fallback

Колко по-бързи са електрическите коли от бензиновите модели

Проучване показва, че автомобилите на ток стават все по-силни и струват по-малко

Всички знаят, че електрическите превозни средства са по-бързи от колите с двигател с вътрешно горене при ускорение. Те имат на разположение максимален въртящ момент още при нулеви обороти, без механична инерция и без забавяне при предаване на движението към колелата. Tesla Model S Plaid, например, който в крайна сметка е комфортен 5-метров седан, вдига 100 км/ч от място за 2 секунди и по този начин изпреварва всяка бензинова хиперкола. Може ли обаче да се измери тази разлика?

Британската компания Gridserve, която работи в областта на електрическата мобилност и възобновяемите енергийни източници, се опита да събере данни и да изготви класации. В своето ново проучване тя сравнява електрическите автомобили с високоефективните термични модели от вчера, днес и утре.

Gridserve установи, че средното време за ускорение от 0 до 100 км/ч на електрически автомобили е само 4,4 секунди. Това е по-добре от 63% от всички високопроизводителни автомобили, задвижвани с бензин. В изследването си компанията посочва Tesla Model 3 Performance като най-достъпният високопроизводителен модел. Той е в състояние да надмине 90% от бензиновите автомобили и струва с 300 000 евро по-малко от хиперкола с еквивалентна производителност.

Като цяло, дори най-бавните електрически превозни средства са все още по-бързи от повече от 40% от настоящите термични модели. Gridserve прави и исторически анализ на еволюцията на производителността на автомобилите и установява, че термичните автомобили, които се появиха около 1900 г., успяват да постигнат ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди едва 40 години по-късно. След това е необходимо още доста време, преди този праг да бъде преодолян.

В наши дни средното време за ускорение до 100 км/ч от място на високопроизводителна кола е 3,8 секунди. Електромобилите обаче за нула време успяха да преминат от средно 5,7 секунди до 4,4 секунди. Освен това, за да имате супер бърз автомобил на бензин, ще трябва да се насочите към спортен модел, който е доста скъп.

В същото време на пазара вече има много електрически превозни средства на относително разумни цени. Има, разбира се, и хиперколи с нулеви емисии като Rimac Nevera или Pininfarina Battista.

И накрая, Gridserve изчислява, че електрическите автомобили с цена под 100 000 евро през 2030 г. ще ускоряват до 100 км/ч за 3,1 секунди средно, докато високоефективните термични автомобили няма да паднат под 3,6 секунди.

fallback
  • #51
    анонимен ( преди 1 година )
    Бъркаш целевите групи на Тесла и Мерцедес/БМВ - целта на Тесла е да са масов производител. Докато немците са имиджови. Иначе по тази логика защо някой би до купил А класа или 1 серия като имаш Октавия или Сиид. Пак сравним продукт, сравнима динамика, но доста по-ниска цена. Другото е че който може да си позволи кола за 100 и кусур хиляди няма да го съборят 20-30 лв на 100 км
  • #50
    Питам отново ( преди 1 година )
    Въпросът е ЗА ЕДНИ И СЪЩИ ПАРИ, по-бързия и икономичен автомобил ли ще избереш или по-бавния който харчи повече и има по-скъпа поддръжка?Този път поставих въпроса първи за да съм сигурен че ще стигнеш до него преди да ти омръзне да четеш цели 500 букви мнение че ти обикновено нямаш чак толкова огромно търпение и четеш само първите три думи преди да отговориш.
  • #49
    До 47 ( преди 1 година )
    "Как ще са ти достатъчни шест секунди?Всички трес льовци виете във възторг от ускорението на Тресла,но шест секунди до 100 ви стигали.Защо този двоен стандарт?" Този път функционалната неграмотност ли беше или мързела да дочетеш поста до края и не видя въпроса на който трябва да отговориш: Въпросът е за едни и същи пари, по-бързия и икономичен автомобил ли ще избереш или по-бавния?
  • #48
    До 45 ( преди 1 година )
    Гостенино, къде ти е автомобилът от 8:00 до 17:00 докато изкарваш стотинките за банички които не ти оставят дори да си платиш и интернета камо ли да ти останат за бензин на toyota corolla? Е точно тогава токът е без пари и излишен и точно тогава масово ще се зареждат електромобилите. Все пак безплатният ток е явление от този месец, когато за първи път в България тока беше на нулеви цени три последователни дни, така че ще трябва време. Но вече ще е правило, че през деня тока е по-евтин.
  • #47
    Гостенино ( преди 1 година )
    Вече са ти обяснили. Базовите модели на mercedes и bmw са по-евтини от теслата. Вече 10 и втори път ти задавам въпроса защо произвеждат два пъти по-скъпи бързи автомобили след като никой според тебе не избира автомобил по ускорение. Обясни ми каква е причината да ги произвеждат тези два пъти по-скъпи модели тогава? Имаш ли въобще разумно обяснение или това е като останалите 90% от света които не можеш да си обясниш, като това кой купува електрическите автомобили?
  • #46
    Друг до 47 ( преди 1 година )
    Защото това е сравнение между бързи коли що за глупав въпрос? Обикновено при Мерц, БМВ, Лексус и Ауди и базата е достатъчно мощна но те имат и други варианти с по 300+ коня, дори най-масовите модели си имат бързи варианти както знаем и то не защото вариантите с по 150 коня не са достатъчно бързи
  • #45
    Гост ( преди 1 година )
    Как ще са ти достатъчни шест секунди?Всички трес льовци виете във възторг от ускорението на Тресла,но шест секунди до 100 ви стигали.Защо този двоен стандарт?
  • #44
    Разумния ( преди 1 година )
    По-бързи коли=повече смърт. Човек стига навреме не като кара бързо, а като тръгне навреме.
  • #43
    До 42 ( преди 1 година )
    Отгоре на всичко Мерцедеса и звука на многоцилиндров ДВГ го няма естествено а само изкуствено срещу доплащане както е и при някои електромобили..
  • #42
    Гостенино ( преди 1 година )
    Mercedes-AMG C63 S E Performance струва 114 887 евро, M3 Toiring струва минимум 102 610 евро а тесла модел три перформанс струва 55 000 евро. Кой ги купува тези автомобили и защо ги произвеждат въобще, ако никой не се интересува от ускорението? Би ли отговорил поне веднъж за разнообразие на този въпрос който ти задавам вече за стотен път?
fallback
Последни