IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota спира да продава бензинови и дизелови автомобили в Европа

След 2035 година компанията ще се фокусира върху електрически коли

Японската компания Тойота ще спре да произвежда бензинови и дизелови автомобили за европейския пазар от 2035 г., като ще се фокусира върху електрически превозни средства, съобщи Automobilwoche.

 

Toyota-21

 

Новината обяви главният оперативен директор на Toyota Europe - Мат Харисън, по време на интервю в Automotive News Europe Congress в Париж. Той обясни, че производителят не поддържа стандарта за емисии Euro 7, предложен от ЕС за намаляване на вредните емисии. От марката смятат, че производството на бензинови и дизелови автомобили в съответствие с тези стандарти ще стане твърде скъпо и автомобили с ДВГ ще се предлагат в други страни.

Харисън каза, че очаква новите разпоредби да бъдат „нещо по-реалистично“ или смекчени. Настоящите стандарти изискват от производителите на автомобили да намалят емисиите на CO2 с 55% до 2030 г. в сравнение с 2001 г. като базово ниво.

 

Matt-Harrison_Luca-Ciferri-cr_Huan-Cupillard_Crain

 

Лидерът на Toyota Europe прогнозира, че делът на Toyota при електрическите автомобили в Европа ще нарасне от 0% през 2022 г. до 15% през 2025 г. и 55% през 2030 г. Харисън добави: „Ние ще бъдем готови да продаваме 100 процента BEV от 2035 г.“.

Що се отнася до локализирането на производството в Европа, Харисън твърди: „Няма смисъл да локализираме, докато не достигнем правилния мащаб, а при 15 процента през 2025 г., ние все още няма да сме там.“

Той добави, че нямат планове да произвежда EV батерии в Европа в близко бъдеще, но в по-далечно е възможно.

 

Toyota-22

 

Toyota има за цел 1,5 милиона продажби на EV до 2026 г. с 10 нови модела, което ще възлезе на приблизително 14% от продажбите на базата на 10,5 милиона през 2022 г. До 2030 г. марката планира да произвежда 1,7 милиона електрически превозни средства годишно.

Въпреки, че много производители на автомобили вече постигат двуцифрени или 100% продажби на електромобили, Toyota продължава да инвестира в по-ниска хибридна технология и технология с горивни клетки, което вероятно ще забави прехода й още повече.

 

Toyota-first-US-made-EV-1

 

В същото време водородните модели не са приоритет на японците, тъй като станциите за зареждане с водород са рядкост в европейските страни.
Въпреки че Toyota признава, че изостава от конкурентите си в производството на електрически превозни средства, марката няма да отстъпи. Компанията планира да създаде линия електрически модели за различни сегменти.

След като се утвърди като пионер в хибридната технология с представянето на Prius през 1997 г., Toyota изостана в технологиите за изцяло електрически автомобили. С новоизбрания главен изпълнителен директор Коджи Сато начело, Toyota ускори своята EV стратегия.

 

Toyota-bZ4X

 

Въпреки, че се придържа към хибридна стратегия, включително PHEV и превозни средства с горивни клетки (FCEV), японският автомобилен производител осъзнава спешната необходимост от изцяло електрически модели в гамата си.

Компанията разкри, че ще разработи своя собствена специална EV платформа за електрически превозни средства от следващо поколение. Платформата, която трябва да бъде пусната през 2026 г., съответства на наскоро обявените технологични планове за EV батерии. До 2027 г. Toyota се стреми да има две батерии за електромобили от следващо поколение. В сравнение с тази, използвана за bZ4X, Toyota казва, че нейните батерии от следващо поколение ще увеличат обхвата на шофиране с 20 процента.

 

 

0 от 500
  • #25
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като изключим личните обиди срещу събеседниците, toyota май останаха без думи и няма какво да кажат в защита на своето сектантство. Сектата рухна с гръм и трясък и всички програмирани мантри за запазване на ДВГ се изпариха заедно с нея и toyota пое по пътя към чистите електромобили, което е шок и ужас за антиелектриците и останаха както без думи така и без опорни точки и най-вече НАДЕЖДА всяка тука остави. С тази статия беше подписан окончателно некролога на ДВГ.
  • #24
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да се върнем на думата, toyota не може да покрие евро 7 със своите бензинови и дизелови двигатели. Точка по въпроса! Темата е приключена!
  • #23
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Защо им триете мненията в които се правят на най-големите *** на света? Това че ще ме наричат тесльо или каквато и да е друга глупост, по никакъв начин не ме обижда, защото това показва тяхното ниво, техния интелект и техните умения за комуникация. По този начин изграждат образа на антиелектриците - хората, които не могат да разберат, че бъдещето принадлежи на електромобилите независимо, че те са избрали да си купят 20-годишна toyota за 5 000 лв и я смятат за върха на технологиите!
  • #22
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Дрън дрън ( преди 1 година )
    Така е! Карам автомобили втора употреба които купувам на по-висока цена отколкото твоя е струвал като нов. И да, работя и пиша в движение, като върша няколко неща едновременно, а не като тебе да се движа с 90 км в час по магистралата дори когато съм съсредоточил само и единствено в тази дейност и въпреки това да ми се струва че карам бързо. А след това, да проявя когнитивен дисонанс и да кажа че собствениците на електромобили си губят времето, защото като карат с над 140, зареждат 10 минути.
  • #21
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    И все пак не е зле да направиш най-накрая причинно-следствената връзка, че производството на toyota за 2027 година не зависи от това ти какъв 20-годишен автомобил toyota ще си купиш, А ти зависиш от toyota какъв автомобил ще произведе за да го купиш през 2047 година. Тоест недей да се месиш в теми за автомобилите от 2027 година, след като през 2027 година ще търсиш да си купиш нов автомобил произведен 2007 година. Включвай се в теми за историята на toyota, а не тези за бъдещето!
  • #20
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега не си го казал но се подразбира, че караш по изключително малко километри на година и не можеш да достигнеш дори средностатистическите 13 000, но постоянно ревеш, че 500 км с едно зареждане не ти стигат, въпреки че това за тебе означава зареждане на всеки две седмици! При вас когнитивният дисонанс е постоянно явление. Редовно в две съседни изречения твърдите две противоположни неща които са взаимоизключващи се. Няма да се учудя сега от 3 000 твоите километри да станат магически над 30 000
  • #19
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    С твоите 3 000 км на година можеш да си позволиш да купуваш евтини автомобили, особено toyota. Иначе щеше да започнеш да се замисляш за по-комфортно пътуване и автомобили с по-голяма сигурност и щеше да има смисъл да си купиш свестен автомобил, който след две-три години да продадеш на приблизително същата цена, като инвестираш в едни хубави джанти и полиране на боята за да изглежда като нов. А ти на пет години хвърляш 10 000 лв, а после автомобила на белканто, защото там дават най-много пари
  • #18
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Толкова много батерии произвежда toyota че миналата година не успя да намери откъде да си купи 10 000 батерии за електромобилите си и произвеждаше един и същ модел с батерии от два различни доставчика, кой какъвто брак там могъл да отдели от производството, да не можеха да зареждат през зимата. Затова ли най-голямото оправдание на toyota да не произвежда електромобили е защото нямало достатъчно батерии дори за хибридите и? Затова ли се оправдава защо не произвежда дори плъгин хибриди?
  • #17
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Само така си приказваш. Когато toyota през 2027 година си изпълни обещанията и пусне онези електромобили с 1500 км пробег, които се зареждат за 10 минути и са на цени по-ниски от автомобилите с ДВГ, съвсем друга песен ще запееш. През 2035 година вероятно ще са излезли електромобили с 3 000 км пробег за три минути зареждане и тези предишните ще поевтинеят по-евтино от твоята toyota corolla днес. Тогава бензинова ли ще си купиш, заради звука, за да зареждаш с мечтаните биогорива на 5 $ литъра?
  • #16
    13 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много ми е интересен двойният стандарт да ни карат нормалните хора да караме все по-скъпи и уж екологични коли, а в същото време да се бълват танкове, бронетранспортьори и какво ли не за украйна. Танковете кое евро са да попитам. Бомбите, снарядите и ракетите с които се води СВО кое евро са? Снарядите с обеднен уран ни убедиха, че са екологични и те. Взривиха язовирна стена и предизвикаха екологична катастрофа в Черно море. Къде са зелените талибани? Защо не протестират?