Въпреки декларирания от General Motors ангажимент да предлага предимно изцяло електрически превозни средства до 2035 г., компанията продължава да инвестира в традиционни превозни средства с ДВГ, като съобщи, че ще вложи над 1 милиард долара в развитието на тежкотоварни пикапи с двигатели с вътрешно горене от ново поколение.
Около 788 милиона долара ще бъдат изразходвани за модернизиране на завода Flint Assembly, който произвежда пикапи, работещи на бензин и дизелово гориво. Други $233 милиона ще бъдат инвестирани във Flint Metal Center за разработването на нови матрици, обновяването на пресите и закупуването на ново оборудване. И двата завода се намират в Мичиган.
Съобщението за новата инвестиция идва преди началото на преговорите през лятото на профсъюза United Auto Workers (UAW) с трите големи компании в Детройт, сред които е и GM. Тези преговори обикновено се правят на всеки четири години и са съпроводени с повишени разходи за компаниите.
Предстоящите обаче се очаква да станат особено сложни и важни предвид годините на профсъюзни протести на работници в цялата страна и преминаването на индустрията към изцяло електрически превозни средства. Окончателните решения ще бъдат взети преди 14 септември, когато изтичат текущите договори на съюза с GM, Ford и Stellantis.
Тези пикапи са много търсени и носят значителни печалби, които след това се използват за финансиране на развитието на индустрията за електрически превозни средства.
През 2022 г. продажбите на тежки пикапи на GM като Chevrolet Silverado и GMC Sierra/Denali, нарастнаха с 38% на годишна база до близо 288 000 продадени машини.
„Когато бизнесът процъфтява, както беше през последното десетилетие, благодарение на усилията на членовете на UAW, компанията трябва да продължи да инвестира в своята работна сила“, каза вицепрезидентът на UAW - Майк Буут, който отговаря за връзките с GM.