fallback

Колко по-бързи са електрическите коли от бензиновите модели

Проучване показва, че автомобилите на ток стават все по-силни и струват по-малко

Всички знаят, че електрическите превозни средства са по-бързи от колите с двигател с вътрешно горене при ускорение. Те имат на разположение максимален въртящ момент още при нулеви обороти, без механична инерция и без забавяне при предаване на движението към колелата. Tesla Model S Plaid, например, който в крайна сметка е комфортен 5-метров седан, вдига 100 км/ч от място за 2 секунди и по този начин изпреварва всяка бензинова хиперкола. Може ли обаче да се измери тази разлика?

Британската компания Gridserve, която работи в областта на електрическата мобилност и възобновяемите енергийни източници, се опита да събере данни и да изготви класации. В своето ново проучване тя сравнява електрическите автомобили с високоефективните термични модели от вчера, днес и утре.

Gridserve установи, че средното време за ускорение от 0 до 100 км/ч на електрически автомобили е само 4,4 секунди. Това е по-добре от 63% от всички високопроизводителни автомобили, задвижвани с бензин. В изследването си компанията посочва Tesla Model 3 Performance като най-достъпният високопроизводителен модел. Той е в състояние да надмине 90% от бензиновите автомобили и струва с 300 000 евро по-малко от хиперкола с еквивалентна производителност.

Като цяло, дори най-бавните електрически превозни средства са все още по-бързи от повече от 40% от настоящите термични модели. Gridserve прави и исторически анализ на еволюцията на производителността на автомобилите и установява, че термичните автомобили, които се появиха около 1900 г., успяват да постигнат ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди едва 40 години по-късно. След това е необходимо още доста време, преди този праг да бъде преодолян.

В наши дни средното време за ускорение до 100 км/ч от място на високопроизводителна кола е 3,8 секунди. Електромобилите обаче за нула време успяха да преминат от средно 5,7 секунди до 4,4 секунди. Освен това, за да имате супер бърз автомобил на бензин, ще трябва да се насочите към спортен модел, който е доста скъп.

В същото време на пазара вече има много електрически превозни средства на относително разумни цени. Има, разбира се, и хиперколи с нулеви емисии като Rimac Nevera или Pininfarina Battista.

И накрая, Gridserve изчислява, че електрическите автомобили с цена под 100 000 евро през 2030 г. ще ускоряват до 100 км/ч за 3,1 секунди средно, докато високоефективните термични автомобили няма да паднат под 3,6 секунди.

fallback
  • #81
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Добре бе вземи си пий гинко билобата и стига задавай едни и същи въпроси от пет години насам. Ще взема да си копирам и този отговор и само с копи пейст да ти отговарям. Изравняването на цените вече е започнало при скъпите автомобили и както виждаш тесла модел три перформанс едва пъти по-евтина от mercedes С amg performance с който са в един сегмент. Цената му е равна на тесла модел s който е в по-горен сегмент. Коментирай това, а не евтини баничарки. Евтините ще са последни
  • #80
    До 82 ( преди 1 година )
    Пак даваш удобни за теб примери в микропазар за електромобили какъвто сме за сега
  • #79
    Турбо ( преди 1 година )
    Цената на електрически Рифтър с голяма батерия сигурно ще е над 100 х.лева.За тези пари ще купя два дизелови.
  • #78
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо,кога ще се изравнят цените на електромобилите с петролните?В Пежо имат в момента 25 дизелови Рифтъра с цена започваща от 48577 лева и над 1000 км пробег с един резервоар.Имат и два електрически Рифтъра с цена 86130 и 87920 лева и смешните 280 км пробег с едно зареждане, които на практика са само 200 км.Разликата в цената е 77-81%,в пробега е над 5 пъти.Кога ще се изравнят цените и пробега?Електрическия Рифтър е с 50 квтч батерия,за да достигне дизеловия ще му трябва 250 квтч бате ...
  • #77
    анонимен ( преди 1 година )
    Моя автомобил е 300 коня и не мога да кажа, че е бърз. А относно пътешествието във времето, ето до къде пътешествам за разлика от тебе, който се е изгубил във времепространството и е с разбирания от миналия век. youtu.be/FfwMPXnfTBU . Знам знам, нямаш свободни в мегабайти и не можеш да го гледаш и ще го гледаш като се прибереш вкъщи. Хората снимат и качват видеа в 4к в реално време, а наш гост още с nokia-та с копчета не може да гледа един клип в youtube, докато не стигне до компютъра
  • #76
    Друг до 79 ( преди 1 година )
    Зависи какво имаш в предвид под "бързи", далеч не само АМГ, Плайд и М версиите са бързи така, че са доста пъти над 1% ако броим средно над 300 коня примерно както са всичките варианти в тази класация..
  • #75
    Гост ( преди 1 година )
    Бързи коли си купуват под 1% от хората,предимно заможни хора.Всички п***п4иви тинейджъри също се интересуват и си лепят плакати в стаята.Ти от тях ли си?
  • #74
    До 74 ( преди 1 година )
    Ти кога за последно мина 1000 километра и за колко часа ги мина, че вече ставате смешни с този проблем за 10-те минути зареждане. Не ми обяснявай че пикаеш в бутилка за да ги спестиш че ще станеш 101ия дето го прави, само и само за да докаже колко са непрактични електромобилите и че изминава с два резервоара 3 000 км само с пет минути почивка за да си изсипе бутилките с урина. Вече не за подигравки ами не знам за какво станахте с този 10 минутен проблем
  • #73
    Копи пейст ( преди 1 година )
    Че ми омръзна да повтарям като папагал: Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #72
    До 71 ( преди 1 година )
    За съжаление градския транспорт в нашия град няма линия до плажа, на който се намирам в момента и трябва да пътувам няколко часа с автомобил по магистралата. Ама какво да правиш, съдба!
fallback
Последни