IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota спира да продава бензинови и дизелови автомобили в Европа

След 2035 година компанията ще се фокусира върху електрически коли

Японската компания Тойота ще спре да произвежда бензинови и дизелови автомобили за европейския пазар от 2035 г., като ще се фокусира върху електрически превозни средства, съобщи Automobilwoche.

 

Toyota-21

 

Новината обяви главният оперативен директор на Toyota Europe - Мат Харисън, по време на интервю в Automotive News Europe Congress в Париж. Той обясни, че производителят не поддържа стандарта за емисии Euro 7, предложен от ЕС за намаляване на вредните емисии. От марката смятат, че производството на бензинови и дизелови автомобили в съответствие с тези стандарти ще стане твърде скъпо и автомобили с ДВГ ще се предлагат в други страни.

Харисън каза, че очаква новите разпоредби да бъдат „нещо по-реалистично“ или смекчени. Настоящите стандарти изискват от производителите на автомобили да намалят емисиите на CO2 с 55% до 2030 г. в сравнение с 2001 г. като базово ниво.

 

Matt-Harrison_Luca-Ciferri-cr_Huan-Cupillard_Crain

 

Лидерът на Toyota Europe прогнозира, че делът на Toyota при електрическите автомобили в Европа ще нарасне от 0% през 2022 г. до 15% през 2025 г. и 55% през 2030 г. Харисън добави: „Ние ще бъдем готови да продаваме 100 процента BEV от 2035 г.“.

Що се отнася до локализирането на производството в Европа, Харисън твърди: „Няма смисъл да локализираме, докато не достигнем правилния мащаб, а при 15 процента през 2025 г., ние все още няма да сме там.“

Той добави, че нямат планове да произвежда EV батерии в Европа в близко бъдеще, но в по-далечно е възможно.

 

Toyota-22

 

Toyota има за цел 1,5 милиона продажби на EV до 2026 г. с 10 нови модела, което ще възлезе на приблизително 14% от продажбите на базата на 10,5 милиона през 2022 г. До 2030 г. марката планира да произвежда 1,7 милиона електрически превозни средства годишно.

Въпреки, че много производители на автомобили вече постигат двуцифрени или 100% продажби на електромобили, Toyota продължава да инвестира в по-ниска хибридна технология и технология с горивни клетки, което вероятно ще забави прехода й още повече.

 

Toyota-first-US-made-EV-1

 

В същото време водородните модели не са приоритет на японците, тъй като станциите за зареждане с водород са рядкост в европейските страни.
Въпреки че Toyota признава, че изостава от конкурентите си в производството на електрически превозни средства, марката няма да отстъпи. Компанията планира да създаде линия електрически модели за различни сегменти.

След като се утвърди като пионер в хибридната технология с представянето на Prius през 1997 г., Toyota изостана в технологиите за изцяло електрически автомобили. С новоизбрания главен изпълнителен директор Коджи Сато начело, Toyota ускори своята EV стратегия.

 

Toyota-bZ4X

 

Въпреки, че се придържа към хибридна стратегия, включително PHEV и превозни средства с горивни клетки (FCEV), японският автомобилен производител осъзнава спешната необходимост от изцяло електрически модели в гамата си.

Компанията разкри, че ще разработи своя собствена специална EV платформа за електрически превозни средства от следващо поколение. Платформата, която трябва да бъде пусната през 2026 г., съответства на наскоро обявените технологични планове за EV батерии. До 2027 г. Toyota се стреми да има две батерии за електромобили от следващо поколение. В сравнение с тази, използвана за bZ4X, Toyota казва, че нейните батерии от следващо поколение ще увеличат обхвата на шофиране с 20 процента.

 

 

0 от 500
  • #15
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Това е единствената грешка, която и аз видях в статията, но предполагам че тази цифра е за Европа. Но в момента се заяждаш за запетайките и търсиш под вола теле, аз ти представям голямата картина, а ти ми обясняваш че върху нея една точица не била оригинална, а била серка от муха. Коментирай дали съм бил прав през последните пет години в които се "заяждам" с toyota, да направи това, което в момента прави, но до преди година отричаше? Каква ти е в момента тезата? Toyota ще става лидер при EV
  • #14
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тесльо, какво пак си се запенил под статия за Тойота? Евро 7 и азотните окиси са проблем само за дизелите. А статията е напълно изгубена в превода, само виж следната глупост: "До 2030 г. марката планира да произвежда 1,7 милиона електрически превозни средства годишно."
  • #13
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Няма как да не се съглася с тебе. Тръгнаха да гонят и изпреварват останалите, но по неправилни според мен критерии. Тръгнаха да гонят останалите по лъскавите опаковки, но напълно изоставиха доброто съдържание с което бяха известни. Сега са тръгнали да гонят Тесла и по печалби, затова щели да вдигат цените. Тоест скоро съвсем нищо няма да остане от предишната концепция на toyota, да продава евтини и надеждни автомобили. Ще продава скъпи и красиви опаковки с голяма печалба.
  • #12
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота постигна неветоятен скок в дизайна. И аз взех да ги заглеждам. Досега бяха практичните коло, сега са и красиви.
  • #11
    12 rate up comment 4 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    През коя година влиза евро 7, когато toyota ще спре да продава бензинови и дизелови автомобили в Европа, а ще ги продава само в други страни? 2035? Това сектантството е болестно в състояние. След като толкова години са ви лъгали А вие сте ВЯРВАЛИ, сега дори в прав текст да ви кажат, че са сменили посоката, мозъкът ви не може да го приеме, дори да е написано черно на бяло и да ви го казва самият пастор на сектата! Махни капаците от очите и погледни!
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Пак ли функционална неграмотност? Четеш статията, но не можеш да я разбереш? Ще ми разтълкуваш ли в смисъла на тази част от статията: "производителят НЕ ПОДДЪРЖА стандарта за емисии Euro 7, предложен от ЕС за намаляване на вредните емисии. От марката смятат, че производството на бензинови и дизелови автомобили в съответствие с тези стандарти ще стане ТВЪРДЕ СКЪПО и автомобили с ДВГ ще се ПРЕДЛАГАТ В ДРУГИ СТРАНИ."
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Бъркаш 2025 с 2035г
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Историк биограф ( преди 1 година )
    Все едно чета историята на sharp и nokia : "След като се утвърди като пионер в хибридната технология с представянето на Prius през 1997 г., Toyota изостана в технологиите за изцяло електрически автомобили. С новоизбрания главен изпълнителен директор Коджи Сато начело, Toyota ускори своята EV стратегия."
  • #7
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Нищо не си разбрал, статията казва че статистически иван може да живее до 2063, но понеже е болен от рак, ще почине през 2026 с приемането на евро 7, защото в Европа нямало лекарство за този рак. Можело да живее и повече, но ако напусне Европа. Тоест в прав текст заявяват че не могат да изпълнят евро 7 и въобще няма да опитват, защото щяло да им излезе скъпо, а за тях най-важното нещо са парите, което ще им изиграе лоша шега в дългосрочен план.
  • #6
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Изненадааааа! ( преди 1 година )
    А този факт, изненада дори мен, пълния скептик относно електромобилното бъдеще на toyota. "До 2027 г. Toyota се стреми да има две батерии за електромобили от следващо поколение. В сравнение с тази, използвана за bZ4X, Toyota казва, че нейните батерии от следващо поколение ще увеличат обхвата на шофиране с 20 %." А аз наивника повярвах, че toyota наистина ще направи нещо революционно. А те нямало да подобряват постиженията на останалите, а само постижението на недоразумението би зет фор екс.