Отдавна е ясно, че Mercedes-Benz подготвя своя електрическа версия на популярния всъдеход G--Klasse, която ще се нарича EQG. по все още непотвъдне информация, електрическият Gelendvagen ще се появи по-късно през тази година, заедно с потенциален обновен дизелов модел. В интернет се появиха нови снимки на електрическия прототип и информация за това, че тази кола преминава през финални тестове.
Едно от най-хубавите неща за EQG е, че той не жертва отличителния си квадратен вид за аеродинамичната ефективност, която всеки производител на автомобили се опитва да подобри, когато пуска нова електрическа кола. Mercedes-Benz използва други трикове, за да помогне на ръбестия всъдеход да намали съпротивлението. Най-интересният от тези трикове са малките изрези в калниците, докато други примери включват по-гладък дизайн на каросерията и по-аеродинамични колела (този прототип има обикновени колела).
Това са първите снимки, показващи квадратната кутия на концепта на задната врата, където предшествениците помещаваха резервната гума, а сега тук е скрито оборудването за зареждане. Що се отнася до зареждането и батериите като цяло, няма информация за спецификациите им, както и за автономния пробег на всъдехода. От Mercedes-Benz заявиха само, че ще предложат опционален пакет с разширен обхват, който използва специална химия на силициев анод в батериите.
Това ще увеличи енергийната плътност с 20-40% в сравнение с традиционната батерия, което трябва да осигури увеличен обхват за батерия със същия размер. Иначе EQG ще се задвижва от четири електрически мотора, по един на колело, произвеждащи все още неразкрито количество конски сили, но Mercedes-Benz ни уверява, че всъдехода ще има „огромно сцепление и отлично управление“.
Интересното за сериен автомобил решение с четири електромотора ще позволи на EQG да изпълнява "G-завои" в стил танк, където двигателите на лявото и дясното колело се въртят в противоположни посоки и превозното средство се върти на място.