IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двигателят на Toyota GR86 гръмна на писта, компанията отказа гаранцията

Спортният автомобил беше на около 30 000 км при инцидента (ВИДЕО)

Японският производител Toyota рекламира своята GR86 като „кола, доказана на пистата и готова да улицата“. Оказва се обаче, че не всяка GR86, моделна година 2022, не е фабрично подготвена за каране по затворено трасе, като собственик на един от автомобилите научи това по трудния начин.



Мъжът, който се представя като Люк, публикува видео в YouTube, което го показва зад волана на автомобила на пистата Palmer Motorsports Park миналата неделя. Както се вижда от кадрите, Люк не натиска колата до нейните граници, а по-скоро прави загряваща обиколка. Някъде около 6-ата минута на видеото от двигателното отделение започват да се чуват странни звуци.

Шофьорът не спира колата и продължава да я кара, докато двигателят не гръмва. Собственикът твърди, че автомобилът е с пробег 30 000 км, по двигателя не са правени никакви модификации, а предишният ден маслото 5W30 е сменено. Въпреки това, най-логичното обяснение за счупения мотор е повреда в системата за смазване.

„Първоначално си помислих, че калникът или нещо друго се е разхлабило и е удряло в гумата, тъй като бях с каска и не чувах всичко. Не очаквах повреда на двигателя по време на загрявката. В крайна сметка звукът стана много силен и спрях“, разказва Люк пред The Drive.

В публикация в Reddit собственикът обяснява, че GR86 е бил изтеглен от пистата и след това е закаран при дилър на Toyota в Литълтън (Масачузетс). При проверката е открита дупка в горната част на двигателя, а дилърът отказва да покрие гаранцията, тъй като колата е карана на писта. Люк се свързва директно с Toyota, откъдето му казват същото. Сега собственикът ще трябва да извади 13 000 долара за смяна на двигателя.


0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 11 rate down comment
    До 7 ( преди 11 месеца )
    А ти за колко сменени батерии на Тесла, произведена след 2017 година си чул? Оттогава си оправиха всички детски болести и смените на батериите обикновено са заради фабричен дефект, който се проявява още първите месеци и е изключителна рядкост. Тогава тесла си изпраща репатрак където и да се намираш и поема разходите както за транспорт така и за ремонт. Досега не съм чул за отказана гаранция под какъвто и да е предлог, освен ако няма физически щети по автомобила по причина на шофьора.
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    До 2 - Живея в Дания и попъли от Тесли впоследните 3 години. Само дето няма ЕДИН СЕВРИЗ, деот сменя батерии.
  • #6
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 11 месеца )
    Това не е първият случай. Това е масова практика. Както виждаш в гаранцията е записано, че спортният автомобил не се кара на писта, въпреки че е рекламиран точно с това. Направо са пропищели от тях и в нета е пълно с подобни случаи. Даже се бяха събрали и бяха образували дело, но не знам какво се случи.
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Карам е90 ( преди 11 месеца )
    Нямам думи, по принцип съм се насочил към такава Тойота, Сцион или Субару, но хем са ми скъпички, хем идват трошливи... И накрая от липса на яки и достъпни коли ще си взема f10
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Колкото и да не харесвам японските коли, един случай нищо не показва. Но е показателно, че отказват гаранция.
  • #3
    27 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Типично за toyota. Продават ти спортна кола с която ти забраняват да спортуваш. А иначе се бият в гърдите че продават най-надеждните автомобили и маркетинговия отдел плаща милиарди за това промиване на мозъци.
  • #2
    12 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    12 000 долара за ЕВЕНТУАЛНА смяна на батерия по някое време след 250 000 км или 8 години, което настъпи първо за бързия най-бързият сериен автомобил в света или 13 000 долара за смяна на двигател на едногодишна toyota на 30 000 км. Изберете сами!
  • #1
    18 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Типично за Субару. Постоянно нещо гърми и се чупи. Не знам защо изобщо Тойота се занимават с тях вместо да си направят собствени коли. По същият начин съсипаха и легендарната Супра като преоблякоха едно БМВ и му лепнаха емблема Тойота. И си мислят че клиентите са глупави. Ами има и такива дето ще кълват но има и хора които разбират от коли....