Нищо не дава такова усещане за контрол върху автомобила, като ръчните скорости. Но дори и най-големите им почитатели, сред които сме и ние, охотно ще признаят, че в ежедневието автоматикът е далеч по-удобен. А и еволюцията на автопилотите и електронните асистенти означава, че дните на "ръчката" вече изтичат.
Има само един проблем: автоматичната трансмисия е не само по-скъпа, но и доста по-сложна - и съответно по-чуплива - от ръчната. За да не ви излезе удобството през носа, трябва да изберете някой от по-надеждните варианти. Тук цитираме 10-те най-надеждни класически автоматици с хидротрансформатор, класирани на базата на опита на международната верига от сервизи ASM. Имайте предвид обаче едно: и най-надеждният, добре изработен автоматик се нуждае от грижовна поддръжка. Въпреки че производителите на автомобили невинаги акцентират върху нуждата от нея.
10-те най-надеждни класически автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Къде се монтира: Корейците отдавна взеха решението да не са зависими от външни доставчици за своите трансмисии, а да си ги създават сами. Това роди и някои неуспехи, но серията А6 не е от тях. Тя има няколко варианта в зависимост от издръжливостта на натоварвания. A6GF1 се комбинира с двигатели с обем до 2 литра и се използва в Elantra, i30, Kona, Sonata, а също и в Kia Rio и Sportage.
A6MF1 се ползва при двулитровия вариант на Kia Sportage и Hyundai Tucson, а също и във "външни" модели като Jeep Compass например.
A6LF1 е вече за двигатели с обем над 3 литра, тоест за американските версии на споменатите модели.