fallback

Колко по-бързи са електрическите коли от бензиновите модели

Проучване показва, че автомобилите на ток стават все по-силни и струват по-малко

Всички знаят, че електрическите превозни средства са по-бързи от колите с двигател с вътрешно горене при ускорение. Те имат на разположение максимален въртящ момент още при нулеви обороти, без механична инерция и без забавяне при предаване на движението към колелата. Tesla Model S Plaid, например, който в крайна сметка е комфортен 5-метров седан, вдига 100 км/ч от място за 2 секунди и по този начин изпреварва всяка бензинова хиперкола. Може ли обаче да се измери тази разлика?

Британската компания Gridserve, която работи в областта на електрическата мобилност и възобновяемите енергийни източници, се опита да събере данни и да изготви класации. В своето ново проучване тя сравнява електрическите автомобили с високоефективните термични модели от вчера, днес и утре.

Gridserve установи, че средното време за ускорение от 0 до 100 км/ч на електрически автомобили е само 4,4 секунди. Това е по-добре от 63% от всички високопроизводителни автомобили, задвижвани с бензин. В изследването си компанията посочва Tesla Model 3 Performance като най-достъпният високопроизводителен модел. Той е в състояние да надмине 90% от бензиновите автомобили и струва с 300 000 евро по-малко от хиперкола с еквивалентна производителност.

Като цяло, дори най-бавните електрически превозни средства са все още по-бързи от повече от 40% от настоящите термични модели. Gridserve прави и исторически анализ на еволюцията на производителността на автомобилите и установява, че термичните автомобили, които се появиха около 1900 г., успяват да постигнат ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди едва 40 години по-късно. След това е необходимо още доста време, преди този праг да бъде преодолян.

В наши дни средното време за ускорение до 100 км/ч от място на високопроизводителна кола е 3,8 секунди. Електромобилите обаче за нула време успяха да преминат от средно 5,7 секунди до 4,4 секунди. Освен това, за да имате супер бърз автомобил на бензин, ще трябва да се насочите към спортен модел, който е доста скъп.

В същото време на пазара вече има много електрически превозни средства на относително разумни цени. Има, разбира се, и хиперколи с нулеви емисии като Rimac Nevera или Pininfarina Battista.

И накрая, Gridserve изчислява, че електрическите автомобили с цена под 100 000 евро през 2030 г. ще ускоряват до 100 км/ч за 3,1 секунди средно, докато високоефективните термични автомобили няма да паднат под 3,6 секунди.

fallback
  • #71
    Мемфис ( преди 1 година )
    Що за глупост са тези сравнения, само някой пубер или селски бег би се кефил да изпревари нормална кола на светофар, а после като излезе на магистрала да кара в лентата за камиони! А ако крайната ти цел е на повече от 300 км трябва да висиш пред контактите по бензиностанциите с часове. Така, че трябва да си куку, че да се радваш на по- бързият старт с три секунди.
  • #70
    До 72 ( преди 1 година )
    То пък защото 95% от собствениците на amg и M някога са стъпвали на писта. Очевидно не сте карали бързи автомобили, защото бързината не е необходимост от първостепенно значение, но е както удоволствие така и улеснение, когато я имаш, дори автомобилът ти да не може да завива добре. Онези две секунди се постигат само в точно определен режим, иначе ускорението дори на онази тесла с хиляда коня може да бъде по-бавна от toyota corolla на госта и да не може да вдигне повече от 90, ако я дадеш на друг.
  • #69
    до 69 ( преди 1 година )
    Всичко опира до имидж. Извън писта нямаш смисъл от нищо над 250-300 коня.
  • #68
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами то ти само пътуваш бре. И дали е с градски транспорт, че хем да не ти пречи на пътуването хем да си уплътняваш времето?
  • #67
    Гостенино ( преди 1 година )
    "Аз за разлика от теб имам и други задачи освен да вися тук по цял ден" ами крайно време е да смениш мястото на което ходиш от 8:00 до 17 и да говориш поне 10 лв повече на месец за да можеш да си плащаш мобилния интернет и няма да има нужда да ходиш до компютъра за да влезеш тук, а това тук винаги ще е в джоба ти, дори когато пътуваш и се чудиш какво да правиш за да не скучаеш. Или пък си на плажа като мен.
  • #66
    Гостенино ( преди 1 година )
    Не ми обясни защо обикновена с класа струва два пъти по-евтино от amg но има *** които купуват второто. Ако смяташ че не ги купуват заради бързината защото никой не се интересува от нея когато си купува автомобил, по каква причина дават два пъти повече пари за същия модел който не е по луксозен и е по-шумен, харчи повече, значително повече както и поддръжката му е много по-скъпа? Щом причината няма нищо общо с бързината на автомобила, каква е мотивацията какво получават собствениците ?
  • #65
    анонимен ( преди 1 година )
    "Гледам че се появи..." Аз за разлика от теб имам и други задачи освен да вися тук по цял ден да спамя всяка една тема с реклама на Тесла. Да съгласен съм че разумния избор е Леон-а, но недей да обясняваш, че всеки купил БМВ-то е глyпaк. Разни хора разни предпочитания. И най-вече разни бюджети.
  • #64
    До 64 ( преди 1 година )
    В случая въпроса е mercedes amg перформанс за 110 000 или тесла модел три перформанс за 55 000? Разбира се че ще избера по-бързия и два пъти по-евтин автомобил, който е по икономичен. Бръмченето няма да ми липсва. А като се замисля, за същите пари може да се вземе и тесла плайд, която е много много много много много много много по-бърза и много много много много много много много много по-икономична. Това отговаря ли на въпросите ти? Ако не, бъди по конкретен!
  • #63
    До 63 ( преди 1 година )
    Никога не съм отказвал да отговоря че при една и съща цена винаги ще избера по-бързия автомобил. Или пък по икономичния със същата бързина а най-добре и двете заедно. Винаги съм твърдял че в момента в който цените на електромобилите и автомобилите с двг се изравнят или поне доближат, веднага минавам на ток. Не виждам никакви технически проблеми и подобни киселини на гроздето, като малък пробег, няма зарядни станции, бавно зареждане. Реалист съм и признавам гроздето не ми е кисело, а високо.
  • #62
    Гостенино ( преди 1 година )
    "не съм забелязал да имам нулеви цени в сметката за ток." Като излезеш на борсата, ще ги видиш не се притеснявай. Щем или не щем след 2025 излизаме на либерализирания пазар за добро или за зло. През лятото ще е добре, но през зимата, ще видиш дали възобновяемите източници вдигат или свалят цената. Защото се кълняхте че произвежда най-скъпия ток и колкото повече фотоволтаици има толкова по-скъп ще става тока. През зимата не работят така че внимавай какво си пожелаваш, за да не се сбъдне
fallback
Последни