IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасен проблем с безопасността беше открит при някои електромобили

Спирачните светлини не се активират при регенеративно спиране (ВИДЕО)

Американските регулатори, следящи за безопасността по пътищата, все още нямат правила за това как трябва да работят спирачните светлини, докато се извършва регенеративно спиране, което води до потенциални проблеми с безопасността. Сред електромобилите, при които е открит този недостатък да моделите на Hyundai Motor Group – проучваните показват, че те могат бързо да намаляват скоростта си, без да предупреждават другите шофьори на пътя.


Hyundai Ioniq 5


Проблемът със забавянето на превозните средства, без шофьорът да натисне педала на спирачката, е известен отдавна, но наскоро той отново беше повдигнат от YouTube-канала Technology Connections. Във видеото са показани спирачните светлини на Hyundai Ioniq 5, които не светват, докато автомобилът намаляваше в режим на шофиране с един педал. Въпреки че кракът на шофьора не е бил на педала на спирачката, забавянето е достатъчно значително, за да предизвика безпокойство.

Публикуваното видео събра повече от 2 милиона гледания и привлече вниманието на Consumer Reports, чиито експерти разгледаха проблема. Установено е, че на моделите Ioniq 5 SEL (2022 г.), Genesis GV60 Advanced (2023), Electrified GV70 (2023), Kia EV6 Wind AWD (2022) и Niro EV Wind (2023) не светят спирачните светлини, докато скоростта им бързо намалява.

В случая регенеративната система забавя с 0,1g тези автомобили, което е определено като „леко, но забележимо“ количество спирачна сила. В същото време спирачните светлини при други модели на корейския концерн – като Ioniq 6, например, се активират при забавяне без натискане на педала на спирачката.


Hyundai Ioniq 5


„Докато този проблем не бъде отстранен, водачите на засегнатите електромобили трябва да се придържат към режимите на регенеративно спиране от ниво 1 или ниво 2 и да избягват използването на по-силните режими - ниво 3 и най-силния i-Pedal“, препоръчва Дженифър Стокбургер, директор на операциите в Consumer Reports Auto Test Center.

От Hyundai коментираха, че са наясно с опасения, но в същото време посочиха, че всички негови превозни средства отговарят на действащите федералния разпоредби, свързани със спирането. А това означава, че за премахване на проблема трябва да бъдат направени промени в правилата на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA). В момента те не изискват спирачните светлини да се активират при определено ниво на забавяне на скоростта.

По същия начин, в резултат на това тестване, Consumer Reports установи, че електрическите превозни средства на Mercedes имат някои собствени проблеми със стоп-светлините. Установено е, че в режим „Силна рекуперация“ спирачните светлини се изключват, когато автомобилът спира.



Въпреки че спирачните светлини светват, когато автомобилът започне да забавя, когато скоростта падне под 8 км/ч, те се изключват. Това може да се дължи на факта, че Mercedes е проектирал превозните средства да забавят по-малко агресивно при тази скорост, за да изгладят процеса на спиране. Германският производител също твърди, че неговите спирани светлини отговарят на всички федерални разпоредби, но от CR са категорични, че това е риск за безопасността.

„В интерес на безопасността смятаме, че спирачните светлини на превозното средство трябва да останат включени, докато превозното средство е неподвижно – сякаш водачът е с крак върху педала на спирачката. Това прави колата по-видима за превозни средства, приближаващи се отзад, и показва, че водачът възнамерява да остане неподвижен“, коментира Алекс Книжек, ръководител на автомобилните тестове на CR.


0 от 500
  • #55
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Но най-важният въпрос е нарочно ли се правите на най-глупавите хора в света които не могат да бъдат бити по глупост или просто с тези такива и не можете да я скриете?
  • #54
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Шменти ( преди 10 месеца )
    Я да те питам и тебе, когато двигателя при отпускане на газта започне да подава отрицателен въртящ момент като се променя посоката му и ти ли мислиш че двигателя започва да се върти на обратно като останалите анти електрици? Или си мислиш че въртящият момент на вала на двигателя продължава да е в същата посока както и когато подаваш пълна газ и въртящият на момент на двигателя винаги е в една посока защото оста се върти винаги в една посока?
  • #53
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    А ще ми кажеш ли как ще го караш този автомобил с два километра в час дори да ползваш газта и съединителя както си пожелаеш? Ще можеш ли да осигуриш 10 000 нютон метра на гумите и колко ще харчи?
  • #52
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Шменти ( преди 10 месеца )
    И даже си поддържа същите 1,5 л на час разход на гориво нали? И ако си много внимателен можеш да включиш втора трета четвърта пета и шеста предавка и да стигнеш до морето като и на спускане и на качване се поддържат същите 800 оборота в минута без да мръднат, нали? Абе казвам ти аз че се държи като истинско перпето мобиле този твой автомобил и е време да взимаш нобеловата награда по физика, ама ти не ми вярваш.
  • #51
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири минтири ( преди 10 месеца )
    *** ако отпускаш съединителя внимателно без да бързаш автомобила потегля без газ и не угасва.
  • #50
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    И точно това е предимството на електромобилите. При движение с 2км/ч и максимално натоварване от 10 000 нютон метра на колелата, които се въртят с 13 оборота в минута електродвигателя се върти с 130 оборота и 1000 нютон метра. Тогава мощността е 13,6kW, като от батерията се употребяват 15 kw. Я направете разбор на същият сценарий с ДВГ?
  • #49
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Шминтеритчо ( преди 10 месеца )
    Ако беше карал такъв автомобил, щеше да знаеш логичния завършек при опит да тръгнеш без газ. Оборотите ще намалеят и автомобила ще угасне, защото очевидно не е перпето мобиле и няма как да потеглиш и да преодолееш ускоряването на масата на автомобила с минималната мощност, която му е необходима за преодоляване само на съпротивлението на *** на двигателя, която за посочените от тебе автомобили е в рамките на около 15 киловата - около 1,5 л на час.
  • #48
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири минтири ( преди 10 месеца )
    До 40.Автомобил без компютър,сам разбира че е потеглил и си подава газ за да поддържа минимални обороти.Това тресльовците сте много умни.
  • #47
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    До 43: Дискусията е много показателна. И двете страни са прави, но не осъзнават че говорят за различни неща. Да видим кой пръв ще успее да се постави на местото на отсрещната страна и да осъзнае къде е проблема. Аналогията с русофило/фобите ти обаче е невярна.
  • #46
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 40.Как един бензинов автомобил с карбуратор сам си подава газ и потегля с 800 оборота?