IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota спира да продава бензинови и дизелови автомобили в Европа

След 2035 година компанията ще се фокусира върху електрически коли

Японската компания Тойота ще спре да произвежда бензинови и дизелови автомобили за европейския пазар от 2035 г., като ще се фокусира върху електрически превозни средства, съобщи Automobilwoche.

 

Toyota-21

 

Новината обяви главният оперативен директор на Toyota Europe - Мат Харисън, по време на интервю в Automotive News Europe Congress в Париж. Той обясни, че производителят не поддържа стандарта за емисии Euro 7, предложен от ЕС за намаляване на вредните емисии. От марката смятат, че производството на бензинови и дизелови автомобили в съответствие с тези стандарти ще стане твърде скъпо и автомобили с ДВГ ще се предлагат в други страни.

Харисън каза, че очаква новите разпоредби да бъдат „нещо по-реалистично“ или смекчени. Настоящите стандарти изискват от производителите на автомобили да намалят емисиите на CO2 с 55% до 2030 г. в сравнение с 2001 г. като базово ниво.

 

Matt-Harrison_Luca-Ciferri-cr_Huan-Cupillard_Crain

 

Лидерът на Toyota Europe прогнозира, че делът на Toyota при електрическите автомобили в Европа ще нарасне от 0% през 2022 г. до 15% през 2025 г. и 55% през 2030 г. Харисън добави: „Ние ще бъдем готови да продаваме 100 процента BEV от 2035 г.“.

Що се отнася до локализирането на производството в Европа, Харисън твърди: „Няма смисъл да локализираме, докато не достигнем правилния мащаб, а при 15 процента през 2025 г., ние все още няма да сме там.“

Той добави, че нямат планове да произвежда EV батерии в Европа в близко бъдеще, но в по-далечно е възможно.

 

Toyota-22

 

Toyota има за цел 1,5 милиона продажби на EV до 2026 г. с 10 нови модела, което ще възлезе на приблизително 14% от продажбите на базата на 10,5 милиона през 2022 г. До 2030 г. марката планира да произвежда 1,7 милиона електрически превозни средства годишно.

Въпреки, че много производители на автомобили вече постигат двуцифрени или 100% продажби на електромобили, Toyota продължава да инвестира в по-ниска хибридна технология и технология с горивни клетки, което вероятно ще забави прехода й още повече.

 

Toyota-first-US-made-EV-1

 

В същото време водородните модели не са приоритет на японците, тъй като станциите за зареждане с водород са рядкост в европейските страни.
Въпреки че Toyota признава, че изостава от конкурентите си в производството на електрически превозни средства, марката няма да отстъпи. Компанията планира да създаде линия електрически модели за различни сегменти.

След като се утвърди като пионер в хибридната технология с представянето на Prius през 1997 г., Toyota изостана в технологиите за изцяло електрически автомобили. С новоизбрания главен изпълнителен директор Коджи Сато начело, Toyota ускори своята EV стратегия.

 

Toyota-bZ4X

 

Въпреки, че се придържа към хибридна стратегия, включително PHEV и превозни средства с горивни клетки (FCEV), японският автомобилен производител осъзнава спешната необходимост от изцяло електрически модели в гамата си.

Компанията разкри, че ще разработи своя собствена специална EV платформа за електрически превозни средства от следващо поколение. Платформата, която трябва да бъде пусната през 2026 г., съответства на наскоро обявените технологични планове за EV батерии. До 2027 г. Toyota се стреми да има две батерии за електромобили от следващо поколение. В сравнение с тази, използвана за bZ4X, Toyota казва, че нейните батерии от следващо поколение ще увеличат обхвата на шофиране с 20 процента.

 

 

0 от 500
  • #35
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Абе каскет ( преди 1 година )
    А гост ще си купи този автомобил произведен през 2020-та година чак през 2040 година, така че карането на бензинови автомобили не се отменя. И да е хибрид никога няма да го зареди!
  • #34
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Абе шваба ( преди 1 година )
    А ти осъзнаваш ли че през 2035 година, ще е по-евтино да караш чисто нов електромобил за 20 000 евро, да не говорим за стар за 10 000, отколкото някой да ти подари бензинов автомобил, на който да зареждаш гориво от 5 долара литъра, за да е екологичен?
  • #33
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 33: Изглежда ти не осъзнаваш, че през като през 2035 няма евтини хибриди, а само скъпи електромобили, хората ще си карат старите ДВГ от 2020 година. И това като цяло ще доведе до повече СО2 емисии. А пък за затварянето на въглищните централи до 5-6 години - ха-ха-ха-ха!
  • #32
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Ти осъзнаваш ли че един хибрид произведен през 2035 година, ще бъде купен от някой гост чак през 2050 година и ще бъде карано още 10-15 години да цапа въздуха? Хибридите са абсолютно безсмислена технология и не са никакъв преход. След 5-6 години когато затворят всички въглищни централи, един хибрид ще замърсява повече от 100 електромобила
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    "Кой знае какъв дарак на нафта караш,с заплатата на...биииип"Ами определено не е 20 годишна toyota corolla и определено никой не ми плаща заплата за да правя това: youtu.be/nAxpHq7mDxk поиска ли си 10 лв увеличение на заплатата, както те посъветвах за да си пуснеш мобилен интернет и да можеш да изгледаш видеото и да кажеш какво има на него? А дано ама надали. Такова високотехнологично предизвикателство като гледане на видео в youtube е прекалено висока топка за тебе!
  • #30
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тесльо, стратегията на ЕС налага 100% електромобили от 2035, не здравият разум. Здравият разум казва че хибридите спестяват СО2 емисии много по-ефективно от електромобилите на кВтч използвана батерия, и последните имат смисъл едва след като всички конвенционални ДВГ са заменени от хибриди. Тойота досега се придържаше към здравия разум, но щом това ще доведе до загуба на пазар в ЕС, съвсем естествено е да си промени стратегията. Най-успешнен автопроизводител не се става с липса на адаптивност.
  • #29
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Виждаш ли колко ти е ограничено мисленето, точно както като стане въпрос за секс единствената ти мисъл е вибратор, вместо да мислиш за хубава жена като всеки нормален мъж, като стане въпрос за пари мислиш за заплата и работа от 8:00 до 17, А като стане въпрос за автомобил втора употреба се сещаш за 10-годишен дарак за 5 000 лв.
  • #28
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Да влагам пари в обезценяваща се кола и после да се мъча да я продам по скъпо??Точно обратното.Купувам една 10 г. Тойота,карам я 10 години и след това я продавам за колкото дадат.Излиза ми под 100 лв месечно,под 1000 лева годишно.Твоите бизнес идеи са все нефелни и ялови, като гаражните видеокасети и баничарници.Дънна риба си ***,от най плоските.
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    "До 21.Това може да го измисли дънна риба като тебе." Кое е измислица? Това че караш ретро автомобил на toyota, който си купил за 5 000 лв и караш 10 години, като сравняваш технологиите на твоя автомобил от миналия век с други автомобили произведени същата година и на база на тези разсъждения обявяваш toyota за технологичен лидер? Ами доста вода изтече оттогава и ситуацията доста се измени. По време на производството на твоя автомобил nokia беше технологичен и пазарен лидер при телефоните.
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 21.Това може да го измисли дънна риба като тебе.