IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Преминаването към Eвро 7 ще струва до 10 пъти повече от обявеното

Поскъпването с около 2000-3000 евро средно на лека кола ще бъде поето от купувачите

Европейската комисия може е била твърде оптимистична в оценките си за допълнителните разходи, които ще трябва да бъдат направени, за да може всяко ново превозно средство да отговаря на екологичния стандарт Евро 7. Ново проучване, поръчано от Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), предполага, че действителните числа са от 4 до 10 пъти по-високи в зависимост от сегмента на автомобила.


Евро 7


Според проучването на Frontier Economics, преките разходи за превозно средство за автомобили и ванове, задвижвани с ДВГ, са 1862 евро за бензинов модел и 2820 евро за дизелов. Това са съответно 10 и 5 пъти по-високи стойности от обявените от чиновниците в Брюксел. При камионите и автобусите цифрата е стряскаща – 11 707 евро, което е 4 повече от предположението на Европейската комисия.

Всичко това са реките разходи за производство на превозни средства, които са необходими за оборудване и инвестиции, което означава, че действителното увеличение на цената за потребителя ще бъде още по-високо. Експертите от индустрията изчисляват, че двигателите Евро 7 могат да доведат до увеличение на разхода на гориво с 3,5%, което се равнява на допълнителни 650 евро за леки автомобили и ванове и 20 000 евро за големи камиони за през целия живот на превозното средство.

През 2022 г. шефът на VW - Томас Шефер, предупреди, че за да отговаря един модел на новия екологичен стандарт, неговата цена ще се увеличи с до 5000 евро. Това, на практика, прави малките коли, задвижвани с ДВГ, непродаваеми. Наскоро шефът на Skoda – Клаус Целмер, коментира, че превозно средство, което сега струва 15 000 евро, при преминаване на Евро 7, ще поскъпне до 18 000-20 000 евро. Затова и повечето производители започнаха да се отказат от своите модели с ДВГ в малките сегменти.

От ACEA отбелязват, че в момента ЕС има „най-изчерпателните и строги стандарти за емисиите на замърсители в света“ и че със съществуващото Евро 6/VI „емисиите на отработени газове вече са на едва измеримо ниво“. Поради тази причина асоциацията на автомобилните производители смята, че Евро 7 „не е правилният начин“ за допълнително намаляване на емисиите, тъй като ще има „изключително ниско въздействие върху околната среда на изключително висока цена“.

Асоциацията смята, че ЕС трябва да се съсредоточи върху прехода към електрификация, като същевременно замени по-старите превозни средства с високоефективни модели, отгоарящи на Eвро 6/VI.


0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    "Че още тази година има вероятност да бъде детонирана като най-продаван автомобил в света." Прав си, има такава вероятност. Кофти само че клони към нула, ха-ха-ха!
  • #7
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 6 ( преди 10 месеца )
    Ще видим какво ще покрият. То не остана. А дотогава електромобилите ще са поевтинели още повече и ще има все повече и повече модели както от европейските, така и от китайските производители, а дотогава вероятно ще е излязла и тесла модел 2. Да видим как това ще се отрази на продажбите на toyota? Че още тази година има вероятност да бъде детонирана като най-продаван автомобил в света.
  • #6
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Хех, ***, истината за хибридите е че покриват без проблем стандартите както на стенд, така и в реални условия. Затова именно срещу Евро 7 пищят не Тойота, а ВАГ и Стелантис - все компании залагали на дизели наместо хибриди, а в последствие на електромобили.
  • #5
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Абе шваба ( преди 10 месеца )
    Toyota ще е първата която ще пропищи, защото за евро 7 измерванията няма да са на стенд, а в реални условия и тогава ще лъсне истината за хибридите. Да не говорим че ще се следи и въглеродния отпечатък на батериите, а в Япония въглищата имат по-голям дял в микса отколкото в Китай. Китай само тази година ще инсталира 150 гигавата фотоволтаици. Япония няма да имат общо толкова и след 10 години.
  • #4
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Колите вече като нови си гонят по 100к дори и за не луксозен такъв, какво ни плашите с някакви си 4 хиляди лева. Ако име дремеше наистина за планетата то сега щеше да има широк избори от китайски електрички за около 50 хиляди лева, но идеята им е друга - нарича се ПЕЧАЛБА.
  • #3
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Евро 7 е практически Евро 6, но с измерване в по-реалистични условия и с добавени измервания на канцерогенните финни частици от гуми и спирачки. Също така отпада по-високия лимит за азотни окиси за дизелите. Съответно, ВАГ пищят най-силно, защото дизелите и алтернативата им, електромобилите и са най-засегнати. Тойота са пас, защото хибридите им покриват всичко без особени проблеми.
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    То жива сила два коня по ефтино, обаче малко мръсничко, ама ще свикнат конете
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    И каква е новината, като от 10 години всички анализатори казват че през 2025 година цените на електромобилите и автомобилите с ДВГ ще се изравнят.