Нищо не дава такова усещане за контрол върху автомобила, като ръчните скорости. Но дори и най-големите им почитатели, сред които сме и ние, охотно ще признаят, че в ежедневието автоматикът е далеч по-удобен. А и еволюцията на автопилотите и електронните асистенти означава, че дните на "ръчката" вече изтичат.
Има само един проблем: автоматичната трансмисия е не само по-скъпа, но и доста по-сложна - и съответно по-чуплива - от ръчната. За да не ви излезе удобството през носа, трябва да изберете някой от по-надеждните варианти. Тук цитираме 10-те най-надеждни класически автоматици с хидротрансформатор, класирани на базата на опита на международната верига от сервизи ASM. Имайте предвид обаче едно: и най-надеждният, добре изработен автоматик се нуждае от грижовна поддръжка. Въпреки че производителите на автомобили невинаги акцентират върху нуждата от нея.
10-те най-надеждни класически автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Макар и предвидена за относително по-малки като обем двигатели, тази трансмисия с лекота понася 450 Нм въртящ момент, и тежи доста умерените 90 кг.
За 20 години на пазара се е доказала като много надеждна. Най-честата причина за ремонти е износване на муфата на хидротрансформатора в резултат на недобро смазване. Затова, каквото и да ви говори упътването на автомобила, сменяйте маслото на тази кутия на максимум 60-70 хиляди километра. Имайте предвид и друго: макар да е толкова широко разпространена, вариантите от различните марки не са взаимозаменяеми. А трансмисията за Opel си има свой специфичен хидроблок.