Най-големият американски автомобилен производител General Motors се отказаха от разработката на редови двигател с 6 цилиндъра и две турбини. Проектът е прекратен, а инженерите на концерна ще се съсредоточат върху развитието на агрегатите V8 Small Block, както и на усъвършенстването на 2,7-литровия L3B. Така бъдещите големи SUV и пикапи ще се предлагат с четири или осем цилиндъра.
През май миналата година General Motors обяви, че започна разработката на нов битурбо мотор с 6 цилиндъра за тежките си пикапи и SUV. Този двигател играеше важна роля в стратегията на концерна за унифициране на горивните агрегати. Предполагаше се, че редовият „шестак“ ще бъде изграден на базата на 2,7-литровия L3B, но поради по-големия обем и двата компресора ще надмине атмосферните V8 с обем от 5,3 и 6,2 литра по отношение на производителността.
В момента General Motors разполага с две семейства 6-цилиндрови битурбо двигатели - LGY / LGW (3,0 литра) и LF3 / LF4 (3,6 литра). Тези агрегати се използват на кросоувъри и седани. При тежките SUV и камиони ще се залага на различен подход - консервативните купувачи ще получат ново семейство V8 Small Block, а за феновете на турбо-двигателите ще се предлага 4-цилиндров мотор.
Интересното е, че всички конкуренти на General Motors постепенно се отказват от V8 с атмосферно пълнене. Toyota премина към 3,4-литров V6, Stellantis намалява гамата от версии с двигатели HEMI, а Ford оборудва своите SUV и пикапи с V6 двигатели с обем 2,7 и 3,5 литра.