IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автопилотът на Tesla е заподозрян за 736 инцидента със 17 загинали

Все още не е ясно в колко от случаите са работили системите за подпомагане на шофьора (ВИДЕО)

Американската администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) публикува доклад, отразяващ опасностите, свързани с широкото използване на електронни системи за подпомагане на шофьорите.

 

stali-izvestny-shokiruyuschie-fakty-pro-avtopilot-tesla-736-avarij-i-17-pogibshih-1

 

Данните сочат рязко увеличение на броя на инцидентите през последните четири години, като са отчетени 807 произшествия, от които 736 включват превозни средства на Tesla, а от тях 17 са довели до смъртни случаи. Броят и на тежко ранените се е увеличил значително. Новият доклад на NHTSA твърди, че тези системи са много по-опасни, отколкото се смяташе досега. През юни 2022 г. бяха докладвани само три фатални катастрофи с автопилот.

Подобна статистика позволява на NHTSA да констатира потенциалната опасност от автопилота на Tesla. Самите експерти обаче правят едно важно уточнение. Става дума за автомобили, оборудвани със система за автопилот, но не е известно дали автопилотът е бил активиран по време на инцидента и дали носи вина, отбелязва The Washington Post.

 

Tesla-Autopilot-report-00

 

Софтуерът за автономно шофиране е гореща тема и нищо не е толкова спорно, колкото технологията за автопилот на Tesla и по-модерното пълно самостоятелно управление (FSD). Освен това в доклада не се казва колко катастрофи са избегнати, благодарение на една или друга асистираща система.

Повечето производители на автомобили нямат автопилот от ниво 2 в толкова голям процент от техните коли, както Tesla. Увеличаването на катастрофите съвпада с разширяването на напълно автономното шофиране, което вероятно е причината.

 

tesla-autopilot-now-under-fire-in-uk-1-1024x576

 

Важно е да се отбележи, че Tesla наскоро разшири своя автопарк с възможност за пълно самостоятелно шофиране, увеличавайки броя на оборудваните превозни средства от приблизително 12 000 до почти 400 000.

Отбелязва се също така, че вътрешни данни на Tesla показват, че автопилотът е много по-безопасен от средния човешки шофьор. Освен всичко това, няма съмнение, че разсеяното шофиране е проблем за всички, които се движат по обществените пътища. Дори и най-добрите шофьори могат да попаднат в катастрофа, когато бъдат ударени от някой, който е разсеян.

 

2023-06-13-stali-izvestny-shokiruyuschie-fakty-pro-avtopilot-tesla-4

 

Само през 2020 г. в САЩ е имало 5 250 873 катастрофи, известни на полицията и 807 е твърде малък дял от тях. Повече от 40 000 души са загинали при катастрофи само миналата година в САЩ. Въпреки това, по-голямата част от катастрофите, свързани с автопилот (807), по някакъв начин се дължат на компанията Tesla, експериментите на която са по-агресивни.

Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, позовавайки се на статистика за произшествията, твърди, че Tesla в режим на автопилот (видеото показва какво "вижда" автопилотът) е по-безопасна от колите, управлявани от шофьори. Според него технологията за автономно шофиране ще отвори бъдеще на практика без инциденти.



Експерти смятат, че някои от решенията на Мъск, като разширяване на наличните функции и премахване на радарни сензори, може да са допринесли за увеличаване на броя на инцидентите по пътищата.

 

 

0 от 500
  • #35
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До РУК ( преди 1 година )
    Пък и не си избрал подходящия човек с който да се заяждаш. На няколко пъти доказах че пиша в движение, докато си върша някаква друга работа, включително когато шофирам, като върша тази работа през произволни часове от денонощието, за разлика от мързеливците според които на работа се ходи от 8:00 до 17, като в работно време пишат коментари тук, докато работодателят им плаща да вършат съвсем други неща и не могат да гледат youtube, защото работодателя го е блокирал, като ги знае какви са.
  • #34
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До РУК ( преди 1 година )
    Ти си човек с робска психика и дори не знаеш значението на думичката свобода. Имаш ли круиз контрол, който да ти е поддържа скоростта и на който много хора казват автопилот? Имаш ли адаптивен круиз контрол, който да следи и поддържа дистанцията? Ако ги имаш притежаваш и СВОБОДАТА дали да ги ползваш или не. Но този който ги няма, не притежава тази СВОБОДА. Имам ПОЗНАТИ, които дори не подозират, че автомобилът им има такива системи, както и такива, които ги ползват активно.
  • #33
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Виждам, че много хора не правят разлика между автопилот и АКК. Различни неща са да знаете. Общото и при двете е обаче, че това са системи за подпомагане на водача, а не негов заместител. Наблегнете на думата "подпомага", защото е ключова! Хората обаче са се разглезили толкова много, че са започнали толкова много да разчитат на тези системи и да забравят основни шофьорски умения. Разсейват се не гледат пътя, вършат какво ли не, цъкат на телефона, а после автопилота им виновен. Ами не, не е винове
  • #32
    4 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    До 30 - ти правиш ли разлика между свободата и удоволствието да шофираш и паленето на колата или ползването на стъклата бе малоу мник! Какво съм ти виновен аз, че си импотентен за истинските удоволствия в живота и ти е най-важно да спиш възможно най-много и да киснеш в ТикТок?!? Можеш да го правиш у вас, в автобуса или в спалния вагон!Ама като искаш да имаш кола, ще се научиш да караш бе!Ще ми се моткат по пътя спящи мързеливци!Ай бъктън от тоя ти "прогрес"!"Прогреса" на търтеите!
  • #31
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не мога да разбера защо е всичкото това мрънкане. Ако системата за автопилот не ви харесва, или не я купувате или ако дойде заедно с автомобила просто не я включвате. Така или иначе ви задава десетки въпроси преди да се включи първия път и това няма как да стане случайно. Като не ви харесва да слушате музика, никой не ви кара насила да ползвате мултимедията, нали?
  • #30
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До РУК ( преди 1 година )
    За автомобили ли искаш да ти говоря? С манивела ли палиш автомобила като истински мъж който не го мързи? За какво ти е този стартер? И електрически стъкла нямаш нали? Въртиш с ръчките. Предполагам и огледалата на ръка ги нагласяш като отваряш прозореца? Нямаш и централно заключване и ходиш да заключваш всяка врата една по една? Не ползваш климатик, а отваряш прозорците? Не ползваш навигация, а хартиени карти? . Мога да се обзаложа че ще те е срам от внуците след 10 год. Ако те прочетат!
  • #29
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 28 ( преди 1 година )
    Пак ли се опитваш да замажеш положението с лични нападки? Не ти се получава гостенино.
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Ти лично не познваш никой собственик на тесла! Това е единствената истина която си написал в цялото ти съчинение!
  • #27
    5 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    До 25 - личи си колко ги разбираш колите щом ги сравняваш с пералня дечко! Тебе специално сигурно мама още ти пере гащите! А за много хора колата е символ на свобода, шофирането е удовлствие! Като не те кефи да шофираш, ами влизай в пералнята!Нали е същото като колата!Може и да ти намести малко мозъка!Като искаш някой да те вози, ползвай обществен транспорт!Хем ще спестиш за други улеснения,хем ще е по екологично!Щото нали теслопитеците уж екологията ви е най-важна!
  • #26
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това като малко, като хирург бета версия! Мое си те опатка по договор :)