fallback

Колко по-бързи са електрическите коли от бензиновите модели

Проучване показва, че автомобилите на ток стават все по-силни и струват по-малко

Всички знаят, че електрическите превозни средства са по-бързи от колите с двигател с вътрешно горене при ускорение. Те имат на разположение максимален въртящ момент още при нулеви обороти, без механична инерция и без забавяне при предаване на движението към колелата. Tesla Model S Plaid, например, който в крайна сметка е комфортен 5-метров седан, вдига 100 км/ч от място за 2 секунди и по този начин изпреварва всяка бензинова хиперкола. Може ли обаче да се измери тази разлика?

Британската компания Gridserve, която работи в областта на електрическата мобилност и възобновяемите енергийни източници, се опита да събере данни и да изготви класации. В своето ново проучване тя сравнява електрическите автомобили с високоефективните термични модели от вчера, днес и утре.

Gridserve установи, че средното време за ускорение от 0 до 100 км/ч на електрически автомобили е само 4,4 секунди. Това е по-добре от 63% от всички високопроизводителни автомобили, задвижвани с бензин. В изследването си компанията посочва Tesla Model 3 Performance като най-достъпният високопроизводителен модел. Той е в състояние да надмине 90% от бензиновите автомобили и струва с 300 000 евро по-малко от хиперкола с еквивалентна производителност.

Като цяло, дори най-бавните електрически превозни средства са все още по-бързи от повече от 40% от настоящите термични модели. Gridserve прави и исторически анализ на еволюцията на производителността на автомобилите и установява, че термичните автомобили, които се появиха около 1900 г., успяват да постигнат ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди едва 40 години по-късно. След това е необходимо още доста време, преди този праг да бъде преодолян.

В наши дни средното време за ускорение до 100 км/ч от място на високопроизводителна кола е 3,8 секунди. Електромобилите обаче за нула време успяха да преминат от средно 5,7 секунди до 4,4 секунди. Освен това, за да имате супер бърз автомобил на бензин, ще трябва да се насочите към спортен модел, който е доста скъп.

В същото време на пазара вече има много електрически превозни средства на относително разумни цени. Има, разбира се, и хиперколи с нулеви емисии като Rimac Nevera или Pininfarina Battista.

И накрая, Gridserve изчислява, че електрическите автомобили с цена под 100 000 евро през 2030 г. ще ускоряват до 100 км/ч за 3,1 секунди средно, докато високоефективните термични автомобили няма да паднат под 3,6 секунди.

fallback
  • #111
    До 113 ( преди 1 година )
    Взимам заплата колкото няколко депутата, да карам кола 100 коня защото ми е по-важно парите да отиват на други места и да аз написах и предния коментар с моята заплата може да си изплатиш Тесла-та.
  • #110
    анонимен ( преди 1 година )
    Електричките са като див девственик, бързо палят и ускоряват обаче и бързо свършват, елате пак след 10 години да ви проверим как сте дали още сте луди девственци!
  • #109
    PLAID ( преди 1 година )
    #111 Беемветата, Поршетата и Plaid са настроени за аутобан - да дърпат здраво и над 200. Със 100 коня кола над 120 това, което правиш е да си изсипеш заплатата в резервоара с едничката цел да стигнеш 25 мин. по-рано и да изпушиш нервно няколко цигари, заради рисковите изпреварвания. В БГ имаме повече DC-та, отколкото бензиностанции (благодарности на Финес и Елдрайв). Колата на ток е най-благото нещо във всички ситуации. Сега ако някой няма кеш за нещо със 100+ кВтч, не са виновни колите. Изобщо.
  • #108
    анонимен ( преди 1 година )
    Паунд киловатчас беше, и ще бъде скоро пак!
  • #107
    анонимен ( преди 1 година )
    Дори моята Киа 100 коня астматик е по-бърза от електричка на магистралата, след 120 не ги търсете защото трябва да спират за евтин ток.
  • #106
    анонимен ( преди 1 година )
    "Освен това, за да имате супер бърз автомобил на бензин, ще трябва да се насочите към спортен модел, който е доста скъп." - Защото Model 3 Perrformance за 90000 долара е евтин, нали?
  • #105
    До 106 ( преди 1 година )
    https://twitter.com/electricfelix/status/1656207759346487299 Ето тук пише част от цените
  • #104
    До 106 ( преди 1 година )
    Обикновените ви лъжи. 1 евро не е било дори при най-високите цени. На Тесла цените са от 30 до 45 цента на квтч според станцията и държавата вече, жалко, че няма нещо като единен регистър а ако дам линк ще го изтрият..
  • #103
    До 106 ( преди 1 година )
    Е как само евро за киловатчас? Недей се излага. Ако ще правиш хиперболи, поне се придържай към стандартите на антиелектриците които от 10 минутно зареждане ги правят осем часа. Тебе как не те е срам от 39 цента да ги сложиш само на 1 евро за квтч. Направи ги поне 10 евро за квтч или повече, за да може едно зареждане да излезе 1000 евро и да откаже, всеки който е убеждаваме да си продаде 20-год. автомобил и да си купи Плайд, за да го зарежда от разклонителя на 8 етаж на панелната гарсониера.
  • #102
    до #102 ( преди 1 година )
    Чудесно, но можеш ли да кажеш каква е цената на зарядните за 1 кВт. На запад е около 1 евро цената и изобщо не си струва да си с електричка, дори и в къщи да зареждаш на домашен ток, който започва от 30 евро цента. Единствено може евентуално да си на сметка, ако имаш фотоволтаици. Там обаче инвестицията е мн.голяма и няма избиване.
fallback
Последни