fallback

Колко по-бързи са електрическите коли от бензиновите модели

Проучване показва, че автомобилите на ток стават все по-силни и струват по-малко

Всички знаят, че електрическите превозни средства са по-бързи от колите с двигател с вътрешно горене при ускорение. Те имат на разположение максимален въртящ момент още при нулеви обороти, без механична инерция и без забавяне при предаване на движението към колелата. Tesla Model S Plaid, например, който в крайна сметка е комфортен 5-метров седан, вдига 100 км/ч от място за 2 секунди и по този начин изпреварва всяка бензинова хиперкола. Може ли обаче да се измери тази разлика?

Британската компания Gridserve, която работи в областта на електрическата мобилност и възобновяемите енергийни източници, се опита да събере данни и да изготви класации. В своето ново проучване тя сравнява електрическите автомобили с високоефективните термични модели от вчера, днес и утре.

Gridserve установи, че средното време за ускорение от 0 до 100 км/ч на електрически автомобили е само 4,4 секунди. Това е по-добре от 63% от всички високопроизводителни автомобили, задвижвани с бензин. В изследването си компанията посочва Tesla Model 3 Performance като най-достъпният високопроизводителен модел. Той е в състояние да надмине 90% от бензиновите автомобили и струва с 300 000 евро по-малко от хиперкола с еквивалентна производителност.

Като цяло, дори най-бавните електрически превозни средства са все още по-бързи от повече от 40% от настоящите термични модели. Gridserve прави и исторически анализ на еволюцията на производителността на автомобилите и установява, че термичните автомобили, които се появиха около 1900 г., успяват да постигнат ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди едва 40 години по-късно. След това е необходимо още доста време, преди този праг да бъде преодолян.

В наши дни средното време за ускорение до 100 км/ч от място на високопроизводителна кола е 3,8 секунди. Електромобилите обаче за нула време успяха да преминат от средно 5,7 секунди до 4,4 секунди. Освен това, за да имате супер бърз автомобил на бензин, ще трябва да се насочите към спортен модел, който е доста скъп.

В същото време на пазара вече има много електрически превозни средства на относително разумни цени. Има, разбира се, и хиперколи с нулеви емисии като Rimac Nevera или Pininfarina Battista.

И накрая, Gridserve изчислява, че електрическите автомобили с цена под 100 000 евро през 2030 г. ще ускоряват до 100 км/ч за 3,1 секунди средно, докато високоефективните термични автомобили няма да паднат под 3,6 секунди.

fallback
  • #21
    до 18 ( преди 1 година )
    Да и въпреки това виждаме как на писта Плейд-а дава време колкото 500 коня по-слабото М3. А хот хечове с по 300-400 коня не са далеч, назад. Проблема е в 400-500 те килограма допълнително тегло. Забавната кола е леката кола, не тази с най-много коне.
  • #20
    До 17 ( преди 1 година )
    Никой не ти говори дали това е честно или нечестно, а каква е реалността в момента. С или без субсидия, лизингат и е 300 и няколко долара, които американците избиват само от тока и липсата на обслужване за километрите, които въртят там, като в същото време карат много по-бърз автомобил. За 1000 км пътуване, 1000 автомобила да изпревариш по-бързо с пет секунди ще спестиш повече време отколкото ще спираш за зареждане
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Давай да тестваме колко бързи са. Тръгваме от Брюксел и караме до Берлин. 770 километра. Да видим кой ще стигне първи. Магистрали, кеф.
  • #18
    До 17 ( преди 1 година )
    И с какво е по забавно това bmw? Ако искаш теслата можеш да я направиш само на задно и да изключиш стабилизацията и тогава няма bmw което да дрифти по-добре от тази тесла, защото не може да осигури такъв въртящ момент на гумите. Като искаш да я караш на писта, можеш да си регулираш дали да е на предно или задно и само с три натискания на екрана да караш съвсем различен автомобил с напълно различни преживявания, каквито никога не би преживял в което и да е bmw. Да не говорим че са близки по тегло
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Това че има субсидия въобще не я прави по-евтина. Просто прехвърляш цената на твоята играчка върху другите. Също като наблягаш на бързината всъщност говориш за 0-100 а колко често го ползваш? В града над 50 е забранено. Отделно не си сам на пътя и е опасно дори само до 50. А като излезеш на шосе спираш на място и после газ, спираш и газ, ли караш? На едно шосе всяко БМВ 330и за 100 лв ще е по-забавно от Теслата.
  • #16
    До 13 ( преди 1 година )
    Класацията е пред теб както личи не е само Тесла а и Киа ЕВ6 ГТ и Смарт 1 Брабус например
  • #15
    До 13 ( преди 1 година )
    Това можеш да го обясниш на антиелектриците които се чудят кой ще купува 20 милиона тесла през 2030 година. Ако всички останали автомобилни производители с изключение на китайците продължават по същия път, потенциала да продава повече от 20 милиона е доста голям. Особено ако toyota наистина се ограничи до 3,5 милиона електромобила през 2030. Но пък ако електромобилите им се нуждаят от 14,5 часа за да изминат 1000 км при положение че тесла ги минава за по-малко от 9 ч, и толкова няма да продадат
  • #14
    До 10 ( преди 1 година )
    Цените съм ги изкопирал от статията малко по-долу със заглавие Mercedes-AMG C63 S E Performance се оказа много по-скъп от конглокента сиА ето ти и още една новина от преди 9 часа, която е още един шамар за антиелектриците, които обясняваха че е тесла за 35 000 долара никога няма да има. Tesla изненадва, като получава пълен данъчен кредит от $7 500 за най-евтиния Model 3, сега започва от $30 000Фред Ламбъртпреди 9 часаКакво по-бързо можеш да си купиш за 30 000$ ? А по икономично?
  • #13
    До 11 ( преди 1 година )
    Точно това имам предвид - не казвай електричките са евтини и бързи - кажи само Тесла са евтини и бързи.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Извинявам се 20к евро
fallback
Последни