Американският автомобилен гигант General Motors спира рекламата си в Twitter, след като платформата за социални медии стана собственост на изпълнителния директор на Tesla - Илон Мъск, се казва в изявление на компанията, съобщи CNN Business.
Най-големият производител на автомобили в САЩ информира, че прави промяната докато оценява „новата посока на Twitter“. От GM допълват, че засега ще използват платформата за взаимодействие с клиенти, но няма да плащат за реклама.
Мъск пое контрола над Twitter тази седмица, слагайки край на шестмесечен кръг от преговори и съдебни спорове за закупуването на платформата. Цената на сделката е 44 млрд. долара. Мъск публикува кратко съобщение в профила си, което гласеше „Птицата е освободена“, явно визирайки логото на Twitter, на което има изобразена синя птица.
Милиардерът публикува и видео, на което се вижда как влиза в централата на Twitter с мивка в ръце. Той дори промени описанието си в социалната мрежа на „Chief Twit“ ( Шеф Туит). След това уволни тримата висши ръководители на Twitter – бившия вече главен изпълнителен директор Параг Агравал, финансовия директор Нед Сегал и главния правен директор Виджая Гаде. На тримата новият собственик ще трябва да плати обезщетение от общо 187 милиона долара.
Засега не е ясно кой ще поеме вакантните мениджърски позиции в компанията, но според Bloomberg, Мъск ще заеме позицията на главен изпълнителен директор. Самият той написа, че не иска платформата да се превърне в „безплатно място, където всичко може да се изкаже без последствия“, въпреки заявеното от него обещание да преосмисли своите политики за съдържанието и да подкрепи „свободата на словото“.
Рекламата представлява 92% от приходите на Twitter през второто тримесечие и ако рекламодателите се изплашат от новата собственост, това ще бъде катастрофално за компанията, каза Дан Айвс, технически анализатор за Wedbush Securities. Той допълва: „GM е първият, но няма да е единственият. Трябва да изчакаме и да видим дали ще има вълна“.
GM се конкурира с Tesla в продажбите на електрически автомобили, но засега изостава по отношение на общите продажби в САЩ. А електромобилите съставляват само около 1% от продажбите на GM в Щатите тази година. Въпреки, че компанията има амбициозни планове за растеж на EV, заявявайки, че ще спре да продава превозни средства, задвижвани от ДВГ до 2035 г.