IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автопилотът на Tesla е заподозрян за 736 инцидента със 17 загинали

Все още не е ясно в колко от случаите са работили системите за подпомагане на шофьора (ВИДЕО)

Американската администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) публикува доклад, отразяващ опасностите, свързани с широкото използване на електронни системи за подпомагане на шофьорите.

 

stali-izvestny-shokiruyuschie-fakty-pro-avtopilot-tesla-736-avarij-i-17-pogibshih-1

 

Данните сочат рязко увеличение на броя на инцидентите през последните четири години, като са отчетени 807 произшествия, от които 736 включват превозни средства на Tesla, а от тях 17 са довели до смъртни случаи. Броят и на тежко ранените се е увеличил значително. Новият доклад на NHTSA твърди, че тези системи са много по-опасни, отколкото се смяташе досега. През юни 2022 г. бяха докладвани само три фатални катастрофи с автопилот.

Подобна статистика позволява на NHTSA да констатира потенциалната опасност от автопилота на Tesla. Самите експерти обаче правят едно важно уточнение. Става дума за автомобили, оборудвани със система за автопилот, но не е известно дали автопилотът е бил активиран по време на инцидента и дали носи вина, отбелязва The Washington Post.

 

Tesla-Autopilot-report-00

 

Софтуерът за автономно шофиране е гореща тема и нищо не е толкова спорно, колкото технологията за автопилот на Tesla и по-модерното пълно самостоятелно управление (FSD). Освен това в доклада не се казва колко катастрофи са избегнати, благодарение на една или друга асистираща система.

Повечето производители на автомобили нямат автопилот от ниво 2 в толкова голям процент от техните коли, както Tesla. Увеличаването на катастрофите съвпада с разширяването на напълно автономното шофиране, което вероятно е причината.

 

tesla-autopilot-now-under-fire-in-uk-1-1024x576

 

Важно е да се отбележи, че Tesla наскоро разшири своя автопарк с възможност за пълно самостоятелно шофиране, увеличавайки броя на оборудваните превозни средства от приблизително 12 000 до почти 400 000.

Отбелязва се също така, че вътрешни данни на Tesla показват, че автопилотът е много по-безопасен от средния човешки шофьор. Освен всичко това, няма съмнение, че разсеяното шофиране е проблем за всички, които се движат по обществените пътища. Дори и най-добрите шофьори могат да попаднат в катастрофа, когато бъдат ударени от някой, който е разсеян.

 

2023-06-13-stali-izvestny-shokiruyuschie-fakty-pro-avtopilot-tesla-4

 

Само през 2020 г. в САЩ е имало 5 250 873 катастрофи, известни на полицията и 807 е твърде малък дял от тях. Повече от 40 000 души са загинали при катастрофи само миналата година в САЩ. Въпреки това, по-голямата част от катастрофите, свързани с автопилот (807), по някакъв начин се дължат на компанията Tesla, експериментите на която са по-агресивни.

Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, позовавайки се на статистика за произшествията, твърди, че Tesla в режим на автопилот (видеото показва какво "вижда" автопилотът) е по-безопасна от колите, управлявани от шофьори. Според него технологията за автономно шофиране ще отвори бъдеще на практика без инциденти.



Експерти смятат, че някои от решенията на Мъск, като разширяване на наличните функции и премахване на радарни сензори, може да са допринесли за увеличаване на броя на инцидентите по пътищата.

 

 

0 от 500
  • #23
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 16 ( преди 2 години )
    Не познавам човек купил тесла или ползвал дълго такава, да е безрезервно доволен от нея!Аз ползвам много често и също съм с големи резерви! От това мога да заключи, че ти Тесла нямаш!!! Ако имаше, щеше да имаш доста по резервирано мнение!!!А това на което всички му викат автопилот е точно това което някои тук хвалят от оня клип за карането от София до Бургас без ръце!Самите тесла неофициално го рекламират като автопилот!Но при инцидент викат - ааа, *** той умрял щото не си държал ръце на волана
  • #22
    9 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 2 години )
    Без да пипаш волана,но да гледаш какви ги върши асистента?!?Наясно ли си,че има изключително много ситуации в които даже с ръце на волана нямаш време да реагираш на случващото се около теб?Какво остава да си без ръце на волана и да реагираш на алогично решение на "автопилота"!!!Като не ви се кара ползвайте градския транспорт бе!Заради хипита които са достатъчно мързеливи и тъ пи,да не се научат да карат добре, но достатъчно надменни за да не ползват градски транспорт, е цялата тази дивотия!
  • #21
    3 rate up comment 7 rate down comment
    До 17 ( преди 2 години )
    Но това че няма автопилот не ти пречи да стигнеш от софия до бургас почти без да пипаш волана, нали? Разбира се че трябва да го гледаш какви ги върши асистента, но в над 90% от разстоянието се справя без намеса. Тези които разчитат на него и за останалите 10% си патят, ако не го наглеждат.
  • #20
    6 rate up comment 3 rate down comment
    1313 ( преди 2 години )
    Тресла си е Тресла!
  • #19
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Великия автопилот взе луната за светофар.
  • #18
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Само заподозрян?
  • #17
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 години )
    Великият автономен автомобил, в който трябва да си още по-нащрек, отколкото в обикновен, щото великият автономен автомобил можел да сгреши и да те размаже!..
  • #16
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 2 години )
    Тесла с автопилот за Европа няма и никога не е имало ! Това естествено не пречи на минтирито и други неУмни като него да повтарят като папагали , Тесла това-Тесла онова , а то дори официалното му наименование е FSD . Ама кой да чете ? Аз си взех Тесла и това е най-добрата ми покупка изобщо , а харчи по-малко от хладилна витрина!
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ествественият подбор в действие. Хората, които смятат асистента за автопилот и ходят да спят отзад, си го получават. А се случва повече с Тесла, именно защото тя има най-надеждния асистент и някои се подлъгват, че никога не прави грешки.
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    При всички случаи на катастрофи на магистрали в неподвижен обект , асистентът е преценил, че не може да спре без да излезе от лентата и е подал звуков сигнал и се е изключил една секунда преди сблъсъка, което е оставило около 40 метра на шофьора да реагира дали да се опита да спре или да заобиколи опасността. В повечето от случаите не е имало никаква реакция от страна на водача, нито за завъртане на волана нито за удряне на спирачки и са се забивали без спирачен път. При по-ниски скорости спира.