IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двигателят на Toyota GR86 гръмна на писта, компанията отказа гаранцията

Спортният автомобил беше на около 30 000 км при инцидента (ВИДЕО)

Японският производител Toyota рекламира своята GR86 като „кола, доказана на пистата и готова да улицата“. Оказва се обаче, че не всяка GR86, моделна година 2022, не е фабрично подготвена за каране по затворено трасе, като собственик на един от автомобилите научи това по трудния начин.



Мъжът, който се представя като Люк, публикува видео в YouTube, което го показва зад волана на автомобила на пистата Palmer Motorsports Park миналата неделя. Както се вижда от кадрите, Люк не натиска колата до нейните граници, а по-скоро прави загряваща обиколка. Някъде около 6-ата минута на видеото от двигателното отделение започват да се чуват странни звуци.

Шофьорът не спира колата и продължава да я кара, докато двигателят не гръмва. Собственикът твърди, че автомобилът е с пробег 30 000 км, по двигателя не са правени никакви модификации, а предишният ден маслото 5W30 е сменено. Въпреки това, най-логичното обяснение за счупения мотор е повреда в системата за смазване.

„Първоначално си помислих, че калникът или нещо друго се е разхлабило и е удряло в гумата, тъй като бях с каска и не чувах всичко. Не очаквах повреда на двигателя по време на загрявката. В крайна сметка звукът стана много силен и спрях“, разказва Люк пред The Drive.

В публикация в Reddit собственикът обяснява, че GR86 е бил изтеглен от пистата и след това е закаран при дилър на Toyota в Литълтън (Масачузетс). При проверката е открита дупка в горната част на двигателя, а дилърът отказва да покрие гаранцията, тъй като колата е карана на писта. Люк се свързва директно с Toyota, откъдето му казват същото. Сега собственикът ще трябва да извади 13 000 долара за смяна на двигателя.


0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Да си чул тесла да е отказала на някой гаранционен ремонт, защото е карал на писта? А тесла дори не твърди че предлага спортни автомобили с рекламни слогани кола, доказана на пистата и готова да улицата. Какво смяташ че може да и се случи за да стигне въобще до ремонт, както и да я караш? В най-лошия случай ще прецакаш спирачките или ще изтъркаш гумите, но пък те са консуматив, който не влиза в гаранцията. При Тесла дори подгряването не става на писта, като тази toyota, а на място.
  • #17
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    To в днешно време всичко е фалшиво вече. "Малките" хечбеци и "компактните" градски коли вече тежат по 2 тона. Джиповете вече не са истински джипове и не стават за офроуд. Спортните коли пък не са спортни и не могат да се карат на писта. Всичко е лъжа и измама.
  • #16
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всеки, който кара цивилен автомобил на писта го грози същото. Не е нещо необичайно и да не се случва с други. Разберете, че серийните автомобили, дори и да ги наричат спортни за реклама не са състезателни и няма как да се ползват на ръба на възможностите им без специална доработка. Предполагам тази кола многократно е била на пистата и е издевателствано над нея, за да се случи това. Тези 30 000 км при това положение са си доста добри километри.Обикновено подобни коли изкарват не повече от 10000км
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    адвокат и автомобил в едно изречение не могат да съществуват
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Аз съм ( преди 1 година )
    Те и спирачките са музикални .... А и на писта човека караше напълно нормално ...
  • #13
    7 rate up comment 5 rate down comment
    пропов ( преди 1 година )
    Сещате ли се, че на тази Тойота това каране на писта може да не и е първото. И спортна кола не е състезателна кола, така както ходещия на фитнес не е щангист. Говорим за подготвеност за максимални натоварвания за продължително време. Например при продължителни странични натоварвания моторът без сух картер(разбирай не състезателен) не се смазва ,защото маслото се разплисква и не стига до помпата. Та затова адвокат , дело, да се установи кой, какво кога и така.
  • #12
    9 rate up comment 4 rate down comment
    21М ( преди 1 година )
    Щом е ясно на видеото как колата си хвърля мотора при нормално каране какъв им е проблема? Ако нямаше запис, ясно - не може да се докаже.. ама то има.Аа, чакай, проблема е, че преди няколко години изкупиха Sequoia от 2008ма обратно от собственика й на над 1млн мили зада направят структурен анализ якостните свойства на метала.. зада не допуснат същата грешка отново. Явно нито документация имат от 2008ма нито хората в Toyota са същите. Правете си изводите относно новите им коли.
  • #11
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За едни повредени от дъжда Тесли да си чувал?
  • #10
    7 rate up comment 6 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Пак празни приказки. Дай конкретни примери в които тесла не е пожелала да смени гаранционна батерия? Или си на принципа абе аз да кажа, че съм спал със сестра ти пък ти *** се обяснявай, че нямаш сестра.
  • #9
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 8.Тесла и гаранция? Затова ли ги съдят клиентите?