IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

GM промени стратегията си - зачеркна новия турбо L6 заради V8 Small Block

Aмериканският гигант тръгва в различна посока от конкурентите си Ford и Stellantis

Най-големият американски автомобилен производител General Motors се отказаха от разработката на редови двигател с 6 цилиндъра и две турбини. Проектът е прекратен, а инженерите на концерна ще се съсредоточат върху развитието на агрегатите V8 Small Block, както и на усъвършенстването на 2,7-литровия L3B. Така бъдещите големи SUV и пикапи ще се предлагат с четири или осем цилиндъра.


Chevrolet


През май миналата година General Motors обяви, че започна разработката на нов битурбо мотор с 6 цилиндъра за тежките си пикапи и SUV. Този двигател играеше важна роля в стратегията на концерна за унифициране на горивните агрегати. Предполагаше се, че редовият „шестак“ ще бъде изграден на базата на 2,7-литровия L3B, но поради по-големия обем и двата компресора ще надмине атмосферните V8 с обем от 5,3 и 6,2 литра по отношение на производителността.

В момента General Motors разполага с две семейства 6-цилиндрови битурбо двигатели - LGY / LGW (3,0 литра) и LF3 / LF4 (3,6 литра). Тези агрегати се използват на кросоувъри и седани. При тежките SUV и камиони ще се залага на различен подход - консервативните купувачи ще получат ново семейство V8 Small Block, а за феновете на турбо-двигателите ще се предлага 4-цилиндров мотор.

Интересното е, че всички конкуренти на General Motors постепенно се отказват от V8 с атмосферно пълнене. Toyota премина към 3,4-литров V6, Stellantis намалява гамата от версии с двигатели HEMI, а Ford оборудва своите SUV и пикапи с V6 двигатели с обем 2,7 и 3,5 литра.


0 от 500
  • #1
    3 rate up comment 1 rate down comment
    ТВппрлв ( преди 1 година )
    Доколкото съм запознат, този им двигател дори все още е с долен разпределителен вал и повдигачи, и е страшно устойчив на издевателства от всякакви тунерджии и пишман майстори. Безсрамно нискоодоборотен е и поради това, разходът му не е толкова трагичен. Според някои писания извънградското може да падне докъм 9 на 100 за 5,7 литровия вариант. Дано им се получи със запазването му, защото не всички искаме п писукащи турбота или инвертори зад таблета на таблото.