Автомобилната индустрия постоянно се стреми да интегрира нови технологии, за да подобри изживяването на шофьора и пътниците. Понякога обаче тези иновации предизвикват смесени реакции, особено когато променят утвърдени начини за взаимодействие с автомобила. Един от най-ярките примери за такава "странна" технология, която впоследствие стана широко разпространена, е iDrive контролерът на BMW.

Дебютирал през 2001 година с BMW 7-Series (E65), iDrive беше радикално отклонение от традиционните бутони и превключватели, които контролираха инфотейнмънт системите. Вместо множество физически контроли на централната конзола, BMW представи един-единствен въртящ се контролер, придружен от екран на таблото. Идеята беше да се опрости интериорът и да се предостави по-интуитивен начин за навигация в сложните менюта на автомобила, контролиращи всичко от радиото и навигацията до климатика и настройките на автомобила.
Първоначалната реакция към iDrive беше силно поляризирана. Много критици и потребители го намираха за объркващ и труден за използване, изискващ значително време за свикване. Навигацията през множество подменюта с едно-единствено копче, което се върти, натиска и накланя, беше предизвикателство, особено по време на шофиране. Някои дори го определяха като разсейващ и потенциално опасен. Въпреки това, BMW твърдо отстояваше своята визия, вярвайки, че това е бъдещето на автомобилните интерфейси.
С течение на времето и с всяка следваща итерация, BMW подобряваше iDrive. Добавени бяха повече физически бутони около контролера за бърз достъп до основни функции (като радио, медия, навигация), а софтуерът стана по-логичен и лесен за възприемане. Появиха се и допълнителни функции като тъчпад за писане на букви и жестово управление. Постепенно, това, което някога беше смятано за странно и сложно, се превърна в еталон за инфотейнмънт системи и беше възприето от много други производители, които започнаха да разработват свои собствени централни контролери.
Днес iDrive контролерът е неразделна част от интериора на BMW и е широко приет като удобен и ефективен начин за взаимодействие с автомобила. Неговата еволюция от спорна иновация до индустриален стандарт е доказателство за това как една "странна" технология може да промени начина, по който възприемаме и използваме автомобилите. Тя показа, че понякога е необходимо време, за да се разбере и оцени потенциалът на една радикална идея, особено когато тя предизвиква утвърдени навици.

