IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.


бензиностанция


В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.


0 от 500
  • #57
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Тоест за 200 цикъла ще си изминал 100 000 и това с електричката ще ти струва 4400лв при цена за квтч 22ст а с бензинката при разход 5 на 100 ще ги изминеш за 12500лева при цена на горивото 2.50 литъра и ще си спестил 8100лв за целият живот на ел кола от гориво а разликата в цената им е 100бона или 12.3 пъти повече от спестеното.Тоест ел колите са Безсмислени с главно Бе
  • #56
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Питър ( преди 1 година )
    Това написаното,четиво за наивници ли е или просто Ви се плаща на статия? Моля ако ще побликувате статия, поне се постараите да има сериозни доводи по темата
  • #55
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Абе долен ( преди 1 година )
    "Да и тия 22 лева спестени на 150км ще си избиеш разлика в цената на електричката от 100к лева след 4600 зареждания." Продължаваш да даваш доказателства колко съм прав като сам смяташ колко ти не си прав. 22 лв спестени на километър са тия 150 лв спестени на 1 000 км дори по твоите сметки и дори да зареждаш на обществени зарядни станции, три пъти по-скъпо от нощната тарифа. Дори тогава, човек който върти 6 000 км на месец, пести по над 1000 лв на месец, което са 50 000 лв за 4 години.
  • #54
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Абе долен ( преди 1 година )
    Знам че искаш да изглеждаш най-глупавия човек на света и колко пъти да ти повтарям че успяваш и да не се стараеш чак пък толкова. Вече и за всеки *** е ясно, че електромобила няма 200 цикъла по 150 километра живот на батерията и след изминаване на 30 000 км не трябва да сменяш батерия!
  • #53
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Идиоти ( преди 1 година )
    Трийте сайта, само тъпотии пишете.
  • #52
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 1 година )
    Да и тия 22 лева спестени на 150км ще си избиеш разлика в цената на електричката от 100к лева след 4600 зареждания Само че батерията има около 200-300 цикъла на зареждане за живот тоест ще си сменил 15 електрички през тва време всяка с по 100к по скъпа айде избивай ги тия 1500000 пари разлика
  • #51
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Абе долен ( преди 1 година )
    От София до Бургас 16 бързи зарядни с 39 колонки. Църна маца 2 колонки по 200kW. Ихтиман 2х150kW Долно вършило 80kW Церово 70kW KFC Калугерово 2х120kW OMV Динката 2х120kW Гелеменово 3х200kW McDonald's преди Пловдив 4х50kW Царацово 2х150kW KFC Белозем 2х120kW Оризово 2х150kW Mcdonald's Ямбол 4х120 OMV Дражево 2х120kW Нова загора 2х150 и още 3х225kW На разклона за Камено 4х150kW Jumbo преди Бургас 2х150kW На практика са повече от бензиностанциите ...
  • #50
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Абе долен ( преди 1 година )
    От София до Бургас 16 бързи зарядни с 39 колонки. Църна маца 2 колонки по 200kW. Ихтиман 2х150kW Долно вършило 80kW Церово 70kW KFC Калугерово 2х120kW OMV Динката 2х120kW Гелеменово 3х200kW McDonald's преди Пловдив 4х50kW Царацово 2х150kW KFC Белозем 2х120kW Оризово 2х150kW Mcdonald's Ямбол 4х120 OMV Дражево 2х120kW Нова загора 2х150 и още 3х225kW На разклона за Камено 4х150kW Jumbo преди Бургас 2х150kW На практика са повече от бензиностанциите ...
  • #49
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Абе долен ( преди 1 година )
    Ти май не разбираш за какво ти говоря? Ето какво се случва за 10 лв на месец: youtu.be/4kVvFBs8Igs Как въобще ти дойде на ум да сравняваш това с зарядна станция за водород, която струва милиони а самото зареждане с водород е около пет пъти по-скъпо отколкото да караш на бензин и няма никакъв икономически смисъл? Тази зарядна е 22 kW на 35 ст/kWh. Тоест 150 км градско се зареждат за около час и нещо и вместо 30 лв, ти струват само 8лв, от които 2 лева печалба за станцията.
  • #48
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Колкото повече електромобили толкова повече ше се развие и мрежата за зареждане без да станат масови и мрежата ше остане неразвита както става с хайдръджен виъкълс