fallback

Колко по-бързи са електрическите коли от бензиновите модели

Проучване показва, че автомобилите на ток стават все по-силни и струват по-малко

Всички знаят, че електрическите превозни средства са по-бързи от колите с двигател с вътрешно горене при ускорение. Те имат на разположение максимален въртящ момент още при нулеви обороти, без механична инерция и без забавяне при предаване на движението към колелата. Tesla Model S Plaid, например, който в крайна сметка е комфортен 5-метров седан, вдига 100 км/ч от място за 2 секунди и по този начин изпреварва всяка бензинова хиперкола. Може ли обаче да се измери тази разлика?

Британската компания Gridserve, която работи в областта на електрическата мобилност и възобновяемите енергийни източници, се опита да събере данни и да изготви класации. В своето ново проучване тя сравнява електрическите автомобили с високоефективните термични модели от вчера, днес и утре.

Gridserve установи, че средното време за ускорение от 0 до 100 км/ч на електрически автомобили е само 4,4 секунди. Това е по-добре от 63% от всички високопроизводителни автомобили, задвижвани с бензин. В изследването си компанията посочва Tesla Model 3 Performance като най-достъпният високопроизводителен модел. Той е в състояние да надмине 90% от бензиновите автомобили и струва с 300 000 евро по-малко от хиперкола с еквивалентна производителност.

Като цяло, дори най-бавните електрически превозни средства са все още по-бързи от повече от 40% от настоящите термични модели. Gridserve прави и исторически анализ на еволюцията на производителността на автомобилите и установява, че термичните автомобили, които се появиха около 1900 г., успяват да постигнат ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди едва 40 години по-късно. След това е необходимо още доста време, преди този праг да бъде преодолян.

В наши дни средното време за ускорение до 100 км/ч от място на високопроизводителна кола е 3,8 секунди. Електромобилите обаче за нула време успяха да преминат от средно 5,7 секунди до 4,4 секунди. Освен това, за да имате супер бърз автомобил на бензин, ще трябва да се насочите към спортен модел, който е доста скъп.

В същото време на пазара вече има много електрически превозни средства на относително разумни цени. Има, разбира се, и хиперколи с нулеви емисии като Rimac Nevera или Pininfarina Battista.

И накрая, Gridserve изчислява, че електрическите автомобили с цена под 100 000 евро през 2030 г. ще ускоряват до 100 км/ч за 3,1 секунди средно, докато високоефективните термични автомобили няма да паднат под 3,6 секунди.

fallback
  • #41
    Гостенино ( преди 1 година )
    Ами сигурно ти цитирам микса, когато токът е най-евтин и електромобилите ще зареждат в бъдеще. Ако още днес въглищните централи са само 16% от микса, при положение че енергията им се изкупува преференциално за регулирания пазар, си представи след години когато няма регулиран пазар дали въобще ще включат в теца. Нали все се пишете по-големи еколози от грета тумберг и обяснявате колко било замърсяващо зареждането на електромобилите? В момента 1000 kWh струват 10 стотинки, а след малко само 2ст.
  • #40
    До 37 ( преди 1 година )
    Три пъти по-бавно ускорява от тесла, за цели шест секунди до 100, но са ми достатъчни. Дори осемте секунди на жената на колата ми стигат. Преди няколко седмици карах една умряла toyota corolla, но и нейните не знам колко са секунди ми осигуряваха достатъчно, за да изпреваря по навик 90% от трафика извънградско. Само няколко пъти бях малко нервен докато свикна с автомобила. Но задаваш грешния въпрос. Въпросът е за едни и същи пари, по-бързия и икономичен автомобил ли ще избереш или по-бавния?
  • #39
    До 38 ( преди 1 година )
    Не мислиш ли, че юни месец нуждата от ток в 12 часа на обед обикновено е много по-голяма отколкото в 0 часа вечерта?
  • #38
    Гост ( преди 1 година )
    ***, дай данни за ФЕЦ в 24 часа?Защо ми цитираш данни от 12 часа на обед?
  • #37
    Гост ( преди 1 година )
    ***,за колко секунди ускорява колата,която караш в момента?
  • #36
    До 35 ( преди 1 година )
    Разбирам че си имаш фетиш когато правиш секс жената да крещи а когато караш автомобил през три квартала да те чуват, но недей да се опитваш да натрапваш това като правило. Ако за тебе добрият секс е да го правиш на тъмно за да не се разсейваш от външния вид на жената и движенията които извършва, не ни карай да гасим лампата. Ако можеш да получиш оргазъм докато се возиш на пасажерската седалка на спортен автомобил само от звука и от виковете на жена ти, докато я оправя някой друг, не ни убеждавай
  • #35
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ел винаги ще си остане трошляк колкото и да ги промотирате! Шофирането никога не е било само стойности 0-100! Междувремено старото Мазерати Куатропорте беше научно признато за афродизиак - нещо, което ел-торошляка никога не може да бъде! И за хиляден път ви казвам мога да карам ДВГ с 5 км/ч и да му се наслаждавам, докато изкуственото усещане и безличното поведение на ЕЛ не ти дава нищо и при 200! Ел е като да имаш фригидна жена - правите секс ама се чувстваш като некрофил!
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Близо 50% от произвеждания ток към 12.00 ч. българско време за 2 юни, е от възобновяеми енергийни източници (ВЕИ), показват данните на Електроенергийния системен оператор (ЕСО) . В зеления енергиен микс делът на ФЕЦ е 33.54%, малки ВЕЦ (8.1%), ВЕЦ (7.15%), ВяЕЦ (0.57%), биомаса (0.52%), или общо 49.6%.В същото време делът на електроенергията от въглищните централи у нас спадна до 16%, а производството от АЕЦ Козлодуй е 26.82% от общия микс.
  • #33
    До 19 ( преди 1 година )
    Да ти отговоря и на тебе с цитат: Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #32
    До 30 ( преди 1 година )
    Когато вкарваш на някой думи в устата поне гледай да го цитираш правилно. Никога не съм казвал че 55 000 за автомобил е евтино. Просто казвам че е два пъти по-евтино от бензиновите аналози по мощност и ускорение. Да потретя с цифри и факти:Mercedes-AMG C63 S E Performance струва 114 887 евро, M3 Toiring струва минимум 102 610 евро а тесла модел три перформанс струва 55 000 евроС коя част от изказването не си съгласен. Посочи ми грешката? Тесла е по-бърза и почти два пъти по-евтина. Точка.
fallback
Последни