fallback

Колко по-бързи са електрическите коли от бензиновите модели

Проучване показва, че автомобилите на ток стават все по-силни и струват по-малко

Всички знаят, че електрическите превозни средства са по-бързи от колите с двигател с вътрешно горене при ускорение. Те имат на разположение максимален въртящ момент още при нулеви обороти, без механична инерция и без забавяне при предаване на движението към колелата. Tesla Model S Plaid, например, който в крайна сметка е комфортен 5-метров седан, вдига 100 км/ч от място за 2 секунди и по този начин изпреварва всяка бензинова хиперкола. Може ли обаче да се измери тази разлика?

Британската компания Gridserve, която работи в областта на електрическата мобилност и възобновяемите енергийни източници, се опита да събере данни и да изготви класации. В своето ново проучване тя сравнява електрическите автомобили с високоефективните термични модели от вчера, днес и утре.

Gridserve установи, че средното време за ускорение от 0 до 100 км/ч на електрически автомобили е само 4,4 секунди. Това е по-добре от 63% от всички високопроизводителни автомобили, задвижвани с бензин. В изследването си компанията посочва Tesla Model 3 Performance като най-достъпният високопроизводителен модел. Той е в състояние да надмине 90% от бензиновите автомобили и струва с 300 000 евро по-малко от хиперкола с еквивалентна производителност.

Като цяло, дори най-бавните електрически превозни средства са все още по-бързи от повече от 40% от настоящите термични модели. Gridserve прави и исторически анализ на еволюцията на производителността на автомобилите и установява, че термичните автомобили, които се появиха около 1900 г., успяват да постигнат ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди едва 40 години по-късно. След това е необходимо още доста време, преди този праг да бъде преодолян.

В наши дни средното време за ускорение до 100 км/ч от място на високопроизводителна кола е 3,8 секунди. Електромобилите обаче за нула време успяха да преминат от средно 5,7 секунди до 4,4 секунди. Освен това, за да имате супер бърз автомобил на бензин, ще трябва да се насочите към спортен модел, който е доста скъп.

В същото време на пазара вече има много електрически превозни средства на относително разумни цени. Има, разбира се, и хиперколи с нулеви емисии като Rimac Nevera или Pininfarina Battista.

И накрая, Gridserve изчислява, че електрическите автомобили с цена под 100 000 евро през 2030 г. ще ускоряват до 100 км/ч за 3,1 секунди средно, докато високоефективните термични автомобили няма да паднат под 3,6 секунди.

fallback
  • #61
    анонимен ( преди 1 година )
    По-евтиния и бърз Леон или по-бавното и по-скъпо БМВ?
  • #60
    До 61 ( преди 1 година )
    Отново влизаш в what-aboutism-а. Отделно ти самия отказваш да отговориш на твоя си въпрос.
  • #59
    Гостенино ( преди 1 година )
    Гледам че се появи затова пак питам: Въпросът е ЗА ЕДНИ И СЪЩИ ПАРИ, по-бързия и икономичен автомобил ли ще избереш или по-бавния който харчи повече и има по-скъпа поддръжка?Този път поставих въпроса първи за да съм сигурен че ще стигнеш до него преди да ти омръзне да четеш цели 500 букви мнение че ти обикновено нямаш чак толкова огромно търпение и четеш само първите три думи преди да отговориш.
  • #58
    До 53 54 и 55 ( преди 1 година )
    Виждам че продължавате да се правите на умни и не ми отговаряте на въпроса, затова щерго перефразирам. Обновяват служебния ви автопарк и ви питат обикновена дизелова с класа с най-спънатия двигател ли ще изберете или amg performance. Трябва да карате както градско така и извънградско по цял ден, включително по кръгови кръстовища и аутобани като всички разходи са за сметка на работодателя. Искам честно с ръка на сърцето всички анти електрици да ми кажат кой автомобил ще изберат?
  • #57
    дo 59 ( преди 1 година )
    Отвори западен сайт за употребявани коли и виж как бензините са по-скъпи от нафтите, пък нека харчат повече. Пак ти казвам това са имиджови коли там който ги купува ги купува с ясното съзнание че ще са по-скъпи за гледане. Нали по-долу попита защо някой би си купил кола с по-скъпа поддръжка и по-скъпа начална цена, аз ще ти перефразирам същия въпрос: Защо някой би си купил БМВ 118и 136 коня за 80к лв, след като може да си купи Леон Купра 300 коня за 70к? Ама на купуват се БМВ-тата
  • #56
    До 54 ( преди 1 година )
    Особено при препродажба ще има доста значение дали харчи 10 литра А100 или 20 квтч на 100. Какво като е Мерцедес нали пак трябва да се прави някаква сметка освен ако не е S, GLE или някой АМГ вариант а ти си от 1 на 500 най-богати но повечето Мерцедеси са си коли като коли и имат значение разходите..
  • #55
    54 до 56 ( преди 1 година )
    Защото всичките нови се водят служебни баничарки. И са купени без ДДС, после и нафтата я купуват без ДДС. А вноса е ясен - най-евтиния бokлyк от западна Европа - пак бивши служебни сцепени от каране. Европееца лична кола нафта не кара, освен ако не върти по 30к км на година.
  • #54
    До 54 ( преди 1 година )
    Ако няма значение разхода за луксозните защо тогава повечето са дизели или хибриди а не бензинки?
  • #53
    Мен ( преди 1 година )
    Технически погледнато това ускорение за 2 секунди до 100 ги прави едни от най опасните автомобили за околните в нормална среда в града това е убийствено за пешеходците и за другите по бавни автомобили. Ако на кръгово движение някой такъв,, самолет,, изкочи няма време за реакция, а катастрофата е 100 % гарантирана.... Сами си правете извода
  • #52
    анонимен ( преди 1 година )
    Както беше вица: Човек разглежда Мерцедес и като попитал дилъра колко харчи, му отговорили, че шоурума на Опел е надолу по улицата.
fallback
Последни