IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Америка обложиха електромобилите с по-висок данък от ДВГ

Подновяване на регистрацията струва 200 долара на година, а нова - 400 долара

Губернаторът на Тексас Грег Абът подписа нов данъчен закон, според който собствениците на електрически превозни средства ще плащат 400 долара за регистрация на нов EV и 200 долара годишно за подновяване на пререгистрацията на старото. Законопроект 505 на Сената на Тексас беше приет в края на март, а сега Абът го прави официален.


Tesla


Влизайки в сила на 1 септември, новият данък върху електрическите превозни средства е предназначен за държавния фонд за магистрали, както и 20-центовият данък за галон бензин/дизел, плащан от собствениците на коли с бензинов ДВГ и хибриди. Част от приходите от този данък се пренасочват и към училищата.

В Тексас, където Tesla има голяма фабрика, в която се произвежда Model Y, са регистрирани около 200 000 електрически превозни средства, като техният брой расте всяка година. Само през тази година. в щата са регистрирани 30 000 коли на ток, съобщава The Dallas Morning News.

Смята се, че данъчното облагане на електромобилите ще донесе най-малко 38 милиона долара допълнително в държавния фонд за магистрали, но това е почти нищо в сравнение с 3,8 милиарда долара приходи от данъците върху бензина и дизела. Новият данък не се прилага за електрически мотоциклети, мотопеди и автомобили.

„Това е изключително важно, за да сме сигурни, че хората плащат справедлив дял и че имаме адекватно финансиране за опазването и поддръжката на нашите магистрали в бъдеще“, коментира представителят на Камарата на представителите Тери Каналес, демократ от Единбург.

Не е ясно обаче дали собствениците на електромобили ще приемат новия данък за справедлив. А причината е, че средният собственик на автомобил с бензинов двигател в Тексас плаща 130 долара данък годишно. Затова и някои законодатели се опитаха да предложат по-ниски такси за електрически превозни средства – по 100 долара на година, но това не беше прието.

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 8.Строеж без разрешително в Германия. Важното е че сам си вярваш.
  • #14
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ако ходиш пеш още повече ще спестиш няма да търкаш гумите и хасфалта да износваш замислял ли си се дали да не спреш да се храниш и да дишаш ще намалиш още въглеродния отпечатък
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 9.***,те направо за отрицателно време са построили завода???Да не си ял едни гъби.
  • #12
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Само *** могат да вярват че електромобилите имат бъдеще
  • #11
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Зелената революция никога ама никога няма да се случи
  • #10
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електричките нямат никакви шансове. Данъците се вдигат. Цените на тока и те се вдигат и скоро цената на тока ще е над лев за киловатчас без акциз. Скоро и битовите абонати ще излязат на свободния пазар и ще плащаме и тока за домакинствата по толкова и няма да има евтино зареждане на нощна тарифа.
  • #9
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Един ( преди 1 година )
    Аз съм спестил за два месеца откакто карам новата си Тесла над 1500 лв от горива и амортизации ,а данъка тук ми е 0 и никак не ми пука кой и какво искал ,важното е ,че за тока за колата ми няма да давам нищо ,идват ми от моя ФЕЦ!
  • #8
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Точно така! От Тексас е незаконно да си ги купят. А все още има хора които си мислят, че политиците в САЩ пък и навсякъде подкрепят тесла и затова тя има такъв успех. А е точно обратното. В сащ даваха на абсолютно всички конглокенти на тесла по 7500 долара субсидия за да изберат различен от Тесла автомобил. В Берлин издаването на екологично разрешително което е задължителен документ за издаване на окончателно разрешително за строеж, отне на политиците 2,5 г. Тесла построи завода за 1,5 г
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Какво значи от завода Тексас ги карат до другите щати и от там отиват хората от Тексас да ги купуват. Дори да живеят на 50 км от завода пътуват 500 км до съседния щат?
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето затова толкова го харесвам Илон Мъск. Точно защото се подиграва на статуквото. От всички щати, избра да направи най-големия си завод за електромобили в щата в който мразят електромобилите. В щата в който е незаконно да се продава Тесла и се налага живеещите в тексас да си купуват автомобилите Тесла от други щати. Понеже всички обясняват колко е замърсяващо производството на електромобили и батерии, tesla построи най-големия си завод в Европа във вододайната зона на Берлин.