fallback

Колко по-бързи са електрическите коли от бензиновите модели

Проучване показва, че автомобилите на ток стават все по-силни и струват по-малко

Всички знаят, че електрическите превозни средства са по-бързи от колите с двигател с вътрешно горене при ускорение. Те имат на разположение максимален въртящ момент още при нулеви обороти, без механична инерция и без забавяне при предаване на движението към колелата. Tesla Model S Plaid, например, който в крайна сметка е комфортен 5-метров седан, вдига 100 км/ч от място за 2 секунди и по този начин изпреварва всяка бензинова хиперкола. Може ли обаче да се измери тази разлика?

Британската компания Gridserve, която работи в областта на електрическата мобилност и възобновяемите енергийни източници, се опита да събере данни и да изготви класации. В своето ново проучване тя сравнява електрическите автомобили с високоефективните термични модели от вчера, днес и утре.

Gridserve установи, че средното време за ускорение от 0 до 100 км/ч на електрически автомобили е само 4,4 секунди. Това е по-добре от 63% от всички високопроизводителни автомобили, задвижвани с бензин. В изследването си компанията посочва Tesla Model 3 Performance като най-достъпният високопроизводителен модел. Той е в състояние да надмине 90% от бензиновите автомобили и струва с 300 000 евро по-малко от хиперкола с еквивалентна производителност.

Като цяло, дори най-бавните електрически превозни средства са все още по-бързи от повече от 40% от настоящите термични модели. Gridserve прави и исторически анализ на еволюцията на производителността на автомобилите и установява, че термичните автомобили, които се появиха около 1900 г., успяват да постигнат ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди едва 40 години по-късно. След това е необходимо още доста време, преди този праг да бъде преодолян.

В наши дни средното време за ускорение до 100 км/ч от място на високопроизводителна кола е 3,8 секунди. Електромобилите обаче за нула време успяха да преминат от средно 5,7 секунди до 4,4 секунди. Освен това, за да имате супер бърз автомобил на бензин, ще трябва да се насочите към спортен модел, който е доста скъп.

В същото време на пазара вече има много електрически превозни средства на относително разумни цени. Има, разбира се, и хиперколи с нулеви емисии като Rimac Nevera или Pininfarina Battista.

И накрая, Gridserve изчислява, че електрическите автомобили с цена под 100 000 евро през 2030 г. ще ускоряват до 100 км/ч за 3,1 секунди средно, докато високоефективните термични автомобили няма да паднат под 3,6 секунди.

fallback
  • #31
    До 30 ( преди 1 година )
    Признавам си, че на перформанс не съм се качвал, карал съм само нормални тесла модел 3 и тесла модел y, като дори тези с един двигател са достатъчно бързи. При първа възможност ще се повозя или покарам и перформанс. Бюджетът ми за автомобил е 30 000+ лв и предпочитам отново да си купя 3-4 годишен дизелов suv и никога не съм го крил, за разлика от бензинопитеците, които постоянно обясняват как могат да си купят най-скъпата тесла ама няма да го направят защото била кисела, а не скъпа. Тях питай!
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Много ми е интересно какви коли карате електриците, щом според вас 100к лв за кола е направо далавера и ако караш кола под 6 сек 0-100 си пълен ***. И колко въобще сте се качвали на Тесла 3 Перформанс.
  • #29
    До 27 ( преди 1 година )
    За разлика от тебе аз не троля като обиждам събеседниците си въпреки, че очевидно го заслужават. За разлика от тебе аз говоря с лесно провери ми цифри и факти а не говоря на "алангро" лъжи манипулации и обиди като вас. Можеш ли да кажеш с кое от написаното от мен не си съгласен и не е вярно. Знам че не правите разлика между не е вярно и не ми харесва, затова уточнявам, кое НЕ Е ВЯРНО а не кое НЕ ТИ ХАРЕСВА. Знам че не ти харесва но е вярно, преглътни го и си замълчи.
  • #28
    До 19 ( преди 1 година )
    "Давай да тестваме колко бързи са. Тръгваме от Брюксел и караме до Берлин. 770 километра. Да видим кой ще стигне първи. Магистрали, кеф." И ти ли си от онези които като тръгнат на дълъг път си вземат една бутилка с вода и още две празни бутилки за да пикаят защото ако спрат за една минута ще закъснеят и всеки път са тръгнали на състезание и засичат време? Май бъркаш понятията пътуване и състезание? Никой не пътува от брюксел до берлин с хронометър в ръка и обикновено спира поне няколко пъти.
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Електропитек, плащат ли ти по цял ден да пишеш глупости или си самороден талант? Ако ти плащат им кажи да ти увеличат парите, че явно са малко щом не можеш да си вземеш от така евтините според теб електрокари. Съмнявам се обаче някой да дава пари на такъв, като теб, защото ти дефакто правиш антиреклама с простотиите, които бълваш нонстоп. Разбирам нещо от собствен опит да кажеш, а то всичкото е теория при теб. Дори може и книжка да нямаш. Не жълта, а шофьорска. С жълтата не ти дават да караш ППС
  • #26
    Гостенино ( преди 1 година )
    Mercedes-AMG C63 S E Performance струва 114 887 евро, M3 Toiring струва минимум 102 610 евро а тесла модел три перформанс струва 55 000 евро. Кой ги купува тези автомобили и защо ги произвеждат въобще, ако никой не се интересува от ускорението? Би ли отговорил поне веднъж за разнообразие на този въпрос който ти задавам вече за стотен път?
  • #25
    Гост ( преди 1 година )
    Кой си купува кола по ускорение?
  • #24
    До 18 ( преди 1 година )
    И да не забравя да отбележа, че на по-късите писти електромобилите вече са на първите места. За по-дългите писти просто им загряват спирачките, но и на този фронт напредват и се проектират и произвеждат все по-добри спирачки за толкова тежки и динамични автомобили. Досега не е съществувала нужда да се охлаждат спирачни дискове след намаляване от 250 до 100 км/ч през пет секунди, защото не е имало толкова тежък автомобил, който може да ускори за толкова бързо за да спира 10 пъти в минута.
  • #23
    До 21 ( преди 1 година )
    Най-бързите версии на актуалните 5та серия, C класа и Е класа никак не са леки защото са зареждаеми хибриди Мерцедесите а 5та серия за сега е електрическа най-бързата
  • #22
    Ти да видиш ( преди 1 година )
    Ами защо не вземеш някое бензиново volkswagen polo с 80 коня което е два пъти по леко от онези bmw-та и mercedes и за което ти говорих и да ходиш да се забавляваш на нюрбургринг? Единственото предимство на по-лекия автомобил е по-бързото преминаване през завоите, но при електрическия автомобил забавното идва при излизане от завоя когато ускоряваш като луд до следващия завой. С електромобил шофирането е много по-динамично и забавно и различно разбира се. Скоро и тези 200 кг разлика ще се стопят.
fallback
Последни