IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Консервирана Skoda Favorit смени собственика за 24 000 евро

Автомобилът от 1993 г. има пробег от само 34 км и е все още с найлона на седалките

Skoda нямаше да е там, където е днес, ако не беше пуснала Favorit по времето, когато Чехия беше част от Източния блок. Първият автомобил с предно задвижване и предно разположен двигател, проектиран от Bertone, беше един от решаващите фактори за интереса на Volkswagen Group към чешката марка, който завърши с нейното придобиване.


Skoda Favorit


След различни неуспешни проекти за сътрудничество с ГДР, чехословашкото правителство решава разработката на модела да стартира през 1982 г., като тя трябва да завърши през 1985 г. След това, в рамките на 5 години, автомобилът трябва да бъде пуснат в серийно производство.

Сроковете не само са спазени, но дори и изпреварени и Skoda Favorit е представена на инженерния панаир в Бърно през юли 1987 г. Моделът получава някои сериозни подобрения през втората половина на жизнения си цикъл, след като чешката компания вече е купена от VW Group през 1991 г. Производството на Favorit и на комби-версията Forman приключва през 1994 г., за да отстъпи място на Felicia, която по-късно е заменена от Fabia.


Skoda Favorit


Този Favorit от 1993 г. е истинска „капсула на времето“, като е изминал само 34 км, откакто е закупен от първия си собственик. Това става в Атина (Гърция) преди 30 години, а колата се придвижва на собствен ход от шоурума до дома на първия си притежател. Той се оказва жена, която решава, че „шофирането не е за нея“ и повече не кара колата, която прекарва три десетилетия на едно място.

През есента на 2022 г. автомобилът е изложен на търг, който е спечелен от автомобилния пилот Иржи Миначек Джуниуър. Той плаща 24 000 евро за хечбека, което е доста сериозна сума. За нея може да се купи отлично оборудвана Fabia, но със сигурност няма да се намери чисто нов Favorit.


Skoda Favorit


Новият собственик e закарал колата от Франкфурт и не смята да я кара много. Хечбекът е в оригинално състояние, като има някои драскотини, но найлоните на седалките дори не са свалени. Колата е в ниво на оборудване XL с имитация на дървена облицовка и красиви графики отстрани.

По отношение на оборудването този Favorit дори няма оборотомер, а само голям часовник. Тъй като това e по-късен екземпляр ог модел, който се възползва от ноу-хауто на Volksqagen, 1,3-литровият двигател с мощните 54 к.с. r;d електроника на Bosch вместо карбуратор. След смяна на масло, филтър и акумулатор, той все пак трябва да достигне обявената максимална скорост от 137 км/ч.


Още снимки на автомобила - вижте в галерията:

0 от 500
  • #1
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Без име ( преди 11 месеца )
    Шкода Фаворит, далече не е първият автомобил с предно разположен двигател.Още нещо:Когато Шкода са правили коли!Компанията Фолксваген не е съществувала.