fallback

Типично по американски - GM харчи над $1 милиард за пикапи на бензин и дизел

Инвестицията показа, че концернът няма да изостави ДВГ за години напред

Въпреки декларирания от General Motors ангажимент да предлага предимно изцяло електрически превозни средства до 2035 г., компанията продължава да инвестира в традиционни превозни средства с ДВГ, като съобщи, че ще вложи над 1 милиард долара в развитието на тежкотоварни пикапи с двигатели с вътрешно горене от ново поколение.

 

 

Около 788 милиона долара ще бъдат изразходвани за модернизиране на завода Flint Assembly, който произвежда пикапи, работещи на бензин и дизелово гориво. Други $233 милиона ще бъдат инвестирани във Flint Metal Center за разработването на нови матрици, обновяването на пресите и закупуването на ново оборудване. И двата завода се намират в Мичиган.

Съобщението за новата инвестиция идва преди началото на преговорите през лятото на профсъюза United Auto Workers (UAW) с трите големи компании в Детройт, сред които е и GM. Тези преговори обикновено се правят на всеки четири години и са съпроводени с повишени разходи за компаниите.

 

 

Предстоящите обаче се очаква да станат особено сложни и важни предвид годините на профсъюзни протести на работници в цялата страна и преминаването на индустрията към изцяло електрически превозни средства. Окончателните решения ще бъдат взети преди 14 септември, когато изтичат текущите договори на съюза с GM, Ford и Stellantis.

Тези пикапи са много търсени и носят значителни печалби, които след това се използват за финансиране на развитието на индустрията за електрически превозни средства.

 

 

През 2022 г. продажбите на тежки пикапи на GM като Chevrolet Silverado и GMC Sierra/Denali, нарастнаха с 38% на годишна база до близо 288 000 продадени машини.

„Когато бизнесът процъфтява, както беше през последното десетилетие, благодарение на усилията на членовете на UAW, компанията трябва да продължи да инвестира в своята работна сила“, каза вицепрезидентът на UAW - Майк Буут, който отговаря за връзките с GM.

 

 

fallback
  • #26
    Лудория ( преди 1 година )
    Нямам предвид отделни хора или ентусиасти. Или такива, дето искат да изпъкнат. Преди време някакви банки си купиха първите електрически Митсубиши-та, ама изчезнаха безследно. Когато навсякъде започнем да виждаме електрически коли като служебни или работни коли, тогава може да се каже, че бизнеса ги приема. Пък и аз смятам, че цялата градска поддържаща система трябва да е от електрокари (автобуси, таксите, доставчици), за да може замърсяването да не е в големите градове.
  • #25
    още малко ( преди 1 година )
    Това е защото явно са чули, че озоновия слой е започнал леко да се възстановява. Та затова викат да понатровят като за последно атмосферата.
  • #24
    Типично по еврогейск ( преди 1 година )
    VW и рено харчат милиарди евро за фалшиви софтуери и дефектни моторчета и "коли"! За кеф н Анална Гъзбрък и Грета Кукунбърг.
  • #23
    До лудия ( преди 1 година )
    "Да, но правят ли го?! Не! Защо, навярно си има причина. Инак най-продаван в България щеше да е Тесла Y" Правят го разбира се. За 2 месеца са навъртяли над 12 000 км, голяма част от които на "автопилот" ето ти едно видео как се стига за по-малко от три часа от София до Бургас на автопилот без спиране за зареждане youtu.be/ur7t1RDIkZM . А ето ти и видеото за плюсовете и минусите след два месеца шофиране. youtu.be/g0RSqMLDc6g в едно от двете казва, че да кара Тесла му е по-евтино от skoda octavia
  • #22
    До долния ( преди 1 година )
    Може да има гориво за генератори но така ще зареждат по малко коли и тогава цената ще ти е друга
  • #21
    Лудория ( преди 1 година )
    Сега разбрах. Чувал ли си за думата генератор? А знаеш ли нещо любопитно - по бензиностанциите има гориво за генератори. За генератори за ток. ;) Недей да размишляваш за компаниите все едно е магазина на село, дето като спре тока и бирата е топла.
  • #20
    До долния ( преди 1 година )
    Обяснявам това че при едно спиране на тока спират и помпите на бензиностанциите и тогава слизаш от дизеларката и почваш да одиш пеш през гората.
  • #19
    Лудория ( преди 1 година )
    До 16 - не разбирам какво си искал да обясниш. Аз лично за горива ползвам само бензиностанции, откъдето да ги закупя. Мои познати споменават и други места, но често след това правят основен ремонт на двигателите на автомобилите си. Предимно дизелови... ;)
  • #18
    Лудория ( преди 1 година )
    На водород не знам дали въобще има в България. В планините има доста стари камиони, останали от времето на социализма, дето им слагат някаква газ (LPG Или CNG). И до там. :) М-да. То и затова тези в статията пишат, че инвестират още в ДВГ на бензин и дизел. Да, алтернативи има, ама за оптимисти или за строго определени дейности, но масовия случай дизел. Дори на мен като ми се наложи преди време да ползвам автомобил под наем, наех дизелов автомовил. Личните ми са бензин/LPG досега.
  • #17
    До лудия ( преди 1 година )
    Точно за служебни с много пътуване си заслужава да се мине на ток, а не за такива които правят средно 13 000 км. Един пич беше сметнал, че само горивото за 6 000 км месечно на skoda octavia струва колкото месечната вноска на тесла модел 3 long range плюс тока
fallback
Последни