IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да определите оптималната скорост за вашия автомобил на магистрала

Най-доброто представяне на скоростно трасе се постига с елементарно наблюдение

Не всеки шофьор се замисля каква скорост трябва да се счита за „правилна“ за определен автомобил при движение по магистрала. Повечето действан на принципа „10-15 км над позволеното – така хем ще се движат по-бързо, хеч ще избягнат наказание“. Така при позволена скорост от 130 км/ч, те се движат с малко над 140 км/ч и смятат, че всичко е наред.


скоростомер


Оказва се обаче, че движението с подобно темпо не е удобно за шофьора на всеки модел автомобил. Опитът на редица шофьори е доказателство, че всъщност оптималната скорост за превозното средство може да бъде определена, без дори то да е потеглило, тоест докато седи на едно място.

Разбира се, далеч по-лесно да се направи това беше във времената, когато скоростомерите на колите бяха чисто механични. Сега на почти всички съвременни автомобили те са електронни, но принципът си остава същият. Устройството пред шофьора ще покаже оптималната скорост на магистрала, когато стрелката му е разположена вертикално - „на 12 часа“. Всъщност, по-правилно е да се говори за диапазон на оптимални скорости - когато стрелката е някъде между позициите „11 часа“ и „1 часа“

На скоростомерите на голяма част от автомобилите, които се движат у нас, това съответства на интервал от 90-110 км/ч. При някои марки и модели тя може да е леко изместена и да е в диапазона 80-100 км/ч или 100-120 км/ч. Това се отнася за автомобили с физически стрелки на скоростомери. Всичко е малко по-интересно, ако има цифрово устройство пред водача, тъй като то показва текущата скорост на монитора само с числа без намек за „11 часа“, „12 часа“ и други подобни.


магистрала


В този случай водачът трябва да влезе в настройките за изгледа на таблото и да избере там опцията, която визуализира показанията на скоростта под формата на електронна симулация на циферблата на класически скоростомер. Ако се използва същия алгоритъм като при механичния му аналог, отново се получава оптималният диапазон на скоростта на движение.

Практиката показва, че както окачването, така и кормилното управление работят най-добре в кола с висока скорост. И двигателят не показва повишен апетит - както се случва при движение с обороти, клонящи към максималните..


0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    два идентични бензинови автомобила 3 серия бмв гуми и скоростна кутия единия със стоков шест цилиндров двигател другия със стоков четири цилиндъра кой има по висок разход при движение с високи скорости
  • #33
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 29 и 30 ( преди 1 година )
    Неканен гостенино, разбрахме че си тук да се правиш на най-глупавият човек на света, но взе да ставаш досаден. Разбрахме вече, глупав, по-глупав, най-глупав, Гост. Ефектът е постигнат и можеш да пишеш задачата за изпълнена. Не знам защо все още се занимават да ти отговорят!
  • #32
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Само че ти още не си ми отговорил, ако на празен ход един двигател харчи 0,8 литра на час, което е 8 kW, а като включиш на първа и пуснеш бавно съединителя започне да харчи 0,9 л на час тоест 9 киловата за да преодолее 1 kW мощност необходима за движение, С какво КПД работи при положение че харчи 8 kW, а върши 1 kW полезна работа? Колко е било КПД преди да включиш на първа и не е била извършвана никаква работа с 8 kW входяща мощност? Отговорите са елементарни но пета година не можеш да отговориш
  • #31
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Тъкмо за вашите учебници в които пише че при въртящ момент 0 може автомобилът да протегли, обяснявах на останалите. Това може да се случи само във вашите глави и да го пише само във вашите учебници във вашата паралелна реалност. В нашата реалност, според законите на Нютон всяко действие има равно по сила и противоположно по посока противодействие и за да потегли автомобила, двигателя трябва да осигури въртящият момент за преодоляване на всички сили за движение. Нито повече нито по-малко!
  • #30
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 23.Отговори на въпроса на Турбо.Защо при въртящ момент нула и кпд нула,на първа скорост автомобила потегля без газ?
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 7.Нищо верно няма в поста ти.Слушайте ***,той много ги разбира.Отрицателна мощност,кпд равно на нула.Кандидат за нобелова награда.
  • #28
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Мен Цел ( преди 1 година )
    няма такова понятие "оптимална скорост" - за автомобила е добре и се движи оптимално без значение на коя предавка е и какъв е наклона, когато оборотомера е около максималния въртящ момент - тогава и харчи най-малко а скороста е според предавката, товара и наклона ( за това няма оптимална скорост) в авиацията е друго, там има крейсерска скорост което е горе долу същото
  • #27
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    Защо бе пич? Да не би твоя автомобил при градско шофиране да харчи по-малко отколкото при 90 км в час? Защо ли повечето технически неграмотни хора си представят, че физичните закони са се изменили за последните 30 години? Макар че една група антиелектрици които твърдят, че са инженери по ДВГ, обясняват как още в техните учебници от времето на комунизма имало формули за автомобили перпето мобиле, които от 12 kW мощност осигурявана от горивото, доставят 25 kW до колелата, според учебниците им.
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Е деее ( преди 1 година )
    Всичко това,е вярно .....за масовите автомобили...от преди поне 30 години :)
  • #25
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 22 ( преди 1 година )
    Съгласен съм с написаното, но искам да допълня, че при електромобилите почти всички собственици си подгряват/охлаждат купето предварително, защото не е необходимо двигателят да работи през това време. Тоест ако работното ти място е на 4 км и стигаш до него за пет минути шофиране, работата на климатика не е пет минути, а 35 минути, което е седем пъти повече отколкото си изчислил. Точно затова пробегът на електромобилите пада двойно през зимата. Половината енергия отива за отопление.