Нищо не дава такова усещане за контрол върху автомобила, като ръчните скорости. Но дори и най-големите им почитатели, сред които сме и ние, охотно ще признаят, че в ежедневието автоматикът е далеч по-удобен. А и еволюцията на автопилотите и електронните асистенти означава, че дните на "ръчката" вече изтичат.
Има само един проблем: автоматичната трансмисия е не само по-скъпа, но и доста по-сложна - и съответно по-чуплива - от ръчната. За да не ви излезе удобството през носа, трябва да изберете някой от по-надеждните варианти. Тук цитираме 10-те най-надеждни класически автоматици с хидротрансформатор, класирани на базата на опита на международната верига от сервизи ASM. Имайте предвид обаче едно: и най-надеждният, добре изработен автоматик се нуждае от грижовна поддръжка. Въпреки че производителите на автомобили невинаги акцентират върху нуждата от нея.
10-те най-надеждни класически автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Къде се монтира: Jatco е японски производител на трансмисии, в който акционери са Suzuki, Mitsubishi и най-вече Nissan (75%). Затова ще откриете негови трансмисии при всички тези производители, както и при свързаната с Nissan френска група Renault. Специално JF613E e 6-степенен автоматик, дебютирал през 2006, който се среща в Nissan Qashqai и X-Trail (и в някои варианти на Murano), в Mitsubishi Otlander, Renault Laguna, Scenic и Koleos. При Renault кодът на тази трансмисия е AJ0, а при Mitsubishi - F6AJA.