IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само зарядната мрежа на Tesla е по-скъпа от цялата компания BMW

Eксперт от Morgan Stanley оценява станциите Supercharger на 100 милиарда долара

Решението на Tesla да отвори огромната си мрежа за зареждане за други автомобилни производители несъмнено има значителни косвени ефекти върху цялата автомобилна индустрия. Темата става голяма и се допълва от факта, че новите електромобили от първите два партньора на Tesla за зареждане - Ford и GM, ще разполагат с конектора на Tesla за Северноамерикански стандарт за зареждане (NACS) в бъдеще.

 

Tesla Supercharger-4

 

Следователно конекторът NACS ще се превърне в новия златен стандарт, докато популярността на комбинираната система за зареждане (CCS) значително намалява. В резултат на това производителите на автомобили, които отказват да си партнират с Tesla и продължат да използват CCS, ще бъдат в значително неизгодно положение.

Този ход на Tesla за Supercharger провокира анализатори да се опитват да оценят стойността на мрежата Supercharger, защото конекторът на компанията NACS се превръща в стандарт за Северна Америка и може да разшири преднината на Tesla в зареждането, информира Electrek.

 

tesla-supercharger-at-night

 

Чрез партньорството с Tesla, компаниите Ford и GM вече имат достъп до допълнителни 12 000 зарядни устройства в САЩ и Канада. Собствениците на техните превозни средства, разбираемо, ще трябва да плащат малко повече от потребителите на Tesla, за да зареждат в мрежата. По отношение на това колко приходи ще направи Tesla от отварянето на своята мрежа, някои анализатори смятат, че цифрата от около 3 милиарда долара до 2030 г. е правдоподобна.

Адам Джонас от Morgan Stanley, един от най-добрите анализатори на Tesla, обаче се опита да оцени мрежата Tesla Supercharger в нейната цялост. Джонас и неговият екип вярват, че в дългосрочен план Tesla може да произвежда и съхранява собствена слънчева електроенергия, за да захранва своите суперзарядни устройства.

 

Tesla-Supercharger-hero (1)

 

Въз основа на това предположение и редица хипотетични сценарии екипът изгражда няколко варианта, използвайки различни прогнозни проценти мили в САЩ, изминати с електрически превозни средства до 2030 г., пазарни дялове на Supercharger, захранващи това изминато разстояние, средна ефективност от 4 мили на кВт/ч и приходи от $0,32 на кВт/ч.

Най-оптимистичният вариант при изчисленията на Адам Джонас сочи, че мрежата на Tesla Supercharger може да струва до 100 милиарда долара.

Подобна оценка би направила Supercharger по-ценна от няколко основни автомобилни производители като Hyundai и BMW. Важно е обаче да се отбележи, че това е все пак само подход на един анализатор, докато много други имат по-песимистични погледи. Въпреки това Адам Джонас се счита за един от най-добрите анализатори на Tesla и има доказан опит.

 

 

0 от 500
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "написано ти е с големи букви за да го видиш.НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА NEVER " - Пробвал ли си с чай от валериана и малко гинко-билоба всяка сутрин?
  • #30
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 26 ( преди 10 месеца )
    И се научи да четеш, че като гледам, дори българския те затруднява: "480/277 НИКОГА НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА В ЖИЛИЩНИ СИСТЕМИ" написано ти е с големи букви за да го видиш.НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА NEVER used in the residential systems NEVER used in the residential systems NEVER used in the residential systems NEVER used in the residential systems NEVER used in the residential systems
  • #29
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 26 ( преди 10 месеца )
    Пълни глупости! Със закон е забранено в сащ да се прекарва трифазен ток в жилища. Колкото знам в америка само в Канада това е позволено, но не е практика. Моята къща си я купих с трифазен ток, който е прекарван по време на комунизма. 50 киловата партида плюс още една монофазна на 15 киловата. Ако на това му казваш напоследък, така да бъде. В едното хале имах 100 киловата трифазна партида, но я намалих на 30 kw, защото плащам фирмен ток и има такса мощност, която се плаща дори да не харчиш ток.
  • #28
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до 26 ( преди 10 месеца )
    Значи вече не твърдиш, че няма 3-фазно в САЩ, а? Много бързо си промени мнението. А за останалите ти брътвежи, нищо от тях не ми противоречи. Ти не забелязваш ли думи като "Най-употребяваните" и "обикновено" в статията? Не забелязваш ли думата "напоследък" в моето мнение? Подобно на Европа, всичкият пренос в САЩ се извършва трифазно, а после до домовете става еднофазно. Подобно на Европа, трифазното се използва основно от бизнеса, но вече започнаха и по домовете заради електромобилите.
  • #27
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Те и затова ги карат тези коли основно заради мрежата, тук мрежа няма и защо ги купувате?
  • #26
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 22 ( преди 10 месеца )
    "Жилищните системи обикновено се захранват от 2 фази и нула (еднофазна, 3 проводника), която всъщност е част от 208Y/120V, Y заземена система. 480/277 НИКОГА НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА В ЖИЛИЩНИ СИСТЕМИ" Resiential systems are normally fed by 2 phases and a neutral (single phase, 3 wire) which in fact is part of a 208Y/120V , Y grounded system. 480/277 is never used in the residential systems. Това ти е в оригинал и можеш да го видиш малко по-надолу в мястото откъдето си копирал твоя цитат.
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 22 ( преди 10 месеца )
    Очевидно английски не знаеш, поне да беше пуснал един google преводач преди да пльоснеш цитата, който доказва моята теза: "Най-разпространената в САЩ е 480Y/277, 3-фазна, 4-проводна заземена система за оборудване в ТЪРГОВСКИ и ИНДУСТРИАЛНИ системи." Уголемил съм ключовите думи в превода. Намерих източникът ти и след два абзаца в него пише: "Жилищните системи обикновено се захранват от 2 фази и нула (еднофазна, 3 проводника), която всъщност е част от 208Y/120V, Y заземена система. 480/277 никога
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    *** мeлeзи
  • #23
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до 19 ( преди 10 месеца )
    Аз съм русофил, тоест българофил, защото най-голямата българска държава е Русия. И харесвам Тесла, защото получавам най-много за парите си (разход, параметри). И защото е единствената електромобилна западна марка. Всичко останало са ***.
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 20 ( преди 10 месеца )
    Пак ще те помоля, престани да пишеш глупости. Трифазно в САЩ има, дори в някои нови квартали започнаха да го пускат и в частни домове точно заради електромобилите. "Most common in the USA is 480Y/277 , 3phase, 4 wire grounded system for equipment in commercial and industrial sytems."