IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проучване: японските производители се провалят при електромобилите

Tesla и BYD са лидери в прехода към напълно екологичен транспорт

Международния съвет за чист транспорт (ICCT) направи класация на автомобилните производители въз основа на техните усилия за преминаването към изцяло електрически преводни средства. Компаниите са разделени на три групи – лидери, в преход и изоставащи.


Tesla


Докладът се нарича The Global Automaker Rating 2022, като в него са включени 20-те най-големи автомобилни производители в света. Само два са посочени като „лидери“ - американската Tesla и китайският BYD, докато 12 се намират в преход. Начело на тази група за германските Volkswagen и BMW. Накрая се намират 6-те „изоставащи“ компании, като 5 от тях са японски и една е индийска.

За съставянето на класацията ICCT оценява всеки производител на автомобили във основа на пазарния му дял, неговите технологии и стратегическата му визия. Tesla е единствената марка в списъка, която произвежда само електромобили и никога не е произвеждала коли с ДВГ, така че няма спор около нейната визия за бъдещето.

Другият лидер – китайската BYD, също бързо се превръща в производител само на електромобили. Компанията направи последния си автомобил, работещ само с ДВГ, през март 2022 г., но продължава да произвежда plug-in хибридни електрически превозни средства (PHEV).


The Global Automaker Rating 2022


Както се вижда от диаграмата на ICCT, повечето марки са оценени положително. Нещо повече – тези в групата на „преходните“ имат сравнително близки резултати в отделните категории, в които са оценявани.

В същото време най-големият производител на света – Toyota, е лидер при изоставащите, следвана плътно от Honda и Nissan. Основният проблем на японските производители е липсата на стратегическа визия, тоест те не са заявили категорично пълно преминаване към изцяло електрически превозни средства.


0 от 500
  • #42
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 40 и 41 ( преди 10 месеца )
    От тези 800 000 автомобила които е произвела toyota, максимум 1% - 80 броя ще стъпят някога в джунгла и то вероятно след 20 години когато станат достатъчно евтини. На това ли ще разчита toyota за в бъдеще? А вместо 200 л дизел, един електрически автомобил ще трябва да качи само 100л и генератор и ще мине повече км от дизеловия дори без зарядни. А за джунглите виж тази статия Solar Energy Useless Without Good Batteries in Brazils Amazon Jungle. Най-големия проблем се решава от електромобилите.
  • #41
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 39 ( преди 10 месеца )
    Ток може да има навсякъде където има слънце!!! Малиии, ти да видиш! Как не са се сетили по тези бедните държави в Азия и Африка да инвестират във фотоволтаици! И щоли па ще му се налага на някой който работата му е да пресече една джунгла, да кара и през ноща! *** кво им пречи на всяко 10то дърво зарядна да сложат бе! Само Тойота да не продава дизелови джипове! Ти верно не си излизал от панелното кварталче, нали!
  • #40
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 39 ( преди 10 месеца )
    787 800 произведени автомобила само през април 2023! От Тойота!!!!Ти продължавай да си мъчиш акъла къде продават, кой купува и да врачуваш как загиват!
  • #39
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 38 ( преди 10 месеца )
    Тези мисии по колко милиона Тойота годишно купуват, за да задържат продажбите на Тойота на същите нива, когато света мине на ток? Защо са им по 200 л гориво на ден, ако навсякъде могат да зареждат без проблеми? А ток може да има НАВСЯКЪДЕ, където има слънце.
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 34 ( преди 10 месеца )
    Мисиите на ООН в Азия и Африка, например *** чо!!! И една камара държави по света където инфраструктурата, пътищата, електроснъбдяването изискват коли на Ландкрузер и Хайлендър на които можеш да натовариш и 200л нафта в туби! А не Модел X 2500кг, който ще затъне в първите коловози и можеш да го заредиш за 5 дена в следващата колиба!Има места по света, разлчни от панелното кварталче в което живееш и излизаш от два пъти в годината до Градина и Смокиня!
  • #37
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 35 ( преди 10 месеца )
    Не знам какви са им дълговете на volkswagen, само знам че по време на корона кризата изтеглиха нови 40 милиарда дългове, за да си покрият загубите от затворените заводи. Определено не са били за лизинг. Но пък volkswagen за разлика от toyota която уж се говори че иска да предлага от всичко на клиентите си за да избират сами, всъщност наистина предлага всичко включително електромобили, а клиентите на toyota нямат такъв избор и ако искат електромобил трябва да го купят от друга марка.
  • #36
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "Те явно разбират проблемите на батериите и не искат..." - Всички ги разбират, но някои намериха решения и придават успешно на печалба, а японците си търсят оправдания. А като гледаме каква подигравка е електромобилът на Тойота, явно дори не ги разбират особено добре...
  • #35
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Само да отбележа, че дълговете на Волксваген са основно дадени на лизинг коли, т.е. имат ясен и доста сигурен план за връщането им. Дълговете на Тойота са капиталови дългове и на никой не му е ясно как ще ги връщат, при положение, че дори да си дават цялата печалба, ще им трябват поне 12 г да ги погасят, а същевременно им трябват пари за инвестиции и изплащане на дивиденти.
  • #34
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До РУК ( преди 10 месеца )
    "Тойоти се карат там, където електрички никога няма да стъпят! " Къде е това там и защо се карат само toyota? Ако електромобилите са по-евтини от toyota, защо мислиш, че ТАМ няма да се откажат на мига от toyota при положение че досега са я купували защото е по-евтина и им е по-изгодно, дори без да знам къде е това там? Другият основен въпрос е там чисто нови toyota ли карат, защото няма да има никакво значение за toyota през 2026, че там се купуват и карат toyota 1996 и по-стари
  • #33
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Попе ( преди 10 месеца )
    Другата основна разлика е, че за да излязат на печалба останалите вдигнаха цените, намалиха производствените мощности, съкратиха модели, затвориха заводи и уволниха работници. Това работи в краткосрочен план в момента, защото за една toyota corolla се чака повече от година и клиента ще не ще, плаща каквато цена му кажат стига да си получи автомобила. Тесла заложи точно на обратното - вдигнаха производството за да падне себестойността и заради свръх предлагането намалиха цените без да се чака.