fallback

Колко по-бързи са електрическите коли от бензиновите модели

Проучване показва, че автомобилите на ток стават все по-силни и струват по-малко

Всички знаят, че електрическите превозни средства са по-бързи от колите с двигател с вътрешно горене при ускорение. Те имат на разположение максимален въртящ момент още при нулеви обороти, без механична инерция и без забавяне при предаване на движението към колелата. Tesla Model S Plaid, например, който в крайна сметка е комфортен 5-метров седан, вдига 100 км/ч от място за 2 секунди и по този начин изпреварва всяка бензинова хиперкола. Може ли обаче да се измери тази разлика?

Британската компания Gridserve, която работи в областта на електрическата мобилност и възобновяемите енергийни източници, се опита да събере данни и да изготви класации. В своето ново проучване тя сравнява електрическите автомобили с високоефективните термични модели от вчера, днес и утре.

Gridserve установи, че средното време за ускорение от 0 до 100 км/ч на електрически автомобили е само 4,4 секунди. Това е по-добре от 63% от всички високопроизводителни автомобили, задвижвани с бензин. В изследването си компанията посочва Tesla Model 3 Performance като най-достъпният високопроизводителен модел. Той е в състояние да надмине 90% от бензиновите автомобили и струва с 300 000 евро по-малко от хиперкола с еквивалентна производителност.

Като цяло, дори най-бавните електрически превозни средства са все още по-бързи от повече от 40% от настоящите термични модели. Gridserve прави и исторически анализ на еволюцията на производителността на автомобилите и установява, че термичните автомобили, които се появиха около 1900 г., успяват да постигнат ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди едва 40 години по-късно. След това е необходимо още доста време, преди този праг да бъде преодолян.

В наши дни средното време за ускорение до 100 км/ч от място на високопроизводителна кола е 3,8 секунди. Електромобилите обаче за нула време успяха да преминат от средно 5,7 секунди до 4,4 секунди. Освен това, за да имате супер бърз автомобил на бензин, ще трябва да се насочите към спортен модел, който е доста скъп.

В същото време на пазара вече има много електрически превозни средства на относително разумни цени. Има, разбира се, и хиперколи с нулеви емисии като Rimac Nevera или Pininfarina Battista.

И накрая, Gridserve изчислява, че електрическите автомобили с цена под 100 000 евро през 2030 г. ще ускоряват до 100 км/ч за 3,1 секунди средно, докато високоефективните термични автомобили няма да паднат под 3,6 секунди.

fallback
  • #91
    До 94 ( преди 1 година )
    Автомобилът който карам в момента като нов по днешни цени струва повече от тесла модел 3 и У, но го купих на около три години за 30 на хиляди лв. Сега дори втора употреба струва повече, но нито тогава нито сега за тези пари мога да си купя тригодишна тесла. Тоест хем е така ама хем не е така, както казваш.
  • #90
    До 81 ( преди 1 година )
    А и тези 300 коня ги писах и като точка в която долу-горе цените на електромобили и традиционни задвижвания се изравняват поне към момента в повечето случаи
  • #89
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    "Тесльо,не сравнявай Тесла с Мерцедес,ще ти се смеят хората." Смеят се тези които не разбират от цифрите. Според статистиката, доста голяма част от собствениците на mercedes и bmw, а дори и на porsche-та, lamborghini и други наистина бързи автомобили си купуват тесла
  • #88
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Някой да е казал че mustang няма да се продава? А богатите хора не ги мисли. Преди да си купят тесла плайд, вече са сложили примерно едно porsche 911 gt3 в гаража, ама си купуват и тесла защото ги кефи повече. Масовия собственик на тесла я купува на лизинг за 300 и няколко долара на месец, защото вноската за тесла плюс ток му е по-малко отколкото за много по-евтин бензинов автомобил плюс гориво за месеца. Тоест не е нужно да се изравняват цените за да е по-изгодно.
  • #87
    Турбо ( преди 1 година )
    До 88.Тук си абсолютно прав.
  • #86
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо,не сравнявай Тесла с Мерцедес,ще ти се смеят хората.
  • #85
    До 81 ( преди 1 година )
    Май не правиш разлика между различните хора. 300 коня си е бързо в зависимост от размера и теглото на колата разбира се.. Не всички сме богаташи като теб да имаме така мощни коли докато средното е по-скоро 150-200 коня
  • #84
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Ако ти в твоя магазин имаш ограничено количество батерии и трябва да избереш на коя стока да ги сложиш за да можеш да я продадеш, на някоя стока за един лев ли ще ги сложиш или на такава за 100 лв? Към момента не стига че има недостиг на батерии, а и заради недостига цените на батериите са скъпи. Много ясно че ще ги сложат на най-скъпото нещо което могат да продадат с най-голяма печалба. Те 100 годишните на тези високи цени на които продават са на загуба, а ти чакаш за най-евтиният сегмент
  • #83
    Турбо ( преди 1 година )
    Бързите коли се карат от богатите хора уикенда за удоволствие. Бих предпочел един нов Форд Мустанг вместо Тесла.Цена 127240 лева и 129040 лева,има ги налични.Ако имах излишни толкова пари.
  • #82
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    80 мнения по-късно забелязавам една тенденция - електрофилите продължават да обясняват, че най-голямото постижение на автомобила е 0-100! Не ми се връща пак назад, един колега беше казал нещо от рода: "Въпросът е ще си купиш ли по-бавната кола за същите пари" - колега Въпросът не е коя кола е по-бавна или бърза! Правилният въпрос е КОЯ ТИ ДОСТАВЯ ПОВЕЧЕ УДОВОЛСТВИЕ!!!
fallback
Последни