fallback

Типично по американски - GM харчи над $1 милиард за пикапи на бензин и дизел

Инвестицията показа, че концернът няма да изостави ДВГ за години напред

Въпреки декларирания от General Motors ангажимент да предлага предимно изцяло електрически превозни средства до 2035 г., компанията продължава да инвестира в традиционни превозни средства с ДВГ, като съобщи, че ще вложи над 1 милиард долара в развитието на тежкотоварни пикапи с двигатели с вътрешно горене от ново поколение.

 

 

Около 788 милиона долара ще бъдат изразходвани за модернизиране на завода Flint Assembly, който произвежда пикапи, работещи на бензин и дизелово гориво. Други $233 милиона ще бъдат инвестирани във Flint Metal Center за разработването на нови матрици, обновяването на пресите и закупуването на ново оборудване. И двата завода се намират в Мичиган.

Съобщението за новата инвестиция идва преди началото на преговорите през лятото на профсъюза United Auto Workers (UAW) с трите големи компании в Детройт, сред които е и GM. Тези преговори обикновено се правят на всеки четири години и са съпроводени с повишени разходи за компаниите.

 

 

Предстоящите обаче се очаква да станат особено сложни и важни предвид годините на профсъюзни протести на работници в цялата страна и преминаването на индустрията към изцяло електрически превозни средства. Окончателните решения ще бъдат взети преди 14 септември, когато изтичат текущите договори на съюза с GM, Ford и Stellantis.

Тези пикапи са много търсени и носят значителни печалби, които след това се използват за финансиране на развитието на индустрията за електрически превозни средства.

 

 

През 2022 г. продажбите на тежки пикапи на GM като Chevrolet Silverado и GMC Sierra/Denali, нарастнаха с 38% на годишна база до близо 288 000 продадени машини.

„Когато бизнесът процъфтява, както беше през последното десетилетие, благодарение на усилията на членовете на UAW, компанията трябва да продължи да инвестира в своята работна сила“, каза вицепрезидентът на UAW - Майк Буут, който отговаря за връзките с GM.

 

 

fallback
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Американиците с всичките им кусури на агресивната военизирана външна политика не са глъмави като евро-стадото блеещо в Брюкселския развъдник на прасета. Самоубийството на Европа започна! За миналия месец само в Холандия китайците са продали над 2000 автомобила! А започнаха в началото на годината! От износител Европа ще стане вносител! И един от гръбнаците на европейската икономика - автомобилостроенето ще бъде прекършен!
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    А и още нещо - Вече се учват гласове, да не се "електрифицираме задължително през 2035-а", така че не се знае, какво са чули корпоративните хиени. Може да са си успели, да амерят кой да им излобира закон, че няма да има електрификация.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    2035-а е след 12 години, бе хора! Дотогава ще минат 2-3 поколеия от автомобилтие им.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    2035-а е след 12 години, бе хора! Повечето американци ще са на третата си кола, след сегашната, дотогава.
  • #2
    Мхм ( преди 1 година )
    За бензина ги разбирам но за абсолютно безсмисления дизел не
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами напълно нормално. За разлика от toyota и volkswagen, инвестират както в двигателите с вътрешно горене, така и в електричеството и ще са подготвени и за двата сценария. Докато volkswagen се е насочил изцяло към електричеството, а toyota изцяло към ДВГ във вид на хибриди и към водородни автомобили. Тоест със сигурност един от тях ще изгуби, защото не е успял да предвиди пазара за следващите години. От general motors не могат да изгубят, защото наистина предлагат всичко в менюто.
fallback
Последни