Губернаторът на Тексас Грег Абът подписа нов данъчен закон, според който собствениците на електрически превозни средства ще плащат 400 долара за регистрация на нов EV и 200 долара годишно за подновяване на пререгистрацията на старото. Законопроект 505 на Сената на Тексас беше приет в края на март, а сега Абът го прави официален.
Влизайки в сила на 1 септември, новият данък върху електрическите превозни средства е предназначен за държавния фонд за магистрали, както и 20-центовият данък за галон бензин/дизел, плащан от собствениците на коли с бензинов ДВГ и хибриди. Част от приходите от този данък се пренасочват и към училищата.
В Тексас, където Tesla има голяма фабрика, в която се произвежда Model Y, са регистрирани около 200 000 електрически превозни средства, като техният брой расте всяка година. Само през тази година. в щата са регистрирани 30 000 коли на ток, съобщава The Dallas Morning News.
Смята се, че данъчното облагане на електромобилите ще донесе най-малко 38 милиона долара допълнително в държавния фонд за магистрали, но това е почти нищо в сравнение с 3,8 милиарда долара приходи от данъците върху бензина и дизела. Новият данък не се прилага за електрически мотоциклети, мотопеди и автомобили.
„Това е изключително важно, за да сме сигурни, че хората плащат справедлив дял и че имаме адекватно финансиране за опазването и поддръжката на нашите магистрали в бъдеще“, коментира представителят на Камарата на представителите Тери Каналес, демократ от Единбург.
Не е ясно обаче дали собствениците на електромобили ще приемат новия данък за справедлив. А причината е, че средният собственик на автомобил с бензинов двигател в Тексас плаща 130 долара данък годишно. Затова и някои законодатели се опитаха да предложат по-ниски такси за електрически превозни средства – по 100 долара на година, но това не беше прието.