IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вижте как електрическата G-Class се счупи на „Нюрбургринг“

Прототип на Mercedes-Benz EQG получи сериозна повреда по време на тестове (ВИДЕО)

Изцяло новият електрически офроудър Mercedes-Benz EQG ще дебютира към края на годината, като инженерите на компанията работят усилено върху настройките му. Всъдеходът се тества на „Нюрбургринг“, където един от прототипите получи сериозна повреда.


Mercedes-Benz G-Class


Видео, публикувано в YouTube-канала Carspotter Jeroen, показва как покритият с камуфлаж електромобил се движи с висока скорост по легендарното трасе, но в един момент шофьорът му спира. От колата се чува силно дрънкане, което идва от долната част, а водачът търпеливо изчаква колегите си.

От описанието на видеото става ясно, че електрическият офроудър е загубил мощност в завоя „Аденауер Форст“ (известен с безкрайните видеоклипове на катастрофи), но когато механиците на Mercedes-Benz пристигат до повредения автомобил снимащият изключва камерата.



Не е известно какво се е случило с колата - може просто да е камък, заседнал в спирачките, или може да е нещо много по-сериозно - като счупена полуоска, например. Каквато и да е повредата, именно това е причината, поради която автомобилните компании тестват своите коли на предела на възможностите им, за да бъдат наясно какво може да се обърка, преди крайният продукт да попадне в ръцете на клиентите.

Серийният Mercedes-Benz EQG се очаква да дебютира към края на 2023 г. или в началото на следващата година. Той ще бъде оборудван с батерия в шасито и 4 електромотора с 4 раздатъчни кутии. Ще има и по-скромна версия, най-вероятно само със задно предаване.


0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Тошето ( преди 1 година )
    Хайде да се поспрете малко с тези хиляда километра шофиране без спиране? Ти някога шофирал ли си 1000 километра без да спреш? Дори да ти се е случвало, по колко пъти в годината ти се налага да изминаваш 1000 км за ден дори се спиранията на всяко от които можеш да заредиш? Проблемът към момента е повече относно зарядната инфраструктура. Обикновеният човек минава 1000 км на месец и единствената разлика при пробег 500 км на електромобил е, че вместо веднъж, ще зарежда два пъти в месеца.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тошо ( преди 1 година )
    Със сигурност повредата е нещо механично, защото на ел. колите няма какво да се счупи по двигателя или в техния случай електромотор. Единствения недостатък на ел колите за мен си остава пробега, в бъдеще ако го подобрят да може да изминаваш 1000км с едно зареждане, ще може да навлезнат масово и ще си бъдат вариант, иначе ускорението на такава кола е много яко, направо е самолет.
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мерцедес последните години имаха един автомобил който ставаше за нещо W463 G300 CDI Professional и точно него го спряха от производство. И защо го спряха? Ами защото му бяха сложили абсурдна цена и никой не го купуваше. Иначе си е добър джип но са малко хората които ще дадат 100 000 долара за джип. Сега ще ни заблуждават с тая електрическа имитация която на практика няма нищо общо с истинската G class. Доста разочароващо.
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    При електродвигателите всичко е доста елементарно и няма нищо общо с ДВГ. Електродвигателя се върти с точно определени обороти спрямо честотата с която го захранваш. При натоварване оборотите му не падат, както се случва при ДВГ и не трябва да подаваш повече газ за да поддържаш същата скорост. При натоварване се повишава въртящият момент, а с него и тока (мощността) но честотата и съответно оборотите си остават същите. При ДВГ трябва да следиш за стотици параметри на десетки механизми.
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Нищо ново под слънцето. Не харесваш и или те е страх от непознатото. Как точно смяташ, че ще се зацапа магнитен датчик който се намира в самия електродвигател, защото оста му е свързана твърдо с колелото и едното не може да се върти без другото? Как ще се зацапя датчика за въртящия момент, като въртящият момент се определя от тока който протича през двигателя? Мислиш с предразсъдъци и опитът ти от ДВГ.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Прав си - заблудих се - наистина няма смисъл да блокират превъртащото колело - нека си се върти. Между другото колко коли в продажба са с 4 ел. мотора? Аз доколкото знам повечето са с 2 - по един на ос. Все пак съм скептик - да видим ще има ли бъгове и зацапани датчици :-)
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 1 година )
    И понеже твърдиш че най-доброто четири по четири е с блокаж на диференциала, ще ми кажеш ли как блокира ни е диференциал кореспондира с доброто завиване? По-стабилен ли става автомобила? По-малко напрежение ли се оказва върху окачването и гумите при рязък завой? По-добро ли е сцеплението на стабилен път или асфалт? Защо смяташ че е по-добро от променливите обороти на всяко едно колело при завъртане на волана, което се използва при всички автомобили с четири двигателя?
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 1 година )
    И защо мислиш, че е трудно да се изчисли при завъртане на волана с еди колко си градуса колко става радиуса на завой и с каква разлика от оборотите се въртят всяка една от гумите и да им се подават точно определените обороти за да стои автомобила закован за пътя, дори едно от колелата да изгуби сцепление? Дори да го изгуби ще продължи да се върти с точно зададените обороти и нито оборот повече или по-малко
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Я пак ми обясни защо му е диференциал на автомобил с четири двигателя?
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Ех.. трябваше да седнем някъде на по бира - толкова по-лесно щяхме да се разберем :-) Имах предвид, че са *** и че софтуера който ползват за да спират колелото със спирачки ще е много подобен на този който ще се ползва при 4 ел мотора - то е същото - и за това не вярвам, че ще го направят читаво и с 4 ел. и че очаквам по принцип проблеми с 4 ел - трябва да имплементират читав диф. за да може да завива - и всичко това със софтуер