IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само зарядната мрежа на Tesla е по-скъпа от цялата компания BMW

Eксперт от Morgan Stanley оценява станциите Supercharger на 100 милиарда долара

Решението на Tesla да отвори огромната си мрежа за зареждане за други автомобилни производители несъмнено има значителни косвени ефекти върху цялата автомобилна индустрия. Темата става голяма и се допълва от факта, че новите електромобили от първите два партньора на Tesla за зареждане - Ford и GM, ще разполагат с конектора на Tesla за Северноамерикански стандарт за зареждане (NACS) в бъдеще.

 

Tesla Supercharger-4

 

Следователно конекторът NACS ще се превърне в новия златен стандарт, докато популярността на комбинираната система за зареждане (CCS) значително намалява. В резултат на това производителите на автомобили, които отказват да си партнират с Tesla и продължат да използват CCS, ще бъдат в значително неизгодно положение.

Този ход на Tesla за Supercharger провокира анализатори да се опитват да оценят стойността на мрежата Supercharger, защото конекторът на компанията NACS се превръща в стандарт за Северна Америка и може да разшири преднината на Tesla в зареждането, информира Electrek.

 

tesla-supercharger-at-night

 

Чрез партньорството с Tesla, компаниите Ford и GM вече имат достъп до допълнителни 12 000 зарядни устройства в САЩ и Канада. Собствениците на техните превозни средства, разбираемо, ще трябва да плащат малко повече от потребителите на Tesla, за да зареждат в мрежата. По отношение на това колко приходи ще направи Tesla от отварянето на своята мрежа, някои анализатори смятат, че цифрата от около 3 милиарда долара до 2030 г. е правдоподобна.

Адам Джонас от Morgan Stanley, един от най-добрите анализатори на Tesla, обаче се опита да оцени мрежата Tesla Supercharger в нейната цялост. Джонас и неговият екип вярват, че в дългосрочен план Tesla може да произвежда и съхранява собствена слънчева електроенергия, за да захранва своите суперзарядни устройства.

 

Tesla-Supercharger-hero (1)

 

Въз основа на това предположение и редица хипотетични сценарии екипът изгражда няколко варианта, използвайки различни прогнозни проценти мили в САЩ, изминати с електрически превозни средства до 2030 г., пазарни дялове на Supercharger, захранващи това изминато разстояние, средна ефективност от 4 мили на кВт/ч и приходи от $0,32 на кВт/ч.

Най-оптимистичният вариант при изчисленията на Адам Джонас сочи, че мрежата на Tesla Supercharger може да струва до 100 милиарда долара.

Подобна оценка би направила Supercharger по-ценна от няколко основни автомобилни производители като Hyundai и BMW. Важно е обаче да се отбележи, че това е все пак само подход на един анализатор, докато много други имат по-песимистични погледи. Въпреки това Адам Джонас се счита за един от най-добрите анализатори на Tesla и има доказан опит.

 

 

0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 9. С скорост 250 квт ще зареждаш само от 20% до 50%.След това от 50% до 80% скоростта на зареждане рязко пада,ще чакаш поне час.
  • #10
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 6: Напротив, показвам разминаването между реалните активи и спекулативно балонираната им цена. Тия зарядни каква печалба трябва да правят на кВтч, че да оправдаят цена 100 милиарда? Я смени, гледам че имаш излишък от свободно време.
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези 615 киловата, ще намалят времето за зареждане от сегашните 40 минути за 1000 км преход при зареждане на 250 kw зарядни, на 15 минути спиране за зареждане за 1000 км, което вече е съвсем близо до петте минути за пълнене на резервоара и все по-малко хора ще ги бърка и ще го приемат за губене на време, все едно така или иначе няма да спрат поне два пъти за 1 000 км пътуване по за 10 минути.
  • #8
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Стандартът на тесла за конектор е идеално решение за сащ и канада, където имат само монофазен ток, но абсолютно неприложим за Европа, където ползваме трифазен. Затова няма как този стандарт да бъде приложен и в Европа, но и няма нужда, защото тук не сме като щатите да сме разделени на европейски и тесла стандарт, а дори и тесла ползват европейския стандарт за зарядните системи и не се изисква никаква смяна на конектори. Очевидно щом са постигнали 615 kw мощност на новите си зарядни, е достатъчно
  • #7
    15 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Най важното е че за да качиш да зареждаш извън суперчардъра ти трябва приложение! Само в БГ се сещам за поне 3-4! Всеки да си направи сметка докато стигне от Истанбул до Париж колко време ще загуби в сваляния, логвания, авторизации на кредитни карти и т.н. Докато суперчардъра е чиста работа! преминаването към стандарта на Тесла в щатите е брутален успех!
  • #6
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Май бъркаш цената на инструмента с потенциалната печалба! Понеже до преди месец се занимавах с майстори, дойде едно момченце с маламашка за 10 лв и ми взе 1000 лв за три дни. На колко оценяваш маламашката? 10 или 1 000 лв? То ако ставаше толкова лесно, щях да инвестирам в 1 000 маламашки, да изкарам 1 милион за три дни, ама не става с делене на 100 милиарда на 12 000 = 8,3 милиона. Дори при тези абсурдни сметки, зарядните на тесла са по-евтини от водородни зарядни станции
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В Европа редовно вече се виждат други марки, закачени да цуцат от суперчарджърите. По-удобно и вероятно по-евтино. Другире вериги искат месечен абонамент, за да дадат добра цена на кВтч, което има смисъл само за хора, които карат постоянно междуградско.
  • #4
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тесла е абсолютно пирамидална структура, това просто е поредното доказателство. 12 000 станции имали стойност 100 милиарда, ми те тогава водородните станции са си направо без пари..
  • #3
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всеки който знае плановете на тесла е запознат, че крайната цел е енергийният им бизнес да им носи повече приходи и печалби отколкото автомобилния. Затова нямат никакъв проблем да помагат и на конк,yренцията с технологии, които да им носят потенциални клиенти за зареждане. Останалите искат да продължат да произвеждат ДВГ, защото основните им доходи не са от продажбата а от след продажбеното обслужване в сервизите. Tesla изгражда зарядни вместо сервизи, за да обслужва и конкyрентните автомобили
  • #2
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    И още ще падат. Токът става и ще става все по-евтин и излишен, като дори при продажба на 20 цента, печалбата ще е огромна, ако електричеството се произвежда на място от слънчевите панели върху зарядните станции и наоколо, съчетани с вятърни генератори, което ще позволява и продажба към мрежата когато цените на електричеството са високи при пиково търсене. Това е още един източник на доходи, който убягва на анализаторите, които още мислят че Тесла е автомобилна фирма.