГРАМОТНИ сте се събрали!
  • #63
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Абе шваба ( преди 10 месеца )
    Защо се правиш на разсеян? Колко стотин пъти във всяко второ мнение споменавам нютон метри и давам конкретни примери от които даже не може да си помислиш за нещо различно от torque - на български въртящ момент дори да не съм го споменал на един от двата езика а да говоря само за момент, но пък в абсолютно всяко мнение е говоря за въртящ момент. Разбира се те през цялото време си мислят за мощност и обясняват как не може да има мощност без обороти, защото трябвало да се умножи по обороти.
  • #62
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До турбоантиелектрик ( преди 10 месеца )
    Добре аз не знам. Когато нещо не знам си го признавам и затова питам да ми отговориш ти. Как автомобила потегля без газ, без допълнително гориво, без допълнителна енергия и мощност и откъде идва енергията за движение? Единственото ми разумно обяснение е перпето мобиле в което НЕ ВЯРВАМ, ЗА РАЗЛИКА ОТ ВАС. Всяко мое разумно обяснение включва увеличаване на мощността за сметка на енергията от горивото по какъвто и да е начин.
  • #61
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Турбо ( преди 10 месеца )
    Няма да ви отговори защо автомобила потегля на първа скорост без газ, защото не знае.Това не го пише даже в учебниците, няма го в нета.За да отговориш трябват познания , които тесльо няма.Трябва малко да си размърдаш мозъка.
  • #60
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири минтири ( преди 10 месеца )
    Не си се спирал с глупостите.Ти си един автомобилен ерудит развиващ антитеории и сам си вярваш на глупостите.Предложен си за тесларска Нобелова награда.
  • #59
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Не бе теслю, просто говорите за различни неща. За тебе въртящ момент е момента на силата (torque), докато за останалите е момент на въртенето (rotational momentum). Първото е производна на второто.
  • #58
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 57 ( преди 10 месеца )
    Дай пример за такава глупост? Конкретен пример с цитат? Не можеш нали? А аз само от тази тема мога да ти дам поне 100 цитата с глупости коя от коя по-големи.
  • #57
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Глупостите тук ги ръси само един с прякор многониковия електрик,гаджето на Грета.
  • #56
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 10 месеца )
    Мисля че настъпи момента в който ще се появиш след като те хванахме да говориш толкова глупости и толкова убедено и да започнеш да обясняваш как през цялото време сме кълвяли на *** и си се бъзикал с нас. А после да дойде някой друг ник и да каже че си му развалил кефа като си издал гениалният план да се правите на най-глупавите хора на света които не могат да разберат пета година какво е въртящ момент и основите на физиката, законите на нютон