IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-губещите и най-печелившите автомобилни компании

Tesla вече е при големите, Toyota се смъква на трето място, а най-голямата печалба през 2022 е за германци

Световният пазар на нови автомобили се е свил с 2% през 2022 година и достига 79.4 милиона бройки по данни на анализаторите на JATO Dynamics. Това е много далеч от положението в средата на миналото десетилетие, когато продажбите гонеха 90 милиона автомобила. Но ако се съди по финансовите резултати на производителите, почти никой от тях не тъгува по "доброто старо време".
   

Цени на коли-6    
    
     
Въпреки свиването на продажбите, почти всички компании в сектора отчитат растящи или рекордни печалби през 2022, резултат най-вече на осезаемо повишените цени.

Ежегодното проучване на Automedia.bg показва, че за втора година поред Toyota не е най-печелившата автомобилна компания в света. Всъщност сега японците се смъкват чак на трето място, изпреварени от две европейски компании. За пръв път сред големите печалби се намърдва и Tesla. За сметка на това два от китайските й конкуренти в сегмента на електромобилите се оказват на другия полюс, при най-големите загуби. Донякъде изненадващо компания там им прави Ford.
    
     
Най-губещите и най-печелившите компании (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

 

0 от 500
  • #4
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не са повече, и около половината от тях са към компании от орбитата на Тойота. Възможно е в бъдеще да закъсат, ако продължат да изостават при EV (и ако EV все пак се наложи и в Америка). Но за момента всичко им е наред
  • #3
    5 rate up comment 11 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    А това също ли е тенденция?"Дългосрочните задължения на компанията са се увеличили с почти 2 трилиона йени от миналия март досега."Да си увеличават задълженията с 14 милиарда годишно за да изкарат 15 милиарда печалба, която да раздадат на акционерите? Преди две години имаха над 200 милиарда дългове. Скоро не съм проверявал, но няма да се учудя, ако дълговете им са повече от годишния им оборот.
  • #2
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Печалбата на Тойота си е горе-долу стабилна на 15 милиарда в последните десет години. Това, че сега други имат малко по-висок резултат, най-вече заради еднократни ефекти, не я прави по-малка
  • #1
    5 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не искам да злорадствам, но както виждате прогнозите които правих за toyota заради ината и да премине на ток вече се сбъдват. Обичайния въпрос беше къде са печалбите на тесла, а най-голямата опорна точка, че toyota е най-печелившата автомобилна компания и кой съм бил аз че да им давам акъл какво да правят. А то беше логично че ще се стигне до днешните резултати. Въпросът не беше дали, а кога .