Нищо не дава такова усещане за контрол върху автомобила, като ръчните скорости. Но дори и най-големите им почитатели, сред които сме и ние, охотно ще признаят, че в ежедневието автоматикът е далеч по-удобен. А и еволюцията на автопилотите и електронните асистенти означава, че дните на "ръчката" вече изтичат.
Има само един проблем: автоматичната трансмисия е не само по-скъпа, но и доста по-сложна - и съответно по-чуплива - от ръчната. За да не ви излезе удобството през носа, трябва да изберете някой от по-надеждните варианти. Тук цитираме 10-те най-надеждни класически автоматици с хидротрансформатор, класирани на базата на опита на международната верига от сервизи ASM. Имайте предвид обаче едно: и най-надеждният, добре изработен автоматик се нуждае от грижовна поддръжка. Въпреки че производителите на автомобили невинаги акцентират върху нуждата от нея.
10-те най-надеждни класически автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Къде се монтира: Къде ли не. BMW я използва за автомобилите си с напречно монтиран мотор (2 Series Active Tourer, X1, X2 и за всички модели на MINI), и дори я приложи в хибридния суперавтомобил i8.
Освен това ще откриете този Aisin във Fiat 500, Ford Mondeo четвърто поколение (2.0 TDCI), Chevrolet Cruze, редица модели на Opel (Astra, Vectra, Zafira, Insignia, Meriva), в Range Rover Evoque и Land Rover Freelander II,
в някои версии на Mazda 6, в Citroen (С4, C5, C6) и Peugeot (307, 308, 407, 408, 508, 3008, 5008), в актуалните поколения на Suzuki Vitara, SX4 и Swift, в Toyota Camry и RAV4, някои версии на Lexus RX и NX. Има я даже и в автомобили на групата Volkswagen - Audi A3 (до 2013), Audi Q3 (до 2018), Skoda Octavia, VW Tiguan, и на практика в цялата гама на Volvo отпреди десетина години.