IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford: Цените на бензиновите коли и електромобилите ще се изравнят след 2030

Сътрудничеството между отделните компании може да бъде решаващо, смята Джим Фарли

Цената на новите електромобили може да не падне до нивото на автомобилите с двигатели с вътрешно горене преди 2030 г., когато производственият процес ще бъде по-опростен, изискващ по-малко части и по-евтини материали. Това обяви изпълнителният директор на Ford - Джим Фарли, на конференция за инвеститори, цитиран от Reuters.


Ford


Фарли добави, че за традиционните производители на автомобили, които преминават към електрически превозни средства, моделите, захранвани с батерии, ще продължат да бъдат по-скъпи от техните коли с ДВГ, поне докато второто и третото поколение електромобили не бъдат качени на поточните линии към края на това десетилетие.

След 2030 г. разходите ще станат по-ниски благодарение на „значително по-малко заплащане на труда“, смята шефът на базираната в Мичиган компания. С други думи, бъдещите поколения електромобили ще бъдат по-лесни за конструиране, защото ще имат по-малко части и ще бъдат оборудвани с по-малки батерии, които използват по-евтини материали.

Ford вече започна да прилага мерки за намаляване на разходите, които не трябва да засягат крайния потребител. Компанията прибягва до методи като намаляване на общия брой комбинации от кабелни снопове за Explorer, намаляване на броя на конфигурациите за пикапа F-150 и промяна на някои аспекти на производствения процес.

Джим Фарли също така вярва, че повече пари могат да бъдат спестени чрез продажба на електромобили онлайн и чрез предлагане на допълнителни софтуерни услуги. В момента Ford има 200 000 клиенти, които плащат за неговата система за подпомагане на водача Blue Cruise и 400 000 клиенти за неговите търговски услуги Ford Pro, които включват управление на автопарка, зареждане на електромоболи и др.

Освен това главният изпълнителен директор прогнозира „ускоряване на сътрудничеството“ в индустрията, цитирайки скорошното споразумение на Ford с Tesla относно използването на мрежата Supercharger за бъдещите електромобили на марката. Сътрудничеството е от съществено значение, особено за компании, които нямат достатъчно ресурси, за да изградят пълна екосистема за своите електромобили. Сделката на Ford с Tesla обаче е един от малкото досегашни примери в тази насока, тъй като повече автомобилни компании все още се възприемат като конкуренти.


0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Henry ( преди 1 година )
    За Форд да. У нас от началото на 2023 година, най-продаваният премиум автомобил по официални данни.. e Model Y на Tesla, изпреварвайки Мерцедес, Ауди и БМВ. Това в България. В света Модел У е най-продаваното МПС изобщо, изпреварвайки Тойота Корола.
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Изобщо не ми е важен този проблем. Едно време си слагахме по стените плакати на Lamborghini и Ferrari, а сега като гледам как вървят цените младежи ще слагат плакати на VW Pasat и Toyota Camry
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Веднъж и аз да се съглася с тебе. Почти всичко което си написал вече е залегнало в евро 7 и ще следят въглеродния отпечатък на батериите и въобще при производството на автомобили и рециклирането им. Тъкмо това ще отговори и на толкова важния за вас проблем колко екологично е производството на електромобилите и след колко километра стават по-чисти от автомобилите с ДВГ. Лошото е че ще отчитат и екологичният отпечатък на бензиновите автомобили, както и на производството на горива. Хайде честито!
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Тук не можеш да пишеш думата *** , затова автоматично се променя на глок, дори да се намира по средата на думата и се получават думи като конглокс конглокенция глокс и подобни
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Какво е "глокс"?!? Тази дума не съм я писал аз. Имах предвид - такава е тенденцията в ЕС
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 16 - скоро ще започнат: "А с каква енергия си добиваш метала?"-такса, а лития-такса.... накрая ще стане като с бензина - акциза е толкова голям, че цената на петрола няма значение. Такъв е глокса на ЕС според мен
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    По- рано ще се изравнят! Виж цените на един нов пасатор или камри..... с 10К са по- евтини от най евтината Тесла! А теслата е с минимум 283кс. кожа, термопомпа и стъклен таван....така че.................
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз все се надявам в икономиката на ЕС да се базира на някакви пазарни принципи, а не на картелни споразумения, но не мисля, че ще сме живи да видим такова нещо. Моята кола например в момента струва 32 000 лв ако има останали налични, а абсолютно същата кола в Индия е 6500 долара. Става дума за Киа Рио 1.2. Тъпата Дачия спринг е 44 хил. лв, а същата кола в Китай - Dongfeng EV EX1 Pro e 7600 долара. Тъй че тия простотии със скъпотията са вятър и мъгла.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Моята прогноза е, че нищо няма да поевтинее в ЕС. Ще се въвеждат нови и нови такси, така че себестойността няма никакво значение.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    "Да се чете " фанатизирани електричковци в БГ, които карат 15 годишни дизелаци, и след 2030 няма да могат да си купят ни нова бензинка ни нова електричка""много съм любопитен ти в момента какъв чисто нов автомобил караш? Защото масовият отговор на този въпрос от повечето антиелектрици е че карат седем-осем год. дизелови баничарки, на единия е на 400 000км, а на другия на 700 хиляди, но се гордеят че са чисто нови от магазина и са първи собственици. Аз карам втора употреба на 4г и под100 000 км.