IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да определите оптималната скорост за вашия автомобил на магистрала

Най-доброто представяне на скоростно трасе се постига с елементарно наблюдение

Не всеки шофьор се замисля каква скорост трябва да се счита за „правилна“ за определен автомобил при движение по магистрала. Повечето действан на принципа „10-15 км над позволеното – така хем ще се движат по-бързо, хеч ще избягнат наказание“. Така при позволена скорост от 130 км/ч, те се движат с малко над 140 км/ч и смятат, че всичко е наред.


скоростомер


Оказва се обаче, че движението с подобно темпо не е удобно за шофьора на всеки модел автомобил. Опитът на редица шофьори е доказателство, че всъщност оптималната скорост за превозното средство може да бъде определена, без дори то да е потеглило, тоест докато седи на едно място.

Разбира се, далеч по-лесно да се направи това беше във времената, когато скоростомерите на колите бяха чисто механични. Сега на почти всички съвременни автомобили те са електронни, но принципът си остава същият. Устройството пред шофьора ще покаже оптималната скорост на магистрала, когато стрелката му е разположена вертикално - „на 12 часа“. Всъщност, по-правилно е да се говори за диапазон на оптимални скорости - когато стрелката е някъде между позициите „11 часа“ и „1 часа“

На скоростомерите на голяма част от автомобилите, които се движат у нас, това съответства на интервал от 90-110 км/ч. При някои марки и модели тя може да е леко изместена и да е в диапазона 80-100 км/ч или 100-120 км/ч. Това се отнася за автомобили с физически стрелки на скоростомери. Всичко е малко по-интересно, ако има цифрово устройство пред водача, тъй като то показва текущата скорост на монитора само с числа без намек за „11 часа“, „12 часа“ и други подобни.


магистрала


В този случай водачът трябва да влезе в настройките за изгледа на таблото и да избере там опцията, която визуализира показанията на скоростта под формата на електронна симулация на циферблата на класически скоростомер. Ако се използва същия алгоритъм като при механичния му аналог, отново се получава оптималният диапазон на скоростта на движение.

Практиката показва, че както окачването, така и кормилното управление работят най-добре в кола с висока скорост. И двигателят не показва повишен апетит - както се случва при движение с обороти, клонящи към максималните..


0 от 500
  • #54
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 1 година )
    Глупости на килограм, скоростомерите на даден модел обикновенно са напълно еднакви без значение с какъв двигател и кутия е конкретната кола.
  • #53
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Те такава глупост скоро не бях чел... засрамете се! А който иска да знае къде му е "златната среда" да прочете коментар 49 на Lupo!
  • #52
    3 rate up comment 0 rate down comment
    1234 ( преди 1 година )
    По логиката на на тая статия, с бившата ми Алфа 147 бензин, на 12ч трябва да карам с 160 км в час :D :D :D
  • #51
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 44: Като съм на темпомат и започне изкачване при непроменена скорост и обороти разхода от 6 отива на над 10.
  • #50
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Lupo ( преди 1 година )
    Ето ви линк да си видите максималния въртящ момент на автомобила на колко оборота е : https://***.automobile-catalog.com/curve/ . Всяко подминаване на тия обороти е преразход оправдан ако наистина бързаш.Но обикновено за днешните автомобили тия обороти са някъде около 2500-3000 ,което е предостатъчно за скорост около 140 км/ч на магистралата .
  • #49
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Lupo ( преди 1 година )
    Две са нещата които ще направят автомобила ти най-ефективен на магистралата.Първото е да знаете в кои обороти ви е максималния въртящ и второ че скоростта участва на квадрат във формулата за съпротивителната сила при движение!Мощността на двигателя се изравнява със съпротивлението при постоянна скорост, така че ако искате да се движите бързо но и максимално възможно икономично двигателя го дръжте в обороти близо до върха на кривата на въртящия момент където моторчето ви има най-добро КПД.
  • #48
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Онзи ( преди 1 година )
    Спрете да пушите глупости
  • #47
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Абе ( преди 1 година )
    Поредните тъпотии. Един модел автомобил може да бъде оборудван с няколко модела двигатели, като общо взето разликите в таблата са само между дизели и бензинки. Да не говорим, че при един и същ двигател, но "къси" или "дълги" скоростни кутии няма да има никаква разлика, обаче оптималната скорост ще е доста различна. Тъй че оптималната скорост се определя според конкретния автомобил.
  • #46
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Вик ( преди 1 година )
    На моя килотраж точно отгоре стои цифричката 240.
  • #45
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 43 ( преди 1 година )
    Максималната няма как да е 150, след като лично вдигнах над 170 и то по GPS. По километраж около 190. Върви си машинката. Не ме гледай, че редовно плюя по toyota. За отношението им към електромобилите. За разлика от вас аз не влагам емоции и пристрастия към марки и националности, а гледам да пиша обективно спрямо фактите и личните преживявания, а не изопачавам като вас. Нито пък ви говоря на риби и други обиди! Карай си toyota-та със здраве, не е лоша машина за нуждите ти.