IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проучване: японските производители се провалят при електромобилите

Tesla и BYD са лидери в прехода към напълно екологичен транспорт

Международния съвет за чист транспорт (ICCT) направи класация на автомобилните производители въз основа на техните усилия за преминаването към изцяло електрически преводни средства. Компаниите са разделени на три групи – лидери, в преход и изоставащи.


Tesla


Докладът се нарича The Global Automaker Rating 2022, като в него са включени 20-те най-големи автомобилни производители в света. Само два са посочени като „лидери“ - американската Tesla и китайският BYD, докато 12 се намират в преход. Начело на тази група за германските Volkswagen и BMW. Накрая се намират 6-те „изоставащи“ компании, като 5 от тях са японски и една е индийска.

За съставянето на класацията ICCT оценява всеки производител на автомобили във основа на пазарния му дял, неговите технологии и стратегическата му визия. Tesla е единствената марка в списъка, която произвежда само електромобили и никога не е произвеждала коли с ДВГ, така че няма спор около нейната визия за бъдещето.

Другият лидер – китайската BYD, също бързо се превръща в производител само на електромобили. Компанията направи последния си автомобил, работещ само с ДВГ, през март 2022 г., но продължава да произвежда plug-in хибридни електрически превозни средства (PHEV).


The Global Automaker Rating 2022


Както се вижда от диаграмата на ICCT, повечето марки са оценени положително. Нещо повече – тези в групата на „преходните“ имат сравнително близки резултати в отделните категории, в които са оценявани.

В същото време най-големият производител на света – Toyota, е лидер при изоставащите, следвана плътно от Honda и Nissan. Основният проблем на японските производители е липсата на стратегическа визия, тоест те не са заявили категорично пълно преминаване към изцяло електрически превозни средства.


0 от 500
  • #2
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дължа извинение на жълтофилите. Бяха прави. Тойотка наистина били технологичен лидер. Може да е при бавноразвиващите се, но е лидер.
  • #1
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Казах ли ви ( преди 1 година )
    Това е нещо което повтарям последните 5 години, но жълтофилите не могат да го видят и казват на моята обективност омраза към toyota. Колкото и да ми се обяснява че никой не говори че toyota произвежда лоши автомобили, а става въпрос за визията на компанията за бъдещето и вкопчването в стари технологии, както и в такива без никаква перспектива за бъдещо развитие като водорода.