fallback

Колко по-бързи са електрическите коли от бензиновите модели

Проучване показва, че автомобилите на ток стават все по-силни и струват по-малко

Всички знаят, че електрическите превозни средства са по-бързи от колите с двигател с вътрешно горене при ускорение. Те имат на разположение максимален въртящ момент още при нулеви обороти, без механична инерция и без забавяне при предаване на движението към колелата. Tesla Model S Plaid, например, който в крайна сметка е комфортен 5-метров седан, вдига 100 км/ч от място за 2 секунди и по този начин изпреварва всяка бензинова хиперкола. Може ли обаче да се измери тази разлика?

Британската компания Gridserve, която работи в областта на електрическата мобилност и възобновяемите енергийни източници, се опита да събере данни и да изготви класации. В своето ново проучване тя сравнява електрическите автомобили с високоефективните термични модели от вчера, днес и утре.

Gridserve установи, че средното време за ускорение от 0 до 100 км/ч на електрически автомобили е само 4,4 секунди. Това е по-добре от 63% от всички високопроизводителни автомобили, задвижвани с бензин. В изследването си компанията посочва Tesla Model 3 Performance като най-достъпният високопроизводителен модел. Той е в състояние да надмине 90% от бензиновите автомобили и струва с 300 000 евро по-малко от хиперкола с еквивалентна производителност.

Като цяло, дори най-бавните електрически превозни средства са все още по-бързи от повече от 40% от настоящите термични модели. Gridserve прави и исторически анализ на еволюцията на производителността на автомобилите и установява, че термичните автомобили, които се появиха около 1900 г., успяват да постигнат ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди едва 40 години по-късно. След това е необходимо още доста време, преди този праг да бъде преодолян.

В наши дни средното време за ускорение до 100 км/ч от място на високопроизводителна кола е 3,8 секунди. Електромобилите обаче за нула време успяха да преминат от средно 5,7 секунди до 4,4 секунди. Освен това, за да имате супер бърз автомобил на бензин, ще трябва да се насочите към спортен модел, който е доста скъп.

В същото време на пазара вече има много електрически превозни средства на относително разумни цени. Има, разбира се, и хиперколи с нулеви емисии като Rimac Nevera или Pininfarina Battista.

И накрая, Gridserve изчислява, че електрическите автомобили с цена под 100 000 евро през 2030 г. ще ускоряват до 100 км/ч за 3,1 секунди средно, докато високоефективните термични автомобили няма да паднат под 3,6 секунди.

fallback
  • #11
    До 8 ( преди 1 година )
    Ами ако можеш дай по-добър пример от Тесла? В крайна сметка какво да направим че и когато говорим за цени и когато говорим за икономичност и когато говорим за ефективност и когато говорим за бързо зареждане и когато говорим за най-добри батерии, най-добрият пример е Тесла. А след като Тесла може да го направи значи всички останали могат АКО ИСКАТ. Сега разбираш ли защо постоянно плюем по toyota, която АКО ИСКАШЕ, отдавна щеше да е изпреварила тесла при електромобилите и тя да е пример но НЕ ИСКА
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Да но отново споменатите от теб коли на писта дават времена колкото плейда. Също не знам къде ги гледаш тези цени но в сайта на БМВ Германия виждам 75к евро. Т.е. 25к разлика.
  • #9
    До 6 ( преди 1 година )
    Чакай да видя дали правилно съм те разбрал. Mercedes-AMG C63 S E Performance струва 114 887 евро, M3 Toiring струва минимум 102 610 евро а тесла модел три перформанс струва 55 000 евро какво точно ще пестиш за да избиваш разликата от 50 000 евро по-евтината tesla? Не мога да ти схвана логиката?
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла това, Тесла онова. Света на електричките не се изчерпва с Тесла. Коя друга електричка дава толкова на тази цена? Да евала на Тесла, но ме можем да правим генерализации само защото те го постигат
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    И защо да е подигравка да сравнявам М5 с Плейд като са на една цена? Може би защото на писта дава същото време макар да е с близо 400 коня пасив?
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    20 кВч ще е ако ти е лек крака. Дори толкова да е срещу 15л/100 (което е песимистично за леко каране) за БМВ-то пестиш по 35лв/100. За 10к км са 3500лв. На тебе само лихвата по лизинга няма да ти покрие тази икономия. Също както каза човека ще има гараж вероятно за няколко коли вероятно и къща За него това са джобни пари
  • #5
    До 3 ( преди 1 година )
    Като търсиш евтино, защо се хвърли на Плайд, за който е подигравка да го сравняваш с m5? Защо не сравниш цените на тесла модел 3 перформанс, m3 и amg на c class? Още с покупката пестиш 100 000 лв с които можеш да си купиш ток за няколко милиона километра. На практика на цената на един mercedes или bmw можеш да си купиш две тесли. А най-смешното е, че дори по-евтините модели са по-бързи от bmw-то и mercedes-а, а перформанс ги къса отвсякъде при почти същото тегло, което уж било предимство на ДВГ
  • #4
    До 2 ( преди 1 година )
    Всъщност съм излъгал и объркал нарочно, защото съм ги закръглил на 3 лв, но всъщност са доста по-малко. Направих го за да не се заяждате, но очевидно и това не ви стига и затова ще ти го сметна точно. Дори при разход 20 kWh на 100 км, който трудно можеш да достигнеш в градски условия, на нощна тарифа са ти 2,80лв. И моля те не ме питай как онзи на осмия етаж в панелната гарсониера ще си зарежда Плайд в градинката, където досега са паркирали другият си автомобил порше 911 gt3 rs
  • #3
    До 1 ( преди 1 година )
    Ако за теб 250 Хил лв е евтино - евала. Добави и застраховка за 12000 лв и после ми кажи колко си спестил от гориво. А колко често го ползваш това ускорение? Да съгласен съм че като теглиш чертата ще е по-евтино М5 например. Но разликата ще е капка в морето като теглиш чертата.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Харчи 3 лева на 100, ама в мечтите ти.
fallback
Последни