fallback

Типично по американски - GM харчи над $1 милиард за пикапи на бензин и дизел

Инвестицията показа, че концернът няма да изостави ДВГ за години напред

Въпреки декларирания от General Motors ангажимент да предлага предимно изцяло електрически превозни средства до 2035 г., компанията продължава да инвестира в традиционни превозни средства с ДВГ, като съобщи, че ще вложи над 1 милиард долара в развитието на тежкотоварни пикапи с двигатели с вътрешно горене от ново поколение.

 

 

Около 788 милиона долара ще бъдат изразходвани за модернизиране на завода Flint Assembly, който произвежда пикапи, работещи на бензин и дизелово гориво. Други $233 милиона ще бъдат инвестирани във Flint Metal Center за разработването на нови матрици, обновяването на пресите и закупуването на ново оборудване. И двата завода се намират в Мичиган.

Съобщението за новата инвестиция идва преди началото на преговорите през лятото на профсъюза United Auto Workers (UAW) с трите големи компании в Детройт, сред които е и GM. Тези преговори обикновено се правят на всеки четири години и са съпроводени с повишени разходи за компаниите.

 

 

Предстоящите обаче се очаква да станат особено сложни и важни предвид годините на профсъюзни протести на работници в цялата страна и преминаването на индустрията към изцяло електрически превозни средства. Окончателните решения ще бъдат взети преди 14 септември, когато изтичат текущите договори на съюза с GM, Ford и Stellantis.

Тези пикапи са много търсени и носят значителни печалби, които след това се използват за финансиране на развитието на индустрията за електрически превозни средства.

 

 

През 2022 г. продажбите на тежки пикапи на GM като Chevrolet Silverado и GMC Sierra/Denali, нарастнаха с 38% на годишна база до близо 288 000 продадени машини.

„Когато бизнесът процъфтява, както беше през последното десетилетие, благодарение на усилията на членовете на UAW, компанията трябва да продължи да инвестира в своята работна сила“, каза вицепрезидентът на UAW - Майк Буут, който отговаря за връзките с GM.

 

 

fallback
  • #16
    Лудория ( преди 1 година )
    Не знам защо не ви вярвам, че алтернативите са въобще икономически изгодни за бизнеса, дето ползва мпс-ата (нямам предвид производителите). Не знам колко камиона на ток, на бензин (без LPG/CNG) или на водород сте виждали из милата ни татковина? На ток един каммион с определен маршрут, макар и между два града. Автобуси - само градски (дано да стават повече, за да по-чисти градовете). Да видим сега другата техника: багери, компайни, трактори, бизнес коли, хм... гледам и виждам само дизел.
  • #15
    До 14 ( преди 1 година )
    А ри отде мислиш че идва тоя дизел и ако нямаше бензиностанции какво щеше да го правиш
  • #14
    До долният ( преди 1 година )
    Алтернатива има много преди дизела бензин газ и тн.
  • #13
    Лудория ( преди 1 година )
    Не мисля, че има алтернатива на дизела за работните и служебни машини. Те се ползват активно и никой няма възможност да чака да се заредят, па кога щял да бъде на ниска цена тока и други условности при електрическите автомобили. Там дори бензина не успява да се наложи (освен при автомобилите под наем). Представете си как в село, забравено от дори на картата на България, тръгват с електрически Краз за дърва, а електрически багер чисти коритото на река Х из България...
  • #12
    До 11 ( преди 1 година )
    Да се преписват заслуги на китайци и Мъск не е уместно.Имаше Шевролет Болт и Волт много преди тях даже и Зое го пуснаха 2012.Просто Американският и Китайският пазар са хем по големи хем по незакостенели.А в Ееропа цари преклон пред Германистанция Холандия дори Англииските ъхмаци купуваха и купуват гоУф и Пазат Мерк и Бе Ем Ве.Италианците дори бяха първи по покупка на дизели а Маркионе викаше че електричките не се продават.Европа няма акъл изпит е от немците
  • #11
    До 10 ( преди 1 година )
    Е именно де, закъсняха с електромобилите и са назад десетина години. Японците с 15. Само китайците и тесла се конкyрират по някакъв начин. Едните с нови технологии, а другите с цена. Европейците само ги следват и копират. Дотам стигнахме, Европа да зависи не само от китайското производство, а и от китайските технологии. Това ви го повтарям вече десетина години, но всички ми обяснявахте, че е електрификацията ще се размине и е временна мода. Както при електромобилите така и при ВЕИ.
  • #10
    До долния ( преди 1 година )
    Европейците нищо не могат да направят защото се управляват от Германция а Германция правеше и караше вдички да правят клиин дизел.
  • #9
    Шминтеритчо ( преди 1 година )
    В цялата ти ти рада има един съществен пропуск който се казва Тесла. Tesla дойде от майната си, построи завод не къде да е а в столицата на европейското автомобилостроене и не къде да е а във вододайната и зона и за миналата година е най-печелившата компания след ferrari за продаден автомобил. Тесла купува 95% от батериите, които правят за нея на ишлеме като все по-голяма част от материалите добива или обработва сама в различни части на света. Европейците можеха да правят същото, но закъсняха!
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    А ти не искаш да разбереш, че Европа няма ресурса! Европа трябва да внася всичко, а Китай в повечето случаи си го произвежда сам. Освен това Европа има убийствени цени на енергия в пъти по-високи от Азиятските и няма как да се конглокира при енергоемкото производство на Ел. Въобще пък да не говорим за убийствените свръхрегулации на ЕС, които карат бизнеса да се изнася. Европа не може да се конглокира с чайника при ел автомобилите! Точка!
  • #7
    Шментири ( преди 1 година )
    Аз това отдавна го говоря както за японската така и за европейската икономика, но ти си се вкопчил в ДВГ и не можеш да видиш пет години напред пред носа си. Европейците много закъсняха и оставиха китайците да са много по-напред в технологиите за електромобили, както и в производството на батерии и никакви закони вече не могат да помогнат. Ако от Европа не ги натискаха, германците още щяха да си произвеждат чисти дизели и точно като Япония да нямат какъв електромобил да предложат срещу китайците.
fallback
Последни